Indlæg af Vandfarve

    Grundet PROconsults mærkelig webshop kan jeg tidligst få produktet i morgen onsdag - og jeg får det sikkert alligevel først torsdag, da jeg skal overføre mellem to forskellige banker.


    Jeg har bestilt adapteren, da ingen tilbød sin hjælp, men indtil videre vil jeg prøve med boot på en Live CD, som en smart bruger har fortalt mig. Jeg forestiller mig, at HDD'en er død, men det er en billig måde at finde ud af det på.

    En adapter, så man kan benytte en 2.5" HDD i et 3.5" PATA-stik (af denne type), søges hurtigst muligt og gerne i KBH-området.


    Prisen skal helst ikke overstige 50 kroner, men det vigtigste er, at jeg kan få den enten i dag eller i morgen.


    Tjek derfor gemmerne for at se, om der ikke ligger sådan en fætter, som i alligevel ikke skal bruge.


    Mvh,
    Mikael aka. Vandfarve

    Jotak, det er jeg glad for at høre.


    Det er også meningen, at den skal give potentielle købere et smil på læben, så de vil huske annoncen senere, men jeg er også udmærket klar over, at den måske er på grænsen til at blive for fesen. :$


    EDIT: En lignende salgstråd kører også på Newz.dk.

    Computeren indeholder følgende nedenstående dele:
    1) Bundkort: Asus A7V880 (ATX, Athlon XP, KT880)
    2) Processor: AMD Athlon XP Barton 3200+ (K7-kerne, 2,2Ghz, 130nm)
    3) Processorkøler: NorthQ NQ-3001 (70mm, 2600RPM, 19dB)
    4) Grafikkort: ASUS V9999GE (Nvidia 6800GT, 256MB GDDR3, AGP 8x)
    5) Ram: Kingston 1GB Dual Channel-kit (2 x 512MB, DDR400, CL3)
    6) Harddisc: Maxtor DiamondMax 10 (250GB, 16MB, S-ATA150)
    7) Srømforsyning: NorthQ NQ-4001A (400W, 120mm Super Silent Fan)
    8) DVD-drev: Asus DVD E616P1 (16x/48x, ATA66)
    9) CD-brænder: Del af LiteOn-kit (24x/10x/40x)
    10) Diskettedrev: Nomane
    11) Kabinet: AOpen (Neutral gråt)
    12) Kabinetkøler: Papst Low Noise 80mm


    Introduktion
    Da jeg skal på en længerevarende rejse til blandt andet Australien, så har jeg besluttet, at jeg ikke længere har brug for min stationære computer. Den har været mig tro og stået mig bi igennem umenneskelige tider i både med- og modgang, men nu er det andres (måske din?) tur til at føle dens loyalitet og forståenhed.
    Den vigtigste og varmeste organer er kun 2 år gamle og har altid været passet og plejet omhyggeligt. Mærket og derved kvaliteten er den bedste, som findes på markedet – en passioneret entusiast har bygget den med lidt teknisk snilde, stor viden og respektfuld tålmodighed. Tilsæt dernæst ekspertbistand fra et nærtstående familiemedlem og de fineste komponenter, og du har et flot eksempel på en pålidelig og velskabt computer.
    Den har aldrig været misbrugt eller udsat for overgreb (læs: Den har aldrig været overclocket, og al transport har altid foregået med den største agtpågivenhed). Grundet den bedste AMD K7-baserede hjerne på markedet og dens fantastiske, fortrinlige og ikke mindst fornemme audio/visuel-bearbejdende muskel har den aldrig skuffet mig, og den har stadig lysten og evnerne til at levere mere af samme skuffe.
    Man skal aldrig skue hunden på hårene, så lad dig ikke snyde af dens neutrale udseende, for indeni banker i virkelighed et smukt hjerte, der vil kunne opfylde alle dine forventninger.


    (PS: Tag jer ikke af den småskøre og litterære salgstale, men jeg har forfattet den for at fange brugerne på DBA.dk og FindAlt.dk. Derinde har folk ifølge den generelle opfattelse en lavere grad af computerteknisk opfattelsesevne og har derfor brug for nogle bevingede ord, før de finder annoncen interessant. Lige pt. fungerer annoncen på FindAlt.dk ikke, så i kan kun få linket til DBA.dk's annonce.)


    Benchmarks
    Score i 3DMark 2001: 16.041
    Score i 3DMark 2005: 4.193
    Score i PCMark 2002: 6.613
    Score i PCMark 2004: 3.505


    Følgende spil medfølger som spilpakke
    FIA GTR2
    Axis & Allies
    Diablo 2
    Command & Conquer Generals Deluxe Edition
    GTA San Andreas
    Far Cry
    World of Warcraft


    Nyprisen var over 10.000 kroner. Alle drivere, alt software og alle kabler m.m. medfølger til komponenterne. Alle kvitteringer haves. Den præcise alder og den præcise pris for enkelt genstand kan oplyses ved forespørgsel, ligesom jeg kan komme med flere og mere uddybende informationer og billeder af komponenterne. Jeg kan muligvis levere en clean install af Windows XP med sammen med alle nødvendige drivere, så send lige en mail, så kan vi snakke om det. Jeg forbeholder mig alle rettigheder, og jeg kan evt. sende computeren med PostDanmark, men jeg vil anbefale, at vi kan mødes først, så du kan se computeren i live. PostDanmark er jo ikke kendt for at transportere deres pakker alt for sikkert.


