Bedste Router

• SKal havde købt en ny router, nogen der kan anbefale en god en til en billing penge ?
    ~500,-

Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

• Hvis wireless, så Linksys WRT54GL, der er indbygget switch i, og kan med fordel opdateres med tredjeparts firmware som DD-WRT.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Originally posted by ayu
    Hvis wireless, så Linksys WRT54GL, der er indbygget switch i, og kan med fordel opdateres med tredjeparts firmware som DD-WRT.

Ganske enig! :9xo

• Agree :9xo

har selv WRT54GL med thibor firmware... Virker bare smooth altid.. Har en up-time på over 2 måneder... :P Altså sidst jeg resettede var for 2 mdr. siden, og det var kun fordi jeg opdaterede firmwaren :D

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Originally posted by ayu
    Hvis wireless, så Linksys WRT54GL, der er indbygget switch i, og kan med fordel opdateres med tredjeparts firmware som DD-WRT.

Indbygget switch, er der ikke det i alle routere?

Originally posted by martinb
    Indbygget switch, er der ikke det i alle routere?

Både og, den oprindelige jeg havde fra TDC inden de gik over til DHCP fra PPPOE, var kun med én port i, men ja, de fleste routere idag har vel indbygget switch med en 4-5 porte ;)

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

• Tak for svarene , men egentlig mente jeg kablet router.. sry jeg ikke skrev det :x
    Nogen bud på det ? :>

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

Originally posted by PolluX^
    Tak for svarene , men egentlig mente jeg kablet router.. sry jeg ikke skrev det :x
    Nogen bud på det ? :>

Dette kan du sagtens bruge den til, du kan bare deaktivere WLAN i den ;)

Originally posted by ayu

Dette kan du sagtens bruge den til, du kan bare deaktivere WLAN i den ;)

Jamen hvis jeg nu ikke skal bruge WLAN til en disse... så kan jeg vel få en normal router til en billigere penge eller samme pris bare bedre kvalitet ? :)

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

Rettet en gang, sidst af PolluX^ ().

Jamen hvis jeg nu ikke skal bruge WLAN til en disse... så kan jeg vel få en normal router til en billigere penge eller samme pris bare bedre kvalitet ? :)

Ikke nødvendigvis.
    Der er ikke det store marked for routere uden trådløst net.
    Så produkterne er ikke så fremtrædende som dem med trådløst net og priserne er som regel ikke lavere på produkter uden.

• Okay tak, nu har jeg bestilt en Linksys WRT54GL router.
    Har lige et par spørsgsmål ang det.

Kan det lade sig gøre at min computer er kablet til routeren og min kærestes laptop kører over WLAN samtidig ? Hvis ja, er der nogen ulemper ved det ?

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

Rettet en gang, sidst af PolluX^ ().

• ja, det er der ingen problemer i at gøre.

altså din pc via kabel til router, og samtidig med at routeren er forbundet med din kærestes laptop via det trådløsenet.

Men husk nu at sætte kryptering på det trådløsenet, som det før er blevet sagt enten WEP, eller WPA / WPA2
    og husk at sætte krypteringen til minimum 128bit kryptering hvis det er muligt at vælge.

og husk nu at lave standard kodeordet om på routeren.

Okay tak, nu har jeg bestilt en Linksys WRT54GL router.
    Har lige et par spørsgsmål ang det.

Kan det lade sig gøre at min computer er kablet til routeren og min kærestes laptop kører over WLAN samtidig ? Hvis ja, er der nogen ulemper ved det ?

Ja det kan sagtens lade sig gøre - og der er ingen ulemper. :)

• det kan sagtens lade sig gøre at køre både med kabel, og trådløs. men mht. det uoriginale firmware, så tjek lige om det overhovedet er noget du har brug for, for min router blev slemt ustabil efter jeg fik installeret det i stedet for det originale. Det lyder dog til at det er en enkelt svipser, for der er da mange der kører med det uden problemer. surt for mig...

Originally posted by hj3lmen
    Men husk nu at sætte kryptering på det trådløsenet, som det før er blevet sagt enten WEP, eller WPA / WPA2

Ja husk kryptering, men også at WEP ikke er noget værd. Brug WPA eller WPA2

/ask

Originally posted by jacobask
    Ja husk kryptering, men også at WEP ikke er noget værd. Brug WPA eller WPA2

/ask

Kan jeg ikke være mere enig i! :9xo Du vælger bare WPA2 inde under security-fanen.

Ang. uoriginalt firmware, så er jeg enig med secz, hvis du er tilfreds med standard-firmware, så lad være med at flash den. Kører pt. selv med det originale, men vil nok flashe den engang i fremtiden!

Originally posted by Cyclups
    og hvis der skal mere sikkerhed så, aktivere MAC filtrering.

Helt korrekt, MAC-filtrering skal dog kun ses som en ekstra sikkerhed, ikke noget der bør stå alene... ;)