Temperaturer?

  • Quote

    Originally posted by Friendly


    Jamen så er fejlen jo næsten præciseret så meget som den kan ;)


    :P

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB


  • Sådan - utroligt så mange fjolser der er her... Det er lige før jeg tror min Zepto kører den AMD maskine over.

  • @ Maverick : det kan da komme an på en prøve.
    Gummi gutten fik for nogle dage siden mine benchmark resultater med henblik på ram, men jeg har ikke hørt noget i den sag siden. Men post da din ram benchmark fra sandra og jeg skal sammenligne den med min.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by neiro
    @ Maverick : det kan da komme an på en prøve.
    Gummi gutten fik for nogle dage siden mine benchmark resultater med henblik på ram, men jeg har ikke hørt noget i den sag siden. Men post da din ram benchmark fra sandra og jeg skal sammenligne den med min.


    Har lige mit bundkort til RMA smarte, så det må lige vente.. Men nu hvor dine ram er overclockede, så har jeg også fuld ret til at overclocke mine ;) Tror mine kan bare en knivspids mere end dine når sagen kommer..


    Vi kan jo se om du kan æde dem når de kører 1300 Mhz ;)



    Maverick -> Tror sq næsten du har ret :D

  • Quote

    Originally posted by neiro
    @ Maverick : det kan da komme an på en prøve.
    Gummi gutten fik for nogle dage siden mine benchmark resultater med henblik på ram, men jeg har ikke hørt noget i den sag siden. Men post da din ram benchmark fra sandra og jeg skal sammenligne den med min.


    Wee, du vil godt benche en OC opteron mod en stock laptop...
    Det jeg undrede mig over, var faktisk at du kaldte et 7900GTX for et gammelt kort, når du selv sidder med en Opteron... Giver ingen mening for mig.


  • Slet ikke værst Maverick..


    Men neiro, når mit bundkort er tilbage skal du nok få mit resultat ;)


    Tillader mig lige at offentliggøre dine resultater, og din hyggelige besked for dig ;)



  • BTW neiro, kan du ikke selv se hvor fucked din '01 score er?


    Mit "lorte-system" scorer 53xxx uden OC på grafikkort og ram, ved 2.93Ghz ;)


    Så lige for at hælde lidt mere salt i såret siger jeg det sq igen.. Dit system er fuldstændig forkert sat sammen.. Tror du skulle have opgraderet CPU, bundkort og ram inden du satte det der gfx i ;)


    Din attitude og stædighed er fuldstændig til grin.. Sad, but true ;)

  • Quote

    Originally posted by GummiMogens
    Slet ikke værst Maverick..


    Men neiro, når mit bundkort er tilbage skal du nok få mit resultat ;)


    Tillader mig lige at offentliggøre dine resultater, og din hyggelige besked for dig ;)


    Næh, syntes faktisk det er rigtig godt. Maskinen vejer vel det samme som kølingen i en god stationær (2,35Kg).
    Tror faktisk resultaterne ville blive bedre med XP fremfor Vista, men jeg også et liv ud over det foran lappien, så hul i det.

  • Det du udtalte var at dine ram på stock speed var bedre end mine oc'ede - så hvis du også oc'er dine er pointen ligesom væk ikk?
    Det er jo ganske klart at ram der er 5 år nyere klarer sig bedre.



    ps. 7900gtx er gammelt. Over 14 måneder. Hardware verdenen står ikke stille jo.


    Og ja min opteron er ikke den nyeste, men der er nu engang ikke bedre til mit bundkorts type, og jeg vil hellere bruge mine penge på det bedste bundkort, end middelklasse hele lortet



    Edit: og forresten maverick - det var dig der foreslog en sammenligning mellem din bærbar og min stationære, ikke mig. Går i det mindste ud fra det er det du mener med at rulle den over, idet du jo nok nække fysisk kan rulle et blikkabinet over med en plastikklump

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet en gang, sidst af neiro ().