    Jeg sælger skidtet for 2.500 kroner - eller kom med et realistisk bud.

    Hey igen,


    Jeg skal som sagt sælge min computer, men da som mange andre har en del personlige informationer på min HDD, som en eventuel køber ikke skal have mulighed for at finde, så vil jeg gerne vide, hvordan jeg formatere min HDD så sikkert som muligt.


    Umiddelbart kender jeg kun én løsning - nemlig den formaterting, som Windows selv tilbyder, men så vidt jeg husker, så skriver den kun data over 1 gang. Findes der et freeware program, som kan overskrive en disk 2, 5 eller måske 10 gange, så man undgår at spekulere over, om ens tidligere data kan findes igen? Det handler selvfølgelig om min primære disk, hvis det kan hjælpe jer.

    Det havde jeg også regnet med. De kan formodentligvis ikke se, hvilke dele jeg har skiftet ud, så jeg tænkte godt, at jeg bare kunne give den en søforklaring om et nyt bundkort, og så burde det være i hus.


    Og det skal ikke forstås, som jeg prøver at snyde deres system, men jeg gider bare ikke betale for XP en gang til, når jeg alligevel regner med at skifte til Vista, når SP1 udkommer.


    Så tak for hjælpen, gutter. :9xo

    Hey,


    Jeg står og skal sælge min gamle computer, hvor jeg i øjeblikket har installeret Windows XP i OEM-versionen. Jeg overvejer dog, om jeg kan beholde OS'et til den nye computer, som jeg selv vil samle til sommer.


    Jeg er udmærket klar over ideen med OEM, ligesom jeg godt ved, at hvis man skifter en eller flere vitale komponenter i computeren, så vil versionen ikke være gyldig længere. Men (...) jeg fandt først ud af for et par uger siden, at jeg faktisk havde en OEM-version af Windows XP, for jeg har stort set ikke haft problemer med Microsofts support. Den har altid virket, som det var en normal licens.


    Imens jeg har ejet denne version af Windows, har jeg haft - hold nu godt fast - 2 bundkort, 3 CPU'er, 3 HDD'er, 2 sæt RAM og 3 GPU'er, men jeg har kun haft brug for at ringe til deres call-center én gang. Til mit held, lader det til pga. OEM-versionen, fik jeg fat i en svensker, som jeg absolut ikke forstod. Det endte med, at jeg fik åbnet min licens igen, og nu er spørgsmålet, om jeg kan bruge den samme licens til mit nye system? Eller om jeg skal bide i det sure æble, sælge den gamle licens med det nuværende system og købe et nyt OS til den tid?

    Nej nej, overhovedet ikke. Det er en 250 GB-disc, men jeg har ikke brug for al den plads. Problemet er så bare, at det er fuldstændigt umuligt at få kvalitetsharddisc med under 200 GB, uden at man skal op i en Raptor, SCSI eller en anden syg, syg disc! Hehe...


    Så nej, der er intet galt med nogle af delene!

    Jeg ville selv have skudt på et sted mellem 1500-2000 kroner, da jeg udover alt hardwaren har lovet ham at sætte det hele op, installere alle drivere og alt nødvendigt software, for at computeren virker optimalt. Delene er ikke alle helt nye, hvis jeg skal være ærlig.


    Men tak for det hurtige svar!

    Hey gutter, gutinder og Tweak-nørder :roller:


    Jeg har stærkt overvejet at sælge min nuværende stationære PC til min storebror, der længe har gået og manglet en rimelig computer til at holde LAN med hans venner. Jeg er dog lidt i vildrede med, hvad jeg skal tage for den, da han for det første er min bror, og da computeren (hånden på hjertet...) er lidt aldrende.


    Jeg vil derfor gerne have jeres hjælp til at vurdere den, så jeg hverken snyder mig selv eller... Øhm, mig selv! Jeg har vedhæftet et billede af hardwarens detajler, hvornår de er købt og til hvilken nypris. Hvis i mangler nogle deep links til producenternes hjemmeside med de uddybende specs, så kan i bare skrive.


    Min egen kommentar til computeren er som lyder:
    Computeren er stort set lydløs – det er kun Papst-køleren, som kan høres. Denne kan dog skiftes ud med en mere lydløs model for mindre end 100 kroner. Systemet er stabilt, og den starter forholdsvis hurtigt, ligesom der intet af hardwaren viser tegn på alderdom. Intet har været overclocket eller på anden måde mishandlet. Toweret er lettere modificeret, så der er gjort plads til strømforsyningen og Papst-køleren. Computeren scorer 15.966 point i 3DMark 2001 i opløsningen 1024x768x32 uden AA, mens den scorer 4178 point i 3DMark 2005 med samme indstillinger. Temperaturen i kabinet-tet er omkring 25°C, mens CPU-temperaturen er omkring 38°C under idle.


    På forhånd tak,
    Mikael