Lord of the Rings online

Originally posted by Sethos

Folk gider sku da ikke sidde og spille "WoW" igen bare forbedret - Man vil da gerne igang med noget nyt. Gider da ikke betale for endnu et MMO hvor jeg skal sidde og grinde og glo på de skod animationer.

Sorry, men hader det argument med man altid skal spille et spil 30 timer før man må komme frem til en konklusion. Vi mangler NYSKABELSE som WoW var, du kan ikke bare forbedre det ENDNU en gang og så bare udgive det.

Lige for at quote dig, WoW var ikke noget der ligner nyskabelse for mig, har spillet andre MMO's som har det samme? Men det er jo også sådan, så wow har lokket mange folk til sig som ikke har gamet MMOs tidligere og derfor mener de det er det eneste goe og alt er nyt ved dem osv osv osv. Jeg har gamet MMO's hele mit liv og jeg vil tillade mig at sige at wow er gjort mere simpelt på mange punkter så de netop kunne lokke flere igang med det. Men nyskabelse? Absolut ikke! Og grinde i lotro? Absolut ikke. det højeste ejg ahr grindet pt er 20 monstre, og jeg er level 13 nu! Og der er mindst 50 quests jeg har sprunget over. der er quests overalt mildest talt

• Er selv begyndt på LOTR-O, og må sige det mod al forventning er super fedt.
    Grafikken og lyden er helt i top, og quests er dejlig varieret.
    Det er alt det jeg havde håbet at vanguard skulle have været.
    Det eneste der mangler lidt forbedring er crafting, men det er stadig ok.

Kan kun anbefale det :clap:

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

• Jeg spiller det.

Er inde på [EN] Eldar.

Hedder Saenjaina og er Man Champion.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Lige for at deltage i diskussionen.

1. WoW er godt. Men det er IKKE nyskabende. Ikke på nogen måde! Der er INTET i WoW der er nyskabende. Hvis I virkelig mener det, vil jeg meget gerne vide hvad det er. WoW bygger på de grundelementer der har været fremherskende i MMORPG genren i mange, mange år. Det kan kort opsummeres til: grinding, questing, crafting grouping og raiding. Det eneste der er "unikt" for WoW, er talents. Men at kalde det unikt ville også være, at tage munden for fuld. Det er et holdbart system, men det er også utrolig simpelt. Når man er lvl 10 begynder man at få nogle point man kan pøse ind i de talents man nu ønsker. Mere er der ikke i dét.

Dér hvor WoW har sin styrke er i det faktum, at spillets design ligger på et utroligt højt niveau. Der er ikke hakker i animationen, serverne er super stabile. Som sagt - det hele løber op i en højere enhed. Ser man andre spil, så ser man ofte at spillet hakker, hvis der er mange spiller samet ét sted eller kommunikationen <spiller> -> <server> eller <server> -> <spiller> ikke fungerer 100%, så folk hopper rundt på skærmen. Alle de ting finder man ikke i WoW.

Ethvert spil der kan fremstå så klippe-stabilt som WoW er sikre på at få en god spiller-base.

Men deler man spillet op i dets grundlæggende elementer, er der hverken noget nyt eller meget at komme efter.

2. LotRO er lige så "originalt" som WoW. Jeg er så træt af folk der kommer med ubegrundede og useriøse anklager om plagiat osv. Faktisk indeholder LotRO elementer der rækker udover det som WoW kan byde på. Der er et Deed-system, der byder spilleren på Traits (en slags talents) og titler. Disse opnåes ved enten at udforske særlige områder, klare særlige quests eller slå en særlig type monster ihjel. Der er også en Destiny Point system. Det består af en slags valuta spilleren kan optjene ved at stige i lvl. Disse point kan så bruges på midlertidige buffs.

Der er også noget der hedder Monster-Play. Man få tildelt et lvl 50 monster som man så kan udvikle på og raide hobbit byer osv. Samtidig kan spillere med deres almindelige character møde disse monster-spillere i udvalgte områder, hvor man så kan PVP.

Ellers består LotRO også af de typiske grundelementer. Grinding, questing, crafting grouping og raiding.

Men hvis man vil være fair og hvis man skal være berettiget at ytre sin mening. Så skal man have sat sig ind i tingene. Man skal kende begge spil og vide hvad de hver især har at byde på.

