Værnepligt - Top nice eller herre øv?


  • Monaco måske ?(?(

  • Quote

    Originally posted by Bauner


    Monaco måske ?(?(


    Luxemborg ?(?(?( eller måske Vatican Staten ?(?( tja eller sverige de er jo altid pisse stive ;)

  • Jeg trak også et gevaldigt frinummer.. men tror, set i bakspejlet, at det er temmelig sundt for unge mænd i 18-20 års alderen at "blive sat lidt på plads" og afprøve deres grænser.
    Hvis jeg ikke havde forpligelser overfor min datter kunne jeg godt tænke mig at komme ind.

  • Mit ønske:

    -Afskaf dog for h*lvede det forban*ede L*RT!


    Håber virkelig det bliver afskaffet inden det nliver min tur!
    Mage til spild-af-tid-for-folk-uden-interesse-for-militær skal man satme lede længe efter! :]

  • Quote

    Originally posted by Getalife
    Jeg trak også et gevaldigt frinummer.. men tror, set i bakspejlet, at det er temmelig sundt for unge mænd i 18-20 års alderen at "blive sat lidt på plads" og afprøve deres grænser.
    Hvis jeg ikke havde forpligelser overfor min datter kunne jeg godt tænke mig at komme ind.


    Jeg kan da klart anbefale folk at tage en lille tur i hæren/søværnet/luftvåbnet eller hvor de nu vil ind , det er da kun sundt at få afprøvet nogle grænser og man blir da helt klart "modnet" af at blive rusket lidt rundt

  • Quote

    Originally posted by Tweak.dk
    Det er nu sundt nok med de 9-11 måneder i uniform.


    Ja, ingen tvivl om det.... Der er nogle drengerøve der måske blive lidt mere voksen af at prøve det, men på den anden side, så ville de også have godt af at prøve et arbejde de måske ellers ikke ville... Som fx. at arbejde i en børnhave... :)) ... Ej, nu skal jeg nok være sød. :))


    Der er MANGE gode ting ved forsvaret & den medfølgende værnepligt. De eneste problemer der dog er ved at bibeholde det, er at pengene det koster kunne nemt bruges på nogle bedre ting og vi har jo alligevel ikke rigtig brug for en ret stor hær... :))

  • er ening i at værne pligten skal væk ,men den skulle måske erstattes af en slags informationsmøder, af et par dages varighed, ellers kunne det måske være svært at opretholde en proff´hær på sigt, jeg mener noget i stil med den info man får om lærepladser og uddannelser, for hvis man ikke bliver gjort opmærsom på hvad det er for noget kan det jo være svært at tage stilling til om det er interessant.


    btw. brugte selv 10mndr. af min tid ved artilleriet.


    det var kanon, he he


    asus p5n se----------------------intel core 2 duo E6750
    Zalman cnps7000-cu---------------------Kingston 4*512mb pc 3200
    A-----------------------------------sb live 5,1
    seagate 250gb sata 2----------------------TT truepower 420W


  • Jeg synes vi skal beholde den, jeg tror aldrig vi vil komme til at bruge til, altså til krig. Men jeg tror alligevel det er godt at finde ud af der er en verden uden for huset :P Altså jeg tror det er sundt for mange at komme derind.


    Selvfølgelig er der også de typer der ligeså godt kunne være blevet hjemme.. De ødelægger det mere derinde end de gavner.. de skulle skydes X(


    Alternativet syntes jeg skulle være at vi ingen militær havde. Militær er jo i nutiden næsten ubrugeligt.. Hvis nogen angreb os, så ville de fandme få smæk af FN eller alle dem der :D


    -Værnepligten er bare et slags træningsophold, sådan opfatter jeg det

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Originally posted by Bauner
    Afskaf lortet og lad os få et forsvar udelukkende af professionelle. Brugte selv [SIZE=5]14 år [/SIZE] i flåden, så jeg ved hvad jeg snakker om.


    8o8o8o , ville nok hellere hænge mig selv, end det..! :]

  • få det lort væk.... jeg vil fandme ikk der ind når jeg kommer til den alder, men jeg har sikkert også dårlig ryg til den tid :)) .... Vil sku håbe man kan trække et frinummer når den tid kommer

  • Jeg taler af erfaring. Har været der i 3 år og jeg kan
    godt lige komme med nogle grunde til at de unge
    mennesker har godt af en tur til milli.


    Du finder ud af hvad det betyder at følge en ordre.
    Du finder ud af at rydde op. Du tør ikke lade være.
    Du finder ud af hvad tyrens røvhul er (hvis du er uheldig)
    Du finder ud af at tage et ansvar.
    Du finder ud af hvad ægte kammeratskab er.
    Du finder ud af hvad det betyder at stå sammen
    i tykt og tyndt.


    Du kan 10 gange så meget, som du selv tror
    og du kan 100 gange så meget, som din mor tror.
    Jeg kan skrive under på at det er rigtigt. ;)


  • Well... Det meste burde forældrene have præget ind i ungerne... At de så ikke kan det, så er jo så bare et tegn på at de godt lige kunne være bare lidt bedre forældre... :)) ... Men ingen tvivl om der er et par gode ting i milli... Men i sagens natur er det jo ikke andet end en spejderlejr for folk der render rundt i camoflage frem for shorts... ;)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Well... Det meste burde forældrene have præget ind i ungerne... At de så ikke kan det, så er jo så bare et tegn på at de godt lige kunne være bare lidt bedre forældre... :)) ... Men ingen tvivl om der er et par gode ting i milli... Men i sagens natur er det jo ikke andet end en spejderlejr for folk der render rundt i camoflage frem for shorts... ;)


    Har du ret i, men de får ikke lov til at skyde med
    skarpt og lege med C4 der ;)
    Jeg fik kørekørt til lastbil med anhænger der, gratis
    vel at mærke og endda med fuld løn ;)


    Måske det bare er mig, men jeg synes ikke de unge
    har nogen respekt for ret meget i dag. Jeg siger ikke
    at alle er sådan, men der er godt nok mange.
    Jeg synes også der er meget mere vold end der var
    før i tiden og det burde der ikke være.


  • Hmm... Jeg kan nu ikke se en årsag til at lade folk lege med våben... Der kan jo endda være ulemper ved det. ;)


    Men rigtigt at de unge mangler respekt i dag... ( lyder som om jeg ikke selv er ung *G* ) .... men u know...


    De er generalt alt for rappe i kæften og skulle have en røvfuld... *G* :))