Indlæg af urlsen

    Supert Gaming-King




    Så er plads ikke noget problem, da det ikke er installerede ting der fylder normalt, men de statiske ting som Billeder, film musik osv, men hvis den kan tilgtå en HD er det jo et lille problem som kan løses.




    Fedt kabel, har ikke hørt om det før, docking bygger jeg nok selv da jeg ikke har fundet nogen jeg ville have tående på en hi fi hylde.




    Det skal passe til det htpc jeg bygger lige nu.



    http://i1153.photobucket.com/albums/p505/urlsen/ae243b75.jpg




    Den bliver nok brugt sammen med en nas på wifi, og dlna, evt til at styde xbmc og lign.


    Jeg håber på at kune bruge den til at "Overtage" min htpc så jeg ikke behøver at sætte ekstern skærm på den. (ud over tv)



    Har du prøvet Win 8 teamviewer.



    Jeg mener kan du overtage skærmen og bruge touch screen funktionerne?


    Kan usb porten bruges til at sætte mus og tastatur (unified eller usb hub) så man kan styre remote desktop?




    Jeg syntes samsung og sony lægger så meget bloatware på deres telefoner, så jeg går ud fra at deres tablets er ligeså



    Det lydder som om Nexus er så "ren" som Android kommer nu til dags.



    Jeg har ingen brug for Itunes, PS network, social eller x-box software som de andre så godt kan lide.


    Derfor er ipad, note, win8 slate, og galaxy tab ikke lige det jeg leder efter.



    Edit:


    Har du prøvet det kabel?, jeg mener hvor meget strøm kan en levere, vil den kunne trække en 1 tb 2,5" hard disk uden ekstern strøm?


    Måske enda et dvd drev.

    Hej Nørder og hardware junkier.


    Jeg er på nippet til at springe på en Google Nexus 7 tablet når en kommer frem her den 5. oktober.


    Grund:
    Jeg er ikke intresseret i at have itunes eller anden apple software på min pc (Apple updater, quicktime, bonjour, itunes)


    Jeg har selv en GSG2 og håber at de kommer til at spille godt samme (Sync)
    7" gps til bilen (indbygget rigtig gps) [Blocked Image: https://danishbits.org/static/common/smileys/smile.gif]
    7" fjernbetjening til HTPC systemet, for musik og video.
    Jeg har et par spørgsmål/tvivl som stopper mig da jeg vil bruge den ret specifikt.


    Plads:
    Vil det være muligt at hooke en ekstern hd (2,5"), eller hd-kabinet (3 x
    3,5") til porten og afspille film herfra, da de 16 gb ikke er meget til
    mkvèr.


    Ydermere har jeg hørt at den bliver ekstremt langsom af at blive fyldt.
    http://techpp.com/2012/09/12/nexus-7-slow/


    Forbindelser:
    Vil det være muligt at bruge sin nexus 7 som ekstern skærm, evt via
    Teamviewer eller remote desktop. da min ide er at bruge den som en stor
    Fjernbetjening npår fjernsynet er slået fra?


    Docks:
    Hvilken muligheder er der for docks?, de docks jeg har set indtil nu har været gyselige klodser, og billige er de heller ikke.
    http://gigaom.com/mobile/official-nexus-7-dock-appears-then-plays-hide-and-seek/


    Jeg er derfor kommet til en midlertidig konklution at den skal laves selv.. lidt i denne stil:
    http://dumbwire.com/tech/2012/09/ecoustik-the-iphone-44s-wood-dock/
    http://www.pocketables.com/2011/01/htc-evo-can-chargesync-in-custom-built-wooden-dock-for-49.html
    http://www.briandorey.com/post/HTC-HD7-and-Apple-iPod-Touch-Wooden-Stand.aspx


    Brug:
    Er Android Jelly bean fuldt kompatibel med Exchange mail servere (Kindle fire HD er ikke)?
    Vil det være muligt at køre Flash content, selvom der muligvis skal installere flash.. men vil det være muligt?
    (Der tænkes på streaming sider så som Tubeplus, Ishunter.tv osv?)


    Alternative købs steder:
    Jeg har set priser her i DK for 16BG versionen fra 1999 til 3100 (Dkk 345 usd - 536 usd)
    I usa koster den 249 Usd (1439 Dkk)
    I England koster den 199£ (166£ uden vat) 1820 Dkk
    Er der nogen forskel på maskinerne udover strøm stikket, om de kommer fra England, tyskland eller usa?
    Der kommer nok flere tvivl men disse er hvad jeg roder med lige nu.


