SKal havde købt en ny router, nogen der kan anbefale en god en til en billing penge ?
~500,-
Bedste Router
-
-
Hvis wireless, så Linksys WRT54GL, der er indbygget switch i, og kan med fordel opdateres med tredjeparts firmware som DD-WRT.
-
Originally posted by ayu
Hvis wireless, så Linksys WRT54GL, der er indbygget switch i, og kan med fordel opdateres med tredjeparts firmware som DD-WRT.Ganske enig!
-
Man får vist ikke noget bedrer end wrt54gl og så dd-wrt firmware i den pris klasse.
-
Agree
har selv WRT54GL med thibor firmware... Virker bare smooth altid.. Har en up-time på over 2 måneder...
Altså sidst jeg resettede var for 2 mdr. siden, og det var kun fordi jeg opdaterede firmwaren
-
Originally posted by ayu
Hvis wireless, så Linksys WRT54GL, der er indbygget switch i, og kan med fordel opdateres med tredjeparts firmware som DD-WRT.Indbygget switch, er der ikke det i alle routere?
-
martinb: jow det vil jeg også mene er der, ellers ville jeg betegne dem som access points istedt for
Men personligt har jeg ingen erfaring med linksys, men når det er cisco-made-inside, så kan det vist ikke gå helt galt
-
Originally posted by martinb
Indbygget switch, er der ikke det i alle routere?Både og, den oprindelige jeg havde fra TDC inden de gik over til DHCP fra PPPOE, var kun med én port i, men ja, de fleste routere idag har vel indbygget switch med en 4-5 porte
-
Tak for svarene , men egentlig mente jeg kablet router.. sry jeg ikke skrev det :x
Nogen bud på det ? :> -
Originally posted by PolluX^
Tak for svarene , men egentlig mente jeg kablet router.. sry jeg ikke skrev det :x
Nogen bud på det ? :>Dette kan du sagtens bruge den til, du kan bare deaktivere WLAN i den
-
Originally posted by ayu
Dette kan du sagtens bruge den til, du kan bare deaktivere WLAN i den
Jamen hvis jeg nu ikke skal bruge WLAN til en disse... så kan jeg vel få en normal router til en billigere penge eller samme pris bare bedre kvalitet ? -
Jamen hvis jeg nu ikke skal bruge WLAN til en disse... så kan jeg vel få en normal router til en billigere penge eller samme pris bare bedre kvalitet ?Ikke nødvendigvis.
Der er ikke det store marked for routere uden trådløst net.
Så produkterne er ikke så fremtrædende som dem med trådløst net og priserne er som regel ikke lavere på produkter uden. -
Okay tak, nu har jeg bestilt en Linksys WRT54GL router.
Har lige et par spørsgsmål ang det.Kan det lade sig gøre at min computer er kablet til routeren og min kærestes laptop kører over WLAN samtidig ? Hvis ja, er der nogen ulemper ved det ?
-
ja, det er der ingen problemer i at gøre.
altså din pc via kabel til router, og samtidig med at routeren er forbundet med din kærestes laptop via det trådløsenet.
Men husk nu at sætte kryptering på det trådløsenet, som det før er blevet sagt enten WEP, eller WPA / WPA2
og husk at sætte krypteringen til minimum 128bit kryptering hvis det er muligt at vælge.og husk nu at lave standard kodeordet om på routeren.
-
Okay tak, nu har jeg bestilt en Linksys WRT54GL router.
Har lige et par spørsgsmål ang det.Kan det lade sig gøre at min computer er kablet til routeren og min kærestes laptop kører over WLAN samtidig ? Hvis ja, er der nogen ulemper ved det ?
Ja det kan sagtens lade sig gøre - og der er ingen ulemper. -
det kan sagtens lade sig gøre at køre både med kabel, og trådløs. men mht. det uoriginale firmware, så tjek lige om det overhovedet er noget du har brug for, for min router blev slemt ustabil efter jeg fik installeret det i stedet for det originale. Det lyder dog til at det er en enkelt svipser, for der er da mange der kører med det uden problemer. surt for mig...
-
Originally posted by hj3lmen
Men husk nu at sætte kryptering på det trådløsenet, som det før er blevet sagt enten WEP, eller WPA / WPA2Ja husk kryptering, men også at WEP ikke er noget værd. Brug WPA eller WPA2
/ask
-
Originally posted by jacobask
Ja husk kryptering, men også at WEP ikke er noget værd. Brug WPA eller WPA2/ask
Kan jeg ikke være mere enig i!
Du vælger bare WPA2 inde under security-fanen.
Ang. uoriginalt firmware, så er jeg enig med secz, hvis du er tilfreds med standard-firmware, så lad være med at flash den. Kører pt. selv med det originale, men vil nok flashe den engang i fremtiden!
-
og hvis der skal mere sikkerhed så, aktivere MAC filtrering.
-
Originally posted by Cyclups
og hvis der skal mere sikkerhed så, aktivere MAC filtrering.Helt korrekt, MAC-filtrering skal dog kun ses som en ekstra sikkerhed, ikke noget der bør stå alene...