De havde sikkert dumpet politiskolens sidste prøver, og var derfor brudt ned i hjernen og drukket den itu. Og lidt coke sætter prikken over i'et.

Dagens action!
-
-
Tja farten er sat til 30 km/h i dk med god grund, men som sagt selv tægt er ikke ok.
Men hvad vil du gøre den dag du mister herredømmet over din scooter??
Hvis man kører med en ulovlig scooter og gør skade på andre eller deres ting så skal man selv stå til regning for udgifterne.... og det er godt nok mange penge det kan løbe op i.......Men det jeg finder mest iriterende ved scootertuner folket er larmen fra deres helvedes maskiner, har en lille pige på 3 måneder der vågner en gang i timer natten igennem når der køres scooter ræs vor vi bor.....
Så hvis man vil køre stærkt så mæld dig ind i en klub hvor man gør den slags.
Moral manden Dwmc
-
SLET:)
-
- Sagde alle billisterne der kører 100-110 på landevejen.
-
Originally posted by AbeTis
Så næste gang du ikke overholder fartgrænsen, så skal jeg komme og sparke dig i fjæset?
Du kommer bare
Ej, Bllets har til dels ret.. Du kører for stærkt - hvilket man ikke må, de klasker dig - hvilket de heller ikke må. Men så kan man sidde og diskutere hvad der er værst. Selvfølgelig synes du ikke det er slemt at køre for stærkt når der ikke er sket noget.. endnu.. 7-9-13.
-
Originally posted by Freakshow
De havde sikkert dumpet politiskolens sidste prøver, og var derfor brudt ned i hjernen og drukket den itu. Og lidt coke sætter prikken over i'et.de kan jo ikke bryde ned i noget de ikke har.
Abetis: se om i kan huske nummerplade på deres bil og forklar politiet om dette og se om de vil gøre noget ved det.
det er jo flere overtrædelser vi snakker om her, herunder betjening af et fartøj mens man er beruset, vold, samt mulig bessidelse af doping og andre stoffer. Hvis ikke i gør noget, kommer der bare flere.
et andet tilfælde jeg har set, var da jeg skulle med mine forældre til Sønderjylland (tror vi skulle ud at spise med noget familie).
Da vi skulle ned på E45 mod syd, så vi to biler holde på hjørnet ned til afkørslen, da vi så kom tættere på så vi at den ene var kørt op i bagsmækken på den anden.Ham der var kørt op i bagsmækken på sen anden bil (og garanteret var skyld i uheldet ved tailgating eller lignende) var mega pissed, en MEGET stor fyr der råbte en mindre mand lige ind i fjæset. Den anden mand prøvede så at berolige det store skrummel, med det resultat at den store mand går om til sit bagagerum og tager et BASEBALLBAT ud og begynder at fægte med det foran den anden mand. Mere så vi ikke da min far kørte væk
fænomenet kaldes Road rage og kommer fra USA, hvor folk ligeledes bliver mere agressive i det hele taget... grunden til det kender i nok allerede...
-
Originally posted by Freakshow
De havde sikkert dumpet politiskolens sidste prøver, og var derfor brudt ned i hjernen og drukket den itu. Og lidt coke sætter prikken over i'et.Jeg tror squ de havde dumpet allerede ved de indledende prøver
- Anders
-
Jeg synes da godt nok det er noget svineri.
Det er forkert af jer at køre så stærkt som i gør, men det er værre at de to fjolser kommer og tager loven i egen hånd, og udøver vold som strafudmåling.
For det første er straffen for at køre for stærkt, ikke spark eller slag, men bøder der bliver udmålt af Politiet eller evt. en domstol.
For det andet har de ikke ret til at gøre sig til dommere for jer. De kunne have gået til politiet eller givet sine meninger til kende, hvis det skulle være, men ikke ty til vold. Hvis I skulle få lyst til melde dem nu, ville de kunne straffes for vold og selvtægt, for de har ikke haft nogen ret til at handle som de gjorde.Det kunne da se kønt ud her i landet, hvis alle lovovertrædelser skulle straffes med grov vold. Så ved jeg i hvert fald at der ville gå meget kort tid, og så var jeg ude af landet for bestandigt!
-
Synes ikke det er fedt, at i kører for stærkt på scooter - men synes SLET ikke det er fedt, at gerningsmændene vælger at ty til vold?
-
Vi ved udmærket godt fartgrænsen er 30km/t. Men f.eks. i Italien må man gerne kører 80km/t på scooter.
Vi er ikke dem der kører sindsygt og er ligeglad med andre trafikanter, vi kører i den rigtige side, så langt ude til højre som muligt, og det var faktisk i et sving de stoppede os, så farten var nærmere 40-50km/t og ikke 80km/t. Men uanset hastigheden har overhovedet ikke lov til at gøre det imod os.
og for at forsvarer os selv, ja vores scootere kan godt kører over 100, men det gør vi jo ikke i byen, kun på øde landeveje hvor der ingen trafik er. Hvis vi f.eks. ser biler, mennesker i vejkanten osv. bremser vi selvfølgelig langt ned.
Til alle dem der siger vi selv er ude om det når vi kører for stærkt, vil vædde alt hvad jeg ejer på i også har kørt for stærkt i en eller anden form for køretøj!
DXC.
-
At I fortjener los i røven fordi at I ejer ulovlige køretøjer er en ting, men intet og jeg gentager INTET kan undskylde disse botnakkers opførsel. Synes lige som mange andre her at I burde melde det til Politiet, da sagen stinker lidt for meget af ulovligheder. Vil give Foxx ret at der kommer mere af den slags hvis der ikke bliver gjordt noget ud af det.
BTW er det kun tumpet dansk lovgivning der ikke tillader at benytte scootere på den rigtige måde. De er bygget til at køre 60-80 km/t og det gør man over hele verden...på nær DK
FLOT siger jeg bare.
-
Originally posted by DXC
Vi ved udmærket godt fartgrænsen er 30km/t. Men f.eks. i Italien må man gerne kører 80km/t på scooter.Vi er ikke dem der kører sindsygt og er ligeglad med andre trafikanter, vi kører i den rigtige side, så langt ude til højre som muligt, og det var faktisk i et sving de stoppede os, så farten var nærmere 40-50km/t og ikke 80km/t. Men uanset hastigheden har overhovedet ikke lov til at gøre det imod os.
og for at forsvarer os selv, ja vores scootere kan godt kører over 100, men det gør vi jo ikke i byen, kun på øde landeveje hvor der ingen trafik er. Hvis vi f.eks. ser biler, mennesker i vejkanten osv. bremser vi selvfølgelig langt ned.
Til alle dem der siger vi selv er ude om det når vi kører for stærkt, vil vædde alt hvad jeg ejer på i også har kørt for stærkt i en eller anden form for køretøj!
DXC.
Prøv at sige det til politiet når/hvis I bliver stoppet
Om ikke andet så trækker de nok på smilebåndet.Jeg er da fuldstændig enig om at det som de to i bilen gjorde var fuldstændig uacceptabelt og at de var nogle fjolser. Jeg tror faktisk de fleste herinde er enige i det.
Men derfor er det stadig ret voldsomt at køre over 100 km/t på en knallert, og det er der mange grunde til.
Styrter man med den fart er der ret stor risiko for at man kommer alvorligt til skade eller ligefrem slår sig ihjel. Jeg går udfra I ikke har beskyttelsesdragt på (udover hjelm og måske handsker) som ved motorcykel hvilket forøger jeres chancer for at komme galt afsted.
En knallert (bremser osv.) er ikke bygget til de hastigheder.
Og ja selvfølgelig er der mange der kører for stærkt i bil, og det er da også noget skidt, men jeg tvivler på at der er særlig mange der er oppe at køre mere end 300 procent fartgrænsen som I er ved 100 km/t. Det svarer til at man kører 240 km/t på øde landevejeDet er i det mindste noget at I tilsyneladende kun kører stærkt øde steder. Jeg har set utrolig mange køre sindssygt i byer (både knallerter og biler) og man får ærlig talt lyst til at stikke en kniv i deres dæk. Men det er jo selvtægt så jeg gør det ikke.
