Indlæg af osram

    hejsa jeg har lige et hurtigt spørgsmål. :O
    passer et micro-atx bundkort i et atx kabinet.??


    knægtens s478 bundkort er brændt af. ! og s 478 er kun til at finde i micro-atx. :(


    ellers må jeg prøve køb og salg sektionen her på tweak.
    mvh michael.

    hej igen . nej jeg har ikke brugt noget program til at oprette mappen med jeg har blot oprettet mappen på almindelig vis ( højreklikket --> ny mappe)
    men burde windows ikke kunne genkende en hvilken som helst mappe som sin egen?,


    Quote

    Er ikke sikker, men kan det være fordi den bruger du prøver at lave mappen privat med ikke er den person der er ejer af mappen ?`


    nej det tror jeg ikke, jeg er selv admin på systemet og det er min mappe.
    Er meningen ikke at Admin. skal kunne styre adgangen til ALLE mapper og filer på et system, sådan at andre brugere kun kan få adgang til de filer og mapper/drev de har fået tildelt?
    kan det virkelig passe at man skal bruge et andet program til at sætte kode på mappen?


    mvh michael

    hejsa
    er der nogen der kan svare på hvorfor jeg ikke kan sætte et flueben i dette felt,under egenskab for D:\musik -->gør mappen privat.
    checkboksen er bare nedtonet. :boxed:
    jeg kører med windows xp pro sp2 og der er 2 brugere på pcen
    en admin (undertegnede)og en bruger
    harddisken er formateret med ntfs, som der vist kræves for at det skal virke. jeg har prøvet at søge på google men kan ikke finde noget videre.
    håber der er nogen der kan hjælpe,da det er ret træls når datteren lige får rokeret godt rundt på musikken.


    håber i kan forstå hvad jeg mener.


    mvh michael

    Quote

    Nej det er jo det, det forgår uden du ved det. Nu har jeg spy-blokker på, og får derfor en besked om at der er forsøgt et download fra advertising.com, men at det er blevet blokkert.


    den er go´nok den får jeg også næsten hver gang jeg besøger siden ,jeg bruger spybot og den kommer med denne besked ... spybot has blocked the download of "advertising.com" og det har stået på ca en måneds tid vil jeg tro, :rolleyes:

    er ening i at værne pligten skal væk ,men den skulle måske erstattes af en slags informationsmøder, af et par dages varighed, ellers kunne det måske være svært at opretholde en proff´hær på sigt, jeg mener noget i stil med den info man får om lærepladser og uddannelser, for hvis man ikke bliver gjort opmærsom på hvad det er for noget kan det jo være svært at tage stilling til om det er interessant.


    btw. brugte selv 10mndr. af min tid ved artilleriet.


    det var kanon, he he

    hej igen:
    lige lidt opfølgning:
    jeg kørte ud til svigerfar og satte systemet op, og ringede til tdc for at få en "dynamisk" ip, så satte jeg begge pcere til automatisk indstilling, som foreslået . derefter indstallerede jeg netbui protokollen og voila så kunne begge maskiner gå på nettet samtidigt og med netbui protokollen kørte det "interne" netværk osse fint.
    så mange tak for hjælpen herfra. :)) :));)


    P.S hammeren kom IKKE i brug :))

    Quote

    Der må du så have mig svar skyldig *G* det aner jeg ikke


    nåeee det vil altså sige at det ER lidt svært at finde ud af :rolleyes: hehe bare rolig HAMMEREN ligger her ved siden af så jeg skal nok få min vilje. :D
    anyway
    takker for hjælpen (for nu)
    :)):))


    prøver lige det med automatisk ip adresse


    aha så langt så godt! men hvordan kan pc1så "se"pc2 når feltet med ipadressen er optaget af en ip "ud" af huset , skal man så installere det der "netbui" også
    ja undskyld mig ,jeg syntes sgu det er forvirrende

    Quote

    er det TDC KabelTV du har det via (Webspeed) ?


    nej jeg har telia stofa net via min kommune :]
    men jeg sidder og "øver" mig på at sætte det op da jeg skal lave det for svigerfar på onsdag men han har tdc oncable.
    men nu irriterer det mig at det ikke virker da jeg selv vil ha flere pc ere op at køre

    Quote

    Hvis du har 2 stk ip , så gør som jeg skrev , med at slukke dem.


    skal begge maskiner så indstilles til den samme ip inden jeg lukker ned ? eller hvad??


    p.s kanon psu du solgte mig der ;)


    skal det forstås sådan at uanset hvordan jeg gør så SKAL jeg have en router for at de kan være på samtidigt?

    ja de har samme ip , men fik oplyst af forhandler at det skulle være nok med en switch, har snakket med tdc og de siger faktisk det samme,
    men er der noget med at man skal have en dynamisk ip adresse for at kunne gøre det? eller hva
    ( fatter het af det lige nu :( )

    hej igen
    1. kabel (over fællesantennen)
    2. der sidder et kabel modem (tror jeg det er)
    3. ved ikke helt hvad du mener , men jeg dobbeltkliker bare på internet explorer så er jeg på!



    jeg kan godt få pc 1&2 til at finde hinanden jeg kan bare ikke få 2eren smidt ud på nettet :(

    hej
    nu håber jeg at der er nogle der kan/gider hjælpe mig lidt inden jeg ordner problemerne med en lægtehammer X(


    2 pc´ere med w98se kobles sammen over switch.
    HVORDAN får jeg dem begge til at gå på internettet,uafhængige af hinanden ,
    jeg har læst div. artikler på nettet men kan ikke lige finde noget der hjælper,


    jeg får hele tiden meddelelsen "der er opstået en konflikt på ip adressen 131.165.xxx.xxx.
    jeg er klar over at det er fordi de har samme ip adresse, men hvis nr2 pc ikke skal have den samme ip hvordan kan den så komme på nettet ????????
    håber i forstår hvad jeg mener.
    plz help

    hej igen , jeg har lige snakket med telefon-supporten hos symantec og hvis du har fejlmeddelesen med nr 1806 når du prøver at køre live update er det ikke dig der har problemer, det er symantec der har nogle problemer.som de arbejder på at løse
    men de lovede at vi skulle været fuldt beskyttet alligevel ;)


    mvh michael

    Quote

    Jeg har set i et andet forum, at et par stykker som havde samme problem havde forsøgt dette, men desværre uden held..... Andre gode forslag???

    så vidt som jeg kan læse mig til er det noget med at der skal slettes nogle reg nøgler før man gen installerer ???

    jeg sidder med det samme problem lige nu ,og du kan finde mere info her men jeg tror jeg vil re-installe ,det der ser indviklet ud