Program til sikker formatering

  • Hey igen,


    Jeg skal som sagt sælge min computer, men da som mange andre har en del personlige informationer på min HDD, som en eventuel køber ikke skal have mulighed for at finde, så vil jeg gerne vide, hvordan jeg formatere min HDD så sikkert som muligt.


    Umiddelbart kender jeg kun én løsning - nemlig den formaterting, som Windows selv tilbyder, men så vidt jeg husker, så skriver den kun data over 1 gang. Findes der et freeware program, som kan overskrive en disk 2, 5 eller måske 10 gange, så man undgår at spekulere over, om ens tidligere data kan findes igen? Det handler selvfølgelig om min primære disk, hvis det kan hjælpe jer.

    Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to repetitive music.
    - Kristian Wilson, CEO, Nintendo Gaming Corporation, Inc, 1989

  • Killdisk er lavet til dette formål.


    og der er osse DBAN:
    http://dban.sourceforge.net/

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

    Rettet en gang, sidst af Azjo ().

  • Hvis du er så nervøs for det, så behold disken og sælg computeren uden.


    Hvis du formaterer partitionen, sletter denne og opretter en ny - så er det meget bedrænset hvor mange der er istand til at finde dine data igen.


    /ask

  • Gå på disk-producentens hjemmeside, og hent et low-level formatterings værktøj, det kan de fleste større leverandører af diske tilbyde.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m