Har du stadig respekt for Bjarne Riis' cykelresultater i 1990erne?

• Svar og diskuter endelig. Ved godt der er en anden tråd, men som I nok kan se, er der en lidt anden hensigt med denne.

Personligt, ja. Er ret overbevist om, at doping blandt rytterne dengang var voldsomt udbredt og en "nødvendighed" for at kunne følge. Ikke, at jeg skal glorificere doping som en del af cykelsporten - men er sikker på, at der er nogle omstændigheder man er nødt til at tage højde for, inden man "dømmer" rytterne.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Jeg har mistet størstedelen af min respekt for ham. Han har snydt og overtrådt reglerne på groveste vis, for at opnå sin status som Tour-vinder i 1996, og bare fordi "alle andre gjorde det", så retfærdiggør det ikke at han selv hopper med på vognen. Der har også været ærlige ryttere under Tour De France i 1996, og dem har han frarøvet deres mål. Et mål som de har kæmpet hårdt for, på ærlig vis.

Han har løjet og spillet helt overfor hele Danmarks befolkning i 14 år, samt snydt sig til vinderpladser igennem 5 år, og først når han bliver presset til det fra sine holdkammerater og pressen, lægger han kortene på bordet...

Aflevér dog den trøje - fupmager!

• Det har jeg ikke, og har altid haft en mistanke om at han var dopet.

Jeg synes det er ved at være for meget med det cykelsport. Så meget at jeg ikke gider følge med i det mere, på nogen måde. For dem der vinder er dopet, men de rigtige vindere er dem der ikke doper sig ;)

• Tja, der er jo intet overraskende i at han var dopet. Og har egentlig ingen mening til at han er stået frem, og er på sin vis også godt ligeglad med alle de andre der er stået frem. For hvor er det overraskende i at de var dopet?

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Har aldrig haft respekt for en cykelrytter, om han så er dopet eller ej.. Syntes det er en kedelige sport, så nej, har heller ikke respekt for Bjarne Riis..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Synes det er fint at han er stået frem, men er nødt til at sige nej - for hvad med den ene rytter som gennemførte turen uden doping, han er jo den rette vinder og ikke Bjarne eller de andre som snød.

Synes også det er svært i fht. hans rolle i fht. CSC, da han selv tog doping gjorde han det for at opnå de bedste resultater. Hvordan adskiller hans situation sig i dag fra dengang. Det bliver svært at få tillid til sporten igen, men her kan det hjælpe hvis man laver en hårdere kontrol og strammere regler - ellers er sporten død.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

• Tjaa lige så meget som før. De er alle lige dopede så han havde nok bare fået the good stuff og de andre det lidt mindre gode.

Den ene er sgu ikke en skid bedre end den anden med hensyn til doping.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Doping eller ej så er det jo ikke sport for tøsedrenge. Man skal jo lige tænke på den træningsmængde der skal til for at opnå så fine resultater. Selvfølgelig er det ikke i orden at bruge doping men det var nu engang bare sådan cykelsporten var op gennem halvfemserne.( Tag bare hele Festina sagen), Nu må det jo være tid til at se fremad og redde stumperne af cykelsporten og der er Bjarne Riis jo en foregangsmand.

MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

Originally posted by Dare_Devil
    Har aldrig haft respekt for en cykelrytter, om han så er dopet eller ej.. Syntes det er en kedelige sport, så nej, har heller ikke respekt for Bjarne Riis..

Må så lige spørge om hvorfor du ingen respekt har for cykelryttere, end ikke de "rene" ? :boxed:

Anyways, så er det jo bare en i perlerækken af indrømmelser der ser dagens lys. Tror når alt kommer til alt at det vil gavne cykelsporten at de lyssky sager kommer frem. Vi kommer aldrig til at se en 100% ren cykelsport, men det gælder jo for så vidt alle sportsgrene (måske lige med undtagelse af dart o.lign:))) der vil aaltid være brådne kar imellem. Problemet i cykelsporten er at doping fylder så meget at det ikke bare er flere tests og kontroller der skal til, men en hel attitude-ændring.

Med hensyn respekten over for Riis, tja den er ikke steget, men sådan set heller ikke faldet i og med at det ikke er den helt store overraskelse så man har jo nok ventet på at det skulle komme - desværre!

Tror dog at Team CSC er et clean cykelhold, de har jo trods alt Rasmus Damsgaard til at teste rytterne i tide og utide uden om systemet. Og hvorfor han ikke skulle være ærlig omkring de prøver aner jeg simpelthen ikke. Han er om nogen en der har kritiseret store dele cykelsportens indstilling til doping, eller magel på samme.

Nå det så er sagt vil jeg vove den påstand at man ikke skal skyde hele skylden på rytterne. I en sport med så små marginaler, og hvor du i teorien kan smide et helt TdF over styr på et enkelt bjerg, og hvor forventningerne til rytternes præstationer fra alle sider er nærmest umenskeligt (her tænker jeg især på sponsorer, der jo trods alt poster mange penge i et cykelhold) er det forståeligt at man nemt kan blive fristet til at snuppe den der indsprøjtning så man yder langt bedre, og hvad fanden, bliver man snuppet ryger man jo bare 2 år ud i kulden og så er man tilbage.

Jeg mener helt seriøst at hvis man bliver snuppet for brug af doping, så skal man ud og man skal ud "for good". Måske skulle man også tage skridtet videre og indføre love der kan give fængselsstraffe i forbindelse med mere omfattende dopingskandaler? Med det mener jeg fængselsstraf til rytteren, det er jo til syvende og sidst ham der tager den endelige beslutning om hvor vidt han vil dopes.

• Vidste godt han var dopet den gang han blev mistænkt, da han var på en vinder streak i 90'erne. Ærgeligt det ikke blev godkendt at han var dopet.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Ja - men jeg har endnu større respekt for dem som vinder uden doping. Hvis der efterhånden er nogle tilbage i cykling. Nu følger jeg så heller ikke synderligt med og ser da også kun Tour De France når den dukker op på TV2 om sommeren, så det går mig i sidste ende ikke så synderligt meget på alt det der skandalesnak om doping hos den ene og den anden. Selvom det da er synd, at en sport næsten bliver helt ødelagt på grund af folks snyd. Jeg går vel udfra, at kontrollen er blevet skærpet væsentligt siden '96?

Originally posted by Sethos
    Hvorfor fanden doper man ikke bare dem allesammen, så har alle samme fordel.

Snart træls at høre om alt det doping.

De er dopet alle sammen... så de har samme vilkår. Jeg kendte på et tidspunkt en som cyklede på landsholdet med team danmark. Han stoppede den dag han fik valget mellem doping eller at stoppe.

Hvis man forresten kigger på gennemsnitshastigheden hen over årene, så taler det også sit tydelige sprog. Selvfølgelig er der fremgang, men så meget :) Det samme med deres hæmatokrit værdier, bemærkelsesværdigt at de alle ligger lige under den fastsatte grænse på 50, når en gennemsnitlig dansk mand har den lige omkring 40.