Jeg prøvede også lige det der CoreTemp. Jeg har en Intel, men den skriver; This is not an Intel core processor. This program will not continue... Kan det være mit dell mobo der gør det?
Temperaturer?
-
-
Originally posted by Spixe
Jeg prøvede også lige det der CoreTemp. Jeg har en Intel, men den skriver; This is not an Intel core processor. This program will not continue...Kan det være mit dell mobo der gør det?
det er fordi din cpu ikke er bygget på Core teknologien og CoreTemp derfor ikke kan læse dens temp, CoreTemp understøtter følgende cpu'er.AMD:
All Athlon64 series.
All Athlon64 X2 series.
All Athlon64 FX series.
All Turion64 series.
All Turion64 X2 series.
All Sempron series.
Single Core Opterons starting with SH-C0 revision and up.
All Dual Core Opteron series.Intel:
All Core Solo series.
All Core Duo series.
All Core 2 Duo series.
All upcoming Quad Core Desktop and Server series.
All Celeron-M 400 and 5xx series (Untested).
All Pentium 1000 series (Single core Core 2 Duo with half L2. Untested).
All Dual Core Low Voltage Xeons series (Yonah based. Untested).
All Xeon 3000, 3200, 5100, 5300 series. -
Ups ja, det er jo nok den cpu der gør det. Men et Dell bundkort hjælper nok heller ikke på det
-
Originally posted by Cyclups
det er fordi din cpu ikke er bygget på Core teknologien og CoreTemp derfor ikke kan læse dens temp, CoreTemp understøtter følgende cpu'er.AMD:
All Athlon64 series.
All Athlon64 X2 series.
All Athlon64 FX series.
All Turion64 series.
All Turion64 X2 series.
All Sempron series.
Single Core Opterons starting with SH-C0 revision and up.
All Dual Core Opteron series.Intel:
All Core Solo series.
All Core Duo series.
All Core 2 Duo series.
All upcoming Quad Core Desktop and Server series.
All Celeron-M 400 and 5xx series (Untested).
All Pentium 1000 series (Single core Core 2 Duo with half L2. Untested).
All Dual Core Low Voltage Xeons series (Yonah based. Untested).
All Xeon 3000, 3200, 5100, 5300 series.Ah. Hehe. Okay. Vidste jeg ikke lige. Men er der et andet program til at måle temp på en p4 så?
-
Originally posted by Spixe
Ah. Hehe. Okay. Vidste jeg ikke lige. Men er der et andet program til at måle temp på en p4 så?
har du prøvet med Everest ?
http://www.lavalys.com/ -
Virker CoreTemp også til AM2?
-
Originally posted by Tarantula
Virker CoreTemp også til AM2?
det burde den. -
det burde den.
Gør det så.. Eller..
Kan det passe at min CPU er henholdsvis 13 grader på Core 0 og 5 grader på Core 1? -
Gør det så.. Eller..
Kan det passe at min CPU er henholdsvis 13 grader på Core 0 og 5 grader på Core 1?
på COreTemp's hjemmeside står der at den understøtter "All Athlon64 series" & "All Athlon64 X2 series", men de temps passer bestemt ikke. -
på COreTemp's hjemmeside står der at den understøtter "All Athlon64 series" & "All Athlon64 X2 series", men de temps passer bestemt ikke.
Pænt go køler jeg har.. -
Pænt go køler jeg har..2500,- budt
-
@ coretemp problem gutten : Er din pc stabil ? Jeg spørger fordi jeg observerede at coretemp crashede meget oftere når computeren var nået over sit stabile limit. Kunne evt. tænkes den laver regnefejl - men så ville jeg egentlig gætte på at coretemp vilel starte og så crashe, og ikke komplet fejlfungere. Anyway, det virker i min vista business, men mener at have set den fejl et elelr andet sted engang. Kan bare ikke huske hvor.
@ Tarantula : temperaturene passer ikke, men det kan godt passe at de melder over 10 graders forskel mellem kernerne. Som jeg har nævnt før i dag er de interne sensore ikke altid 100% justeret, hvorfor den godt kan melde så meget forkert.
-
Uhyggeligt! Der var jeg sq lige ved at gå i panik. Jeg kunne ikke lige få det der Everest til at vise temperature så jeg fandt noget der hed Intel Active Monitor og lige da jeg havde downloadet det og lige efter jeg havde klikket det sidste klik i dobbeltklikket lukkede min comp ned... Tændknappen lyste orange(der er lys i knappen på en dell dimension) og ingen af lysene bag på lyste. Jeg slukkede så og prøvede at tænde igen og den gjorde det samme. Så hev jeg stikkene ud og løb op til en anden computer med internet og smed min bror væk og ville så ind og kigge efter hvad der kunne have sket. Men så prøvede jeg lige at koble min comp til hans system og det virkede. Puuh. Der blev jeg sq lige bange. haha
Kan nogen fortælle mig hvad der skete...?
-
kan ikke sige dig hvad der er sket, men lige lidt info:
hvis grafikkortet går i fuckmode pga. for lidt strøm eller lignende går skærmen ud, men computeren ser ud til stadig at køre (knappen skifter ikke farve)
hvis strømforsyningen oplever en kortslutning slukker den, og tænder ikke før man har haft strømstikket ude og ventet til en kondensator indeni er afladet. Så ville der slet ikke være noget lys i knappenså det er ingen af de ting - jeg ved så ikke hvad det har været, men jeg har selv en dimension et eller andet stående som gør det samme som din inden du satte den til et andet sted. skærmen når lige at skrive en eller anden fejl, og så går knappen i gul.
-
Originally posted by neiro
kan ikke sige dig hvad der er sket, men lige lidt info:
hvis grafikkortet går i fuckmode pga. for lidt strøm eller lignende går skærmen ud, men computeren ser ud til stadig at køre (knappen skifter ikke farve)
hvis strømforsyningen oplever en kortslutning slukker den, og tænder ikke før man har haft strømstikket ude og ventet til en kondensator indeni er afladet. Så ville der slet ikke være noget lys i knappenså det er ingen af de ting - jeg ved så ikke hvad det har været, men jeg har selv en dimension et eller andet stående som gør det samme som din inden du satte den til et andet sted. skærmen når lige at skrive en eller anden fejl, og så går knappen i gul.
Hmm. Ja. Jeg åbnede så også min og støvsugede den en gang. Der var støv overalt.
-
prøv evt at køre 2 stk prime95 i et kvarters tid - den afbryder hvis den laver regnefejl - en af de bedre måder at teste sin overclock.
Men jeg ville gætte på at hvis det var ustabilt, ville den også være det andre steder end kun i coretemp.
-
prøv evt at køre 2 stk prime95 i et kvarters tid - den afbryder hvis den laver regnefejl - en af de bedre måder at teste sin overclock.Men jeg ville gætte på at hvis det var ustabilt, ville den også være det andre steder end kun i coretemp.
Jeg kører faktisk med stock cpu clock. Cpu'en har aldrig værer oc'ed. Men jeg kan da lige prøve.
-
har gang i for meget lige nu tror jeg - blander ting (folk) sammen ...
tror jeg holder en pause og spiller lidt diablo.Tror ikke dit problem er cpu'en men nærmere et eller andet ustabilt i strømforsyningen, bundkort eller en software fejl.
-
tror jeg holder en pause og spiller lidt diablo.Tror ikke dit problem er cpu'en men nærmere et eller andet ustabilt i strømforsyningen, bundkort eller en software fejl.
Okay.
-
Jamen så er fejlen jo næsten præciseret så meget som den kan