Taler vi om nytænkning. Så slår LotRO WoW med mange bane-længder.

Og nej, man har IKKE prøvet spillet, hvis man blot har spillet en beta i 2-3 uger.

PS. Og få mig slet ikke igang med at snakke om spillenes Lore. LotRO bygger på Tolkiens bøger. Værker der blev skrevet for små halvtreds år siden. Hvis der er nogen fantasy-verden der er berettiget et MMORPG, så er det LotR. Set i det perspektiv er det ualmindeligt naivt og snæversynet, at kalde LotRO for "endnu et af de der andre MMORPG spil" og for blot en kopi af WoW. Turbine har formået at implementere Tolkiens litteratur meget fornemt ind i deres spil. Spillet trækker ikke engang på filmenes popularitet, hvilket ville være en åbenlys mulighed. Ved ikke hvad det hedder på dansk, men LotRO er:

"True to the story".

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

Originally posted by Berleburg
    Jeg spiller det.

Er inde på [EN] Eldar.

Hedder Saenjaina og er Man Champion.

Jeg er på samme server. Er female elf hunter og hedder Skjoldrin :$

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

• jeg skal da ærligt indrømme jeg har læst en del om LOTR indtil videre og i min verden lyder det interessant, og ingen tvivl om når jeg får tid ville jeg prøve det, problemet for mig (og for mange andre også tror jeg) er at man Kender wow, man er med i en god guild, og det ville man helst ikke forlade, og derfor med mindre man ikke har noget arbejde eller og bare bumser den, så kan det være svært at finde tid til 2 MMORPG.

ja det kan godt være jeg tager fejl, jeg mener bare at MMORPG kræver en del tid, og du ofte kun spiller et af gangen, dels fordi du nemt bliver så dedikeret til et spil, og så det faktum at der er en fast udgift til spillet hver måned.

Originally posted by Chriller

ja det kan godt være jeg tager fejl, jeg mener bare at MMORPG kræver en del tid, og du ofte kun spiller et af gangen, dels fordi du nemt bliver så dedikeret til et spil, og så det faktum at der er en fast udgift til spillet hver måned.

Ja, det er ven værre tidsrøver.
    Har aldrig været fan af WoW, men da jeg spillede FFXI (det bedste mmorpg nogensinde), spillede jeg ca 3-4 timer om dagen, og nogen gange meget mere. Tror jeg havde spillet noget der lignede 1000+ timer før jeg droppede det.
    Man skal passe på, før man ser sig om har man siddet foran skærmen hele dagen.

Men det er jo sjovt :))

• Jeg skal heller ikke have det skal ikke have et eneste spil som koster penge pr. mdr. syntes det er fuldkommen gak i låget at man betaler for noget man har betalt direkte bondefangeri... derudover så er graffikken elendig i WoW og LOTR

Originally posted by Svan
    Jeg skal heller ikke have det skal ikke have et eneste spil som koster penge pr. mdr. syntes det er fuldkommen gak i låget at man betaler for noget man har betalt direkte bondefangeri... derudover så er graffikken elendig i WoW og LOTR

Har nu ikke så meget imod at det koster penge om måneden at spille. Det er jo sindssygt meget nyt content der er blevet tilføjet siden det kom ud! Honor system, ranks, battlegrounds, rigtig mange nye raid dungeons, addons, spells, talents, og jeg kunne blive ved!

• kan kun være helt enig med ramaskriget, jeg synes også det er fair nok at de tager penge for det, da der jo som sagt sker en masse nyt hele tiden, og de bliver ved med at udvikle det.

Jeg skal heller ikke have det skal ikke have et eneste spil som koster penge pr. mdr. syntes det er fuldkommen gak i låget at man betaler for noget man har betalt direkte bondefangeri... derudover så er graffikken elendig i WoW og LOTR

Man kan sige meget om Lotro, men grafikken er ihvertfald ikke elendig...
    Og du kan da slet ikke samligne grafikken i wow med den i lotr, så skulle du nok invistere i et par briller.

det du reelt betaler for er at DE stiller servere til rådighed ....hvor mange andre spil afhænger af om folk selv sætter nogle op........kan sagtens følge dig i at det er trælst, men på et eller andet plan er det vel fair nok, den slags er hverken gratis i anskaffelse eller i drift...en løsning kunne være at fylde spillene med reklamer og lade dem betale det....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• 1. Grafikken mente jeg nu WoW

2. Syntes stadigvæk det er nederen at det koster penge tænk på hvor mange WoW spil der er blevet langet over disken, derudover så kunne de bare give almindelige mennesker lov til at købe servere ligesom i BF2 etc. fungere godt nok ikke på samme måde men er 100% at der nok er nogle som ville investere i dem enten virksomheder eller private "nørder" :D

• Jamen tænk dog lige på de udgifter de har...