  • Øh, mig bekendt har jeg ikke foreslået noget. Postulerede at mit lappie muligvis kunne køre din AMD-spand over (ikke bogstaveligt).


    Thomas: Jeg bruger sidste Sandra (til Vista).

  • Quote

    Originally posted by Maverick


    Øh, mig bekendt har jeg ikke foreslået noget. Postulerede at mit lappie muligvis kunne køre din AMD-spand over (ikke bogstaveligt).


    Thomas: Jeg bruger sidste Sandra (til Vista).


    Opgiv nu ham neiro der, seriøst..


    At han hverken kan eller vil fatte det er hans problem, jeg gider ikke rode mere i det.. Jeg kommer med mine scores når bundkortet er tilbage ;)

  • Muligvis jeg ikke kan fatte noget ... hvad er det jeg ikke kan fatte?


    hvis nogen siger de kan rulle mit system ned, må det jo betyde at de vil sammenligne.
    og hvis andre tilbyder at clocke sine ram ned til stock for at sammenligne dem må det vel også betragtes som en udfordring.



    For lige at opsumere hvad jeg har sagt i den her tråd i meget korte træk:


    1) 7900gtx er et gammelt kort, idet det er 1½ generation gammelt. Dermed ikke sagt det er bund elendigt
    2) 7900gtx er ikke det rigtige kort med henblik på driver diskusionen i starten af tråden et sted, idet driveren til 7900gtx virker anderledes, eller nærmere at nogle punkter ikke er der i 8800, som er det rigtige i den sammenhæng idet trådens 'ejer' har sådan et og spurgte til det.
    3) jeg har påstået at mine ram ikke er meget langsommere end standard ddr2-800
    4) jeg har sagt at min pc er sammensat med økonomi som baggrund, hvorfor den udnytter alle dele 110%


    Det er vist det.


    Jeg har ikke sagt:
    1) at min pc er perfekt sammensat
    2) at min opteron er bedre end en c2d
    3) at min cpu er ny
    4) at jeg får en bedre 3dmark01 score end folk med bedre cpu'er



    Hvad har jeg misforstået?
    Der kan diskuteres om jeg har ret i mine påstande, men jeg er nu heller ikke bange for at tage fejl hvis jeg kan lære noget af det.



    Edit: jeg har aldrig sagt at jeg var en flink fyr at diskutere med, men at være useriøs er nok noget af det sidste man burde kalde mig. Villedt måske, misforstået måske, aggressiv måske, men ikke useriøs.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet en gang, sidst af neiro ().


  • Det kan du jo se at den ikke gør? Hvis du udnyttede alle dele 110% havde du langt over dobbelt op på din '01 score, netop pga. dit gfx.


    Ud over det sidder du lige og hiver dig selv i ærmet..


    Du har ikke påstået at dine ram i OC tilstand er næsten lige så hurtige som stock DDR2-800, du påstod at de til hver en tid kunne smadre mine ;)


    Men uanset hvordan vi vender og drejer en diskutopn er du latterlig med din holdning / attitude, og helt hen i hampen med mange af dine kommentare. Og dette er ikke kun mig der siger det, jeg kan samle mange brugere her inde der vil give mig fuld opbakning.


    Grow up, og tag imod hvad vi andre siger til dig når du tager fejl. Det er menneskligt at fejle, men så må man sq også kunne tage den kritik det giver istedet for det pis du gang på gang kommer med, at så er vi andre tabere, idioter, uvidende og har en masse forældet hardware, selvom du selv sidder på en vold-rusten spand, men med et super sprødt gfx.


    Lad være med at kritisere når du ikke selv kan tåle at få igen, og lad være med at spille gammel-klog når du opdager at du har taget fejl, og der er en der forklare tingene som de i virkeligheden er. Det er den eneste måde du kommer frem på her inde, ellers vil HOL.dk være et godt alternativ for dig.


    Så kan du joine kolbøttefabrikken sammen med de andre.. ;)