    Er 7" nok til det man vil bruge den til, er 7 tommer nok til en film ved
    senge kanten, vil den kunne streame DR og andre kanaler fra tv, vil den
    hele tiden hungre efter et strøm stik lige som min SG2?


    Osv. Osv..
    Venlig hilsen
    Urlsen

    Første pris som jeg har set ude..


    FX-6100 3,3ghz 1375 dkk.. uha uha hvad mon Fx-8150 kommer til at lande på efter den første hamstrings runde er overstået., ihvert fald ikke 245$ (1347 Dkk)
    (Compumail)


    http://www.nemdirect.dk/-/cat-b/b270.html


    FX-6100 SKU: FD6100WMGUSBX 1.106,-


    FX-8120 SKU: FD8120FRGUBOX 1.303,-


    FX-8150 SKU: FD8150FRGUBOX 1.565,-


    Priser er uden moms 8)


    Konkurrencen er:


    I5 2400K 1066 dkk (1333 Dkk)


    I5 2500K 1197 dkk (1497 Dkk)


    I7 2600K 1631 Dkk (2039 Dkk)


    Priser er uden moms 8)

    Tak


    Ellers et superb reviev, det har givet mange revuderinger for mit vedkomende.
    Jeg har bare svært ved at lade denne nye processor gå, for at nyindkøbe en 1 år gammel en i stedet for (selvom der ser sådan ud) .


    Ser frem til mere på emnet :)


    Hvad jeg ikke har set fra nogen er om der er meget forskel der er på ssd performance (z68,2500k vs 8150 990fx) eftersom de bruger nogle processor hos intel som Intel Smart Response Technology (ISRT) der ikke ligger på AMD kortene/Processorene.


    Vil systemet være hurtigere end de tests der er lavet hvis der var en lille ssd til at speede tilng op somn ISTR hvilket AMD ikke kan tilbyde.


    Jeg tænker på plusser og minusser ved hvert køb, men fokus på performance.

    Min grund er at de kan clockes ved overclock til ca. det samme (5 ghz), og hvis folk køber en 2500K er det uden tvivl for at overclocke, eller ville man vælge en non k processor.


    Hvad jeg godt ville se er gaming tests, 2500k ved 4 ghz og 8150 ved 4 ghz, for at se hviken er hurtigst clock til clock.


    Mange test jeg har set melder en 4-9 % forskel på ydelsen for gaming.
    http://www.hardwaresecrets.com…-2600K-CPU-Review/1402/14
    3,6 vs 3,3 ghz (ca 10% forskel i clock som testresultater viser)


    Dette passer godt med at det er clock frikvensen der lægger grund til dette.
    Det er dog primert gaming der i høj grad foretrækker høje frikvenser, som jeg har forstået det.

    Fint lille review, ser frem til den fulde gennemgang.


    Jeg ville nok foretrække at intel og amd chippen var clocket til samme hastighed, og ikke en hel Ghz til forskel.
    (Intels har 4 cores + Ht så 8 threads til begge chips)


    1300 kr mener jeg ligger en tand for højt, det gør dens nærmeste konkurrent til 2500K hvilket ser ud som om er en del hurtigere, lavere strøm forbrug og kan overclockes til ca det samme (4.7-5 ghz på luft)


    Jeg er ikke fanboy, har bare kigget længe efter bulldozer specs da jeg ikke har kunnet vælge imellem 8150 og 2500k


    2500k = 1409 Dkk
    2500 = 1350 Dkk
    8150 245€ = ca 1300 Dkk


    Da forskellen er så begrænset er det vel denne chip AMD`s top cpu sigter imod.
    Chipsetmessigt:
    990FX bringer ikke meget på banen som Z68 ikke har i forvejen undtagen pci 3.0 der alligevel ikke vil bringe nogen tydlige fordele med i forhold til Pci 2.0.

    ok fejl ikke ud af 5 mill. sorry ud af 2.563.000 og jeg har bredbånd med da jeg har bredbånd og dette kræver DVB-c


    Så meget for at lade dette ligge :)

    Ok der er en del der stadig har antenne så :) men stadig
    Kabel 730.000
    Fællesantenne 954.000
    Bredbånd (kobber og fiber) 79.000
    1.763.000 som skal bruge DVB-C
    809.000 hvis fælles antenne ikke er med..jeg havde regnet med at det var mere repræsenteret i udvalget.
    Ud af 5 mill er det da en del.
    Nå det ligge, jeg er kommet til en vejs ende tror jeg nok.


