Temperaturer?

Originally posted by neiro
    nej puha ; føj ... hvis man har et moderne grafikkort skal man bruge ntune istedet for grafik driveren ... og det er noget møj ; brug heller atitool ; det kan også teste din overclock for stabilitet

Tjah.. ATITool og nVidia siger samme temperatur hos mig, så er han ikke ude efter OC er det et fedt.. ;)

• Han har et rigtig grafikkort, så han vil heller ikke kunne bruge driveren til formålet.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Han har et rigtig grafikkort, så han vil heller ikke kunne bruge driveren til formålet.

Okay, så mit 7900GTX er et forkert grafikkort eller? :boxed:

Det var da noget af en rusten udtalelse at komme med ;)

• Tjah det må du jo så selv bedømme, men gammelt er det da.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Tjah det må du jo så selv bedømme, men gammelt er det da.

Og? Så fordi det er gammelt, så er det et forkert grafikkort eller?

Nu er vi jo nogen der har et liv ved siden af computeren, og andre udgifter ;)

Men så kan jeg da sige det samme om din old-gamle CPU eller? Og skal jeg køre videre med at nedgøre dit lorte-bundkort og dine ram??

Ved ikke om det er gået op for dig, men nogen køber HW efter behov, og når der er råd til det.. Yderligere er dit 8800GTX sygt overkill til resten af dit low-end system :)

Synes det er lidt dumt at du begynder at chikanere andre folks HW når du i sidste ende taber ;)

• lol taber ...
    Det er korrekt at en opteron ikke overclocker så godt som en e6600, men det er også der den stopper. Mine ram kan følge med ddr2-900 og koster kun det halve. Min system disk kan følge med de fleste raid 0 systemer, og er 3 år gammel. Mit bundkort er et af de få hvor de har smidt chipsettet et sted hvor der er plads. Ja det er stadig et lorte asus/asrock bundkort, men det abit jeg havde bestilt var doa, og jeg skulle bruge noget i en fart. Men sådan samlet set, mit system sparker sku røv hvis man sammenligner med dit ; i hvertfald hvis man måler på gaming performance. Mit valg var det økonomiske, så kom ikke med udgifter og det pis. Mit system havde kostet ~3000-8000 mere hvis jeg skulle overdrive, men jeg har valgt at købe ind efter behov - som jo forresten var et af dine argumenter ... lol ... tænk dig lige om fætter

Han har et rigtig grafikkort, så han vil heller ikke kunne bruge driveren til formålet.

Jeg kan da sagtens se temperatur med ntune på mit GFX, og lige som ved gummimogens siger de det samme !

Mvh Stubkier

lol taber ...
    Det er korrekt at en opteron ikke overclocker så godt som en e6600, men det er også der den stopper. Mine ram kan følge med ddr2-900 og koster kun det halve. Min system disk kan følge med de fleste raid 0 systemer, og er 3 år gammel. Mit bundkort er et af de få hvor de har smidt chipsettet et sted hvor der er plads. Ja det er stadig et lorte asus/asrock bundkort, men det abit jeg havde bestilt var doa, og jeg skulle bruge noget i en fart. Men sådan samlet set, mit system sparker sku røv hvis man sammenligner med dit ; i hvertfald hvis man måler på gaming performance. Mit valg var det økonomiske, så kom ikke med udgifter og det pis. Mit system havde kostet ~3000-8000 mere hvis jeg skulle overdrive, men jeg har valgt at købe ind efter behov - som jo forresten var et af dine argumenter ... lol ... tænk dig lige om fætter

Og så kom den sædvanlige "Hej, jeg er lige fyldt 16 år" forsvars kommentar.. ;)

Vi kan da godt lige for sjov benche lidt CPU og ram hvis det er? Vil med glæde køre både ram og CPU standard for at det ikke gør alt for ondt i dine følelser ;)

Når alt kommer til alt har du kun grafikkortet at spille op med mod mit system, som du ikke engang kan få 75% ydelse ud af med dine dele, så sov du en time mere min dreng, og drop det fis her på tweak :)

Originally posted by Stubkier

Jeg kan da sagtens se temperatur med ntune på mit GFX, og lige som ved gummimogens siger de det samme !

Mvh Stubkier

Nej nej Simon.. Dit grafikkort er heller ikke et rigtigt et.. Du har jo "kun" et GTS :))

Mon vi lige skulle have fat i en med de grønne stjerner? :D

Mvh Stubkier

Ja, min pointe var at man skulle bruge ntune til geforce 8 serien. Kun de gamle kort kan monitoreres af driverens kontrol panel direkte.