De har rigtig mange ansat til at udvikle på spillet. De skal jo have løn! De har server-udgifter osv. osv.

Det er da ganske givet, at de ikke blot kan overlade deres indkomst til kun salg af spil. Hvis det ikke var for det månedlige kontingent, ville der ikke være noget der hed WoW. Ikke noget der hed MMORPG for den sags skyld. Hvis du virkelig mener det du gør, så hold det for dig selv. For enhver person med en sund fornuft vil sande, at det simpelthen ikke går, hvis der ikke betales for det.

I bund og grund er det jo nok bare konceptet du ikke bryder dig om. Men det er sgu træls at læse på for os andre der forstår den større sammenhæng.

1. Grafikken mente jeg nu WoW

2. Syntes stadigvæk det er nederen at det koster penge tænk på hvor mange WoW spil der er blevet langet over disken, derudover så kunne de bare give almindelige mennesker lov til at købe servere ligesom i BF2 etc. fungere godt nok ikke på samme måde men er 100% at der nok er nogle som ville investere i dem enten virksomheder eller private "nørder" :D

Sandt nok, jeg syntes dog at man for noget pengene når man betaler til f.eks wow eller lotr, da de konstant bliver udviklet og der hele tiden kommer nyt content.

Når jeg endelig gamer mmorpg, spiller jeg også temlig meget. Kunne aldrig drømme om at betale 100kr pr måned for et spil jeg måske spiller 2-3 timer om ugen.

• Kan sku meget godt lide at alle andre ikke har nogle problemer med sådan nogle ting...

lad os bare sige at Wow i gennemsnit koster 150 kr. 6 mio. har købt det de har ca. tjent 1 mia på spillet alene... og du kan ikke bilde mig ind at det koster i nærheden af det at har serverne kørende... derudover så ting på at de hver mdr. får 6 mio. gange 100 kr. eller hvad det koster nu... de tjener kassen på det du kan ikke bilde mig andet ind...

Kan sku meget godt lide at alle andre ikke har nogle problemer med sådan nogle ting...

lad os bare sige at Wow i gennemsnit koster 150 kr. 6 mio. har købt det de har ca. tjent 1 mia på spillet alene... og du kan ikke bilde mig ind at det koster i nærheden af det at har serverne kørende... derudover så ting på at de hver mdr. får 6 mio. gange 100 kr. eller hvad det koster nu... de tjener kassen på det du kan ikke bilde mig andet ind...

Det er vel i bund og grund også det det handler om?
    Man udvikler en super idé, og tjener kassen på den - det er det WoW har gjort og pengene er væltet ind i store mængder. Er enig med dig i at det langt fra koster en så stor sum at holde servere mm oppe + løn til deres folk, men som sagt er det vel klart at de tjener på det?
    Lad os sige at de bruger 10 kr på at holde en server oppe + løn.
    Det betaler alle så hver måned, Blizzard bruger det til at holde servere oppe + at de får givet deres folk løn.
    HOV, hvor er nu det beløb som de havde tænkt sig at score hver måned? Ja, det er jo brugt på løn & servere.

Så alt i alt, du udvikler en god idé - du får røven fuld af penge ;)

• Enig men syntes stadig at det er ringe at man skal betale for noget man har "købt", men det er min mening og en af grundene til at jeg ikke har eller nogensinde kommer til at spille WoW eller LOTRO...

Enig men syntes stadig at det er ringe at man skal betale for noget man har "købt", men det er min mening og en af grundene til at jeg ikke har eller nogensinde kommer til at spille WoW eller LOTRO...

Kan godt se hvad du mener, har selv spillet WoW over et år, det er altså hele 1200 kr cirka + spillet :crazyeyes: