Intel Black Box
-
-
Det er der nu nok næppe, men hvis der er, er det vel helt i orden, idet en cpu´s garanti ryger ved oc.
-
Originally posted by |KTS|
Det er der nu nok næppe, men hvis der er, er det vel helt i orden, idet en cpu´s garanti ryger ved oc.Det er jo det ...
Men omvendt, så er der nok ikke mange bilister der vil syntes at det var OK at politiet smed en GPS i deres bil og så automatisk sendte dem en bøde hvis de kørte for hurtigt
" Tillid er godt, men kontrol er bedre " ... Hmm, Lenin flashback
-
Øøøøøøv ...
-
Er enig med KTS...
-
Ja så skal jeg fanneme aldrig havde intel, for det syntes jeg ikke er iorden, det ligner sq mere og mere et kontrol samfund, og når jeg så ikke engang kan OC min CPU mere uden at blive kigget over skuldere så er det sq gået for vidt.
-
Originally posted by nano
Ja så skal jeg fanneme aldrig havde intel, for det syntes jeg ikke er iorden, det ligner sq mere og mere et kontrol samfund, og når jeg så ikke engang kan OC min CPU mere uden at blive kigget over skuldere så er det sq gået for vidt.
Det kan du da sagtens gøre. Der er da absolut ingen der står og kigger dig over skulderen eller gør noget som helst ved at du OC'er.
Det eneste den gør er jo at forhindre dig i at dræbe CPU'en ved OC og bytte den bagefter.Jeg syntes det er fint nok.
Det med at sætte en GPS i biler og måle hvor hurtig folk kører har da intet med noget at gøre.
CPU'en melder jo ikke tilbage til Intel, hver gang du Oc'er. De sender dig jo heller ikke en bøde når du så gør. Det eneste den vil gøre er jo at fjerne din garanti, hvis du endag vil bruge den. -
Hvis M$ inviterer NSA ind ad bagdøren i Vista for at tjekke op på lovbrydende amerikanere, så ja hvorfor skulle Intel dog ikke have en Black Box i deres CPU'er?
Se her, ved brug af Google fandt jeg følgende i første huk;
-
Det er vel fair nok. Hvis man brænder CPU'en af fordi man ikke kan finde ud af at styre din OC, så kan man da ikke forvente at få den byttet.
Skulle GPS analogien bruges svarer det vel mest til at hvis du kører din bil i smader kan politi/forsikring se om du har kørt for stærkt.
/ask
-
Halv-gammel nyhed..
Men jeg sys det er ganske fair.. Er jo en bekostning for dem at vi er en bunke nørder der ikke kan få fart nok
-
Originally posted by SproNx
Halv-gammel nyhed..Men jeg sys det er ganske fair.. Er jo en bekostning for dem at vi er en bunke nørder der ikke kan få fart nok
Så kan de bare lave noget som er hurtigere! i stedet for det pjat
-
hvis jeg brænder min cpu af, så får jeg bare en ny af den forhandler jeg købte den hos, den blive jo ikke sendt over til Intel hvor de checker den for at afgøre om jeg skal ha' en ny cpu, denne black box funktion berøre slet ikke os.
-
Originally posted by Cyclups
hvis jeg brænder min cpu af, så får jeg bare en ny af den forhandler jeg købte den hos, den blive jo ikke sendt over til Intel hvor de checker den for at afgøre om jeg skal ha' en ny cpu, denne black box funktion berøre slet ikke os.kommer MEGET an på alderen... hvis processoren er over 6 måneder, så skal du nok regne med, at leverandørerne for lov at se på den først
-
hvis jeg brænder min cpu af, så får jeg bare en ny af den forhandler jeg købte den hos, den blive jo ikke sendt over til Intel hvor de checker den for at afgøre om jeg skal ha' en ny cpu, denne black box funktion berøre slet ikke os.Det kan du sagtens regne med, at den gør.. Intels RMA service fungrer på den måde, at du melder en CPU defekt, hvorefter du inden for 48 timer står med en ny CPU.. Den gamle sender du herefter retur, men lever den ikke op til "kravene" for en defekt CPU, får du en regning..
-
Originally posted by Dare_Devil
Det kan du sagtens regne med, at den gør.. Intels RMA service fungrer på den måde, at du melder en CPU defekt, hvorefter du inden for 48 timer står med en ny CPU.. Den gamle sender du herefter retur, men lever den ikke op til "kravene" for en defekt CPU, får du en regning..
Du rma'er da ikke cpu'en til Intel men til den forretning du har købt den hos, hvis man skal det så er det noget rimeligt nyt, jeg har rma'et en P4 og det var til forretningen (midt-data), den røg over til dem, de testede den og den ville ikke starte så fik jeg en ny. -
Du rma'er da ikke cpu'en til Intel men til den forretning du har købt den hos, hvis man skal det så er det noget rimeligt nyt, jeg har rma'et en P4 og det var til forretningen (midt-data), den røg over til dem, de testede den og den ville ikke starte så fik jeg en ny.
Jeg har indtryk af at forretningen du har købt den ved, sender den tilbage til Intel, som så aflæser boksen. -
Originally posted by fhqwhgad
Jeg har indtryk af at forretningen du har købt den ved, sender den tilbage til Intel, som så aflæser boksen.
men, hvis de gør det så er de fanme hurtige, normalt ved mine rma sager går der 1 til 2 dage efter at forretningen har modtaget det rma'ede stykke til de sender det retur igen, hvis den så skulle ha' nået at tage en tur til Intel og de lige skulle finde tid til at checke den for så at melde tilbage til den forretning hvor den er købt på bare 1 til 2 dage, så er det godt gjort.
Men har vi ikke en her på tweak som arbejde for SHG ? han burde da kunne sige hvad de gør ved Intel cpu'er og rma. -
Originally posted by nano
Ja så skal jeg fanneme aldrig havde intel, for det syntes jeg ikke er iorden, det ligner sq mere og mere et kontrol samfund, og når jeg så ikke engang kan OC min CPU mere uden at blive kigget over skuldere så er det sq gået for vidt.Det kan da godt være at der kommer mere og mere kontrol, men der er jo en grund til det, og det er jo at der er rigtig mange der har snydt sig til at få byttet cpu'en efter de har overclocket. Så der er faktisk kun forbrugerne at pege fingre af med hensyn til den kontrol.
- Anders
-
No overclocking "black box" in Intel chips.
http://www.tech.co.uk/computin…hips?articleid=1350658553
men hvis der er en, så tror jeg at sådan en kun ville blive brugt til at Intel kunne finde ud af hvorfor nogle af deres chips dør og derved kunne rette op på deres fejl.