    TerraTec - Cinergy C PCI HD (PCI DVB-C/MPEG4) 603 kr hos happii.dk
    ser ud som om at det er noget nær den løsning jeg søger :)


    Er der nogen der har prøvet dette ?

    Ok ja det er da en mulighed...ordner bare ikke fjernbetjænings kontakten undtagen det er rf eller man har den ligende på bordet.
    Jeg har fundet denne...men det ser ud som om det er en af de få!
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=408996 m,en den er fra 2006...lidt old efter min mening..men måske rykker teck. ikke så hurtigt inden for dette...


    Som jeg ser det er alle til DVB-T Why...har vi alle antenner på taget ?
    Som jeg ved bruger det meste af danmarks befolkning kabel..måske jeg tager fejl...


    Men tak for feed back...jeg vil medtage usb i min søgning intil videre og se hvor det fører mig :)

    Hej Alle Tweakers


    Jeg har nu i et stykke tid gået og ledt efter min media center løsning.
    Nuværende forbindelse leveres af Dansk bredbånd som har fået DVB-C signal med HD kanaler.


    Jeg bruger en 24" 1080 p samsung skærm til min pc men kunne godt tænke mig at køre mit kablel tv til pc`en så den kan bruges som extra fjernsyn i soveværelset med fjernbetræning og hvad der hører til.


    Udmeldbart er jeg ikke til USB løsninger da det virker ustabilt at have sådan en siddende med et stik ud af, har prøvet at usb enheder bøjer før....og jeg vil helst ikke have en ir modtager "der", da computeren står under bordet og der ikke er en direkte linie.


    Så jeg leder efter en PCI løsning med ir/rf extender men altså uden CARD kun til DVB-C og måske med dobbelt tuner.


    Jeg kan se at der er 2 måske 3 på markedet men der må da være flere da disse koster omkr 1000 - 1500 kr...og så er det billigere at købe et tv :¤


    Please kan nogen hjælpe mig med dette måske med erfaring eller løsninger jeg ikke har tænkt på.

    tAK FOR HJÆLPEN ALLE SAMMEN...MEN VALGET ER FALDET PÅ ASUS


    Designet på zeptoen var ikke for mig syntes det var lidt fladt.....så jeg tog en beslutning ...håber bare ikke at jeg fortryder...


    Det eneste jeg er lidt skeptisk over er om det er muligt at eftermontere den hybrid tv tuner de skriver om på deres hjemmeside (asus) men der intet står om på comutersalgs hjemmeside (så jeg tvivler på at det er i )


    Jeg ville gerne have en intern tv tuner så den ikke stikker ud af siden til hverdAG..

    Helt sikkert tak kigger lige på din 3415 men jeg har været inde og lave lidt modifikationer og fandt ud af de har en rabat i øjeblikket...


    sådan ser den ud når den kommer lige med asus prisen.


    Ingen operativ system ønskes
    SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
    DK tastatur layout, Sort
    14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
    NVIDIA® Geforce 8600M GT
    Miljøafgift
    Onlinerabat 6224 Power
    2.00 GHz Intel® Core™2 DUO T7250 800MHz 2MB
    1024MB (1x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM
    Zepto Zpro trådløst netværk (ABGN) 300Mbit
    120GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung®
    6 + 12 Cell batteri

    Tilbehør
    Billader 12/230V 150W output


    til den nette sum af 8400 kr


    Det er lige før at jeg må sige at asusen ikke kan hamle med ..


    og så lige en 2gb stang kingstin value ram til 350 kr så her den også 3 gb pc2 5300


    Jeg kigger lige på din zepto

    Nej high settings er nok ude af billedet men så længe at man kan spille noget..


    Den skal bruges til rejsepc så det er til underholdning på turen...


    Er dette gfx bedere end et 8600 gt med 512 ram ? som på en
    Zepto 6624
    14.1" WXGA+ skærm 1440x900
    NVIDIA® 8600M GT 512MB
    1,50GHz Intel® Core™2 DUO T5250
    1024MB DDR2 667/PC5300
    80GB 5400omdr. SATA Hitachi®
    Combo DVD/CD-RW brænder
    Indbygget Bluetooth®


    Altså ville asusen være hurtiger pga cpuen eller ville zeptoen vinde pga gfx ?


    Tak for hjælpen