- Anders
-
Originally posted by Stubkier
Må tilstå at da jeg så de hastigheder tænkte jeg at I var trillet en tur på motorcykelVil give dig fuldt ret i at de to gutter i bilen ikke er for smarte, og hvis det skete for mig vil jeg nok blive meget meget mundlam. Men når det så er sagt så har jeg sku heller ikke meget tilovers for folk der tuner deres knalleret/scotter.
De fleste af dem er lavet til at køre 30km/t (nogen 45). Så de kan slet ikke holde de til kræfter de bliver udsat for. For det andet så er der vel ikke så meget forsikring der dækker hvis der skulle ske noget. Så både for andres og din egenskyld -lad dog vær. Hvis du køre en ned, skader en anden, og forsikringen ikke dækker, så er det dig af egen lomme der skal betale.
Har en bekendt som kom i netop den sitation - heldigvis betalte hans forældre da, men stadig væk.
Det var min omgang galde (overfor begge parter).
Mvh Stubkier
Wrong! De er lavet til at kunne køre omkring de der 80 stykker.. det er kun den danske lovgivning der siger at de skal køre 30. Og det slider faktisk mere på motoren end at kunne køre helt op til 80.
-
Originally posted by DXC
Vi ved udmærket godt fartgrænsen er 30km/t. Men f.eks. i Italien må man gerne kører 80km/t på scooter.Vi er ikke dem der kører sindsygt og er ligeglad med andre trafikanter, vi kører i den rigtige side, så langt ude til højre som muligt, og det var faktisk i et sving de stoppede os, så farten var nærmere 40-50km/t og ikke 80km/t. Men uanset hastigheden har overhovedet ikke lov til at gøre det imod os.
DXC.
Ja og i 1980'erne måtte man køre 90 på knallert i Tyskland
-
Originally posted by PaW^
Wrong! De er lavet til at kunne køre omkring de der 80 stykker.. det er kun den danske lovgivning der siger at de skal køre 30. Og det slider faktisk mere på motoren end at kunne køre helt op til 80.
Ja netop, og hvis du fjerner nogle af bgrænsningerne i motorene på f.eks. Yamaha Jog, hvis du fjerner membranerne i cylinderen eller kaburatoren vil den også køre 50. Så hvis man fjerner resten af begrænsningerne kører de nemt de 70-90 stykker.
Samme ting på biler, næsten alle biler er elektronisk spærret til n tophastighed på 210 km/t, kun alle gadebiler self -
Amen forhelved, hvis man mener de selv er ude om det så er man da temmeligt dum.
Ja de køre lidt for stærkt, men det giver da inge steroide pumpet ecstacy påvirket smartass lov til at give dem et par på hovedet. -
En ting er at overskride fartgrænsen, det gør mange, men at overskride den med 200+% er sygt, og har ikke respekt for at i gør sådan noget. Uden tvivl nogle idioter i havde med at gøre, det er overhovedet ikke forsvarligt det de gjorde, på ingen måde, men må da indrømme jeg håber i også har lært noget af det.
-
Originally posted by MvK
En ting er at overskride fartgrænsen, det gør mange, men at overskride den med 200+% er sygt, og har ikke respekt for at i gør sådan noget. Uden tvivl nogle idioter i havde med at gøre, det er overhovedet ikke forsvarligt det de gjorde, på ingen måde, men må da indrømme jeg håber i også har lært noget af det.Han overskrider da heller ikke fratgrænsen med over 200%, han har en fartovertrædelse på 167%
-
Originally posted by Jacorik
Han overskrider da heller ikke fratgrænsen med over 200%, han har en fartovertrædelse på 167%
Over 200% af tilladt hastighed, undskyld jeg skrev forkert -
Originally posted by MvK
Over 200% af tilladt hastighed, undskyld jeg skrev forkertDet går da nok