• fuck hvor er du da dum at høre på!
    Da jeg byggede det her system byggede vi samtidigt et e6400 system (3.2ghz på luft). Hvis de ram blev clocket ned til 900 var min sandra score højere end hans ; ved fuld speed (var corsair 1066mhz ram) slog han mig for hårdt og fik da også 11K i 3dmark06 hvor jeg måtte nøjes med 9.3 ; men det var jo så primært fordi mit skod bundkort ikke kan komme over 292fsb selvom cpu'en godt kan køre knap 3ghz

Anyway, hvad angår alder skal du vist passe en anelse på ; er rimelig sikker på jeg både ved mere om hardwaren og er ældre end dig.
    Havde du vidst hvad du snakkede om, var vi ikke engang nået i den her situation hvor du ikke kan andet end svine de folk der ved mere.

Bliv dog voksen.

ps. kører hjem nu, så forvent ikke lige flere modspil til din åndssvage mudderkamp inden for den næste halve times tid.

• Tror da vidst det er mig der ved hvad jeg snakker om her ;)

Jeg går ikke i forsvar, begynder at nedgøre folk, og deres HW og komme med virkelig latterlige udtalelser..

Yderligere kan jeg finde ud af at sætte dele sammen som også passer sammen ydelsesmæssigt.

Så kom igen mester.

Men ang. det bench der, lad du din CPU og ram være overclocket, så kører jeg mit på standard ;)

Originally posted by Søren S
    Hej Tweak.Dk

Er der nogle generelle max-temperaturer for hhv CPU'en og Grafikkort?

Mvh Søren

Hej ved godt jeg har posted tidligere men blev lige fanget i "muderkastningen" ;) Men nu skal jeg da prøve at hælpe!

Du har allerede fået et par links hvor du kan læse om temperature, så nu mangler du bare et par programmer som kan aflæse dem.

Til dit grafikkort vil jeg anbefale at du bruger AtiTool:
    http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=26246

Til CPU vil jeg anbefale Coretemp - ligesom der er andre her i tråden der har gjort.
    http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/

Dem bruger jeg selv og det virker upåklageligt.

Mit GFX som jo også er et 8800GTS har været oppe at vende de 95 grader, og min CPU har været oppe på 100 og det virker stadigvæk upåklageligt!

Mvh Stubkier

Originally posted by xt0m

Du bruger Vista?

Jeps, fik det installeret i går.. kan det bøvle det?

til jer andre, drop mudderkastning i mit emne tak :offtopic:

Tak til det konstruktive i jeres indlæg dog.

C2D E6600 3,0gHz m. Scythe Infinity Køler
    EVGA Geforce 8800GTS 640mb GDDR3 ram
    OCZ SOE ed. pc7200 2gb DDR2 ram
    Foxconn bundkort med 1066mhz fsb og 800mhz ddr2 slots
    Maxtor 160gb Hiper 530W PSUHD
    Samsung SyncMaster 206BW, Logitech MX Revolution, Logitech G11

• Prøvede det der core temp, men det virker tilsyneladende ikke på min comp...

Til GFX bruger jeg bare nvidia orginale nTune... er mest til orginalt hvis du forstår.

• Har du 32 bit eller 64 bit? og hvilken verision af vista? Det betyder ikke noget for mig om du bruger det ene eller det andet program :D Vi skal vel bare have fundet et som virker!

Men du kan ikke overclocke dit kort med nTune, der skal du bruge ATiTool - hvis du nu skulle få lyst til det en dag ;)

Mvh Stubkier

Har du 32 bit eller 64 bit? og hvilken verision af vista? Det betyder ikke noget for mig om du bruger det ene eller det andet program :D Vi skal vel bare have fundet et som virker!

Men du kan ikke overclocke dit kort med nTune, der skal du bruge ATiTool - hvis du nu skulle få lyst til det en dag ;)

Mvh Stubkier

32 bit ultimate...

Er ikke sikker på jeg tør oc mit system, der er std kølere på alt...

Originally posted by xt0m
    CoreTemp kan godt virke på Vista :D
    http://www.alcpu.com/forums/viewtopic.php?t=211

Hmm ja jeg forstår heller ikke at det ikke virker! Jeg har selve vista 32 bit, og der virker det fint.

Prøv følgende:
    1) hent programmet igen
    2) Slå User Acount Control fra
    3) Afinstaler det rester af den gamle installation
    4) Installer det igen.

Så burde det virke.

Mvh Stubkier