Temperaturer?

  • Quote

    Originally posted by GummiMogens


    Kan de jo ikke i forevejen ;)



    Nææh, hehe.
    Og selvom jeg kun har 8800 GTS 320MB så kan han da heller ikke følge med i 3DMark 2000 :S


    Jeg får 40.000+ mod hans ~34.000


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Originally posted by Tha Priest
    Nææh, hehe.
    Og selvom jeg kun har 8800 GTS 320MB så kan han da heller ikke følge med i 3DMark 2000 :S


    Jeg får 40.000+ mod hans ~34.000


    Hvad CPU kører du med?


    Jeg rykker 55k hjem i '01 med en lille smule OC på CPU'en.. :)

  • 4) jeg har sagt at min pc er sammensat med økonomi som baggrund, hvorfor den udnytter alle dele 110%


    Her har jeg jo så nok lavet en mindre, men meget betydelig skrivefejl. Jeg har glemt 'ikke' foran udnytter. Beklager fejlen. Nej jeg mente ikke at mit system udnytter hardwaren fuldt ud. Bestemt ikke. Så dum er jeg sku alligevel ikke.


    Det jeg mente var at jeg havde samlet pc'en med økonomi som baggrund. Med andre ord, at jeg ikke havde lyst til at smide mine hyperx ud for at købe nogle ddr2-800 til de 2300 de på det tidspunkt kostede, og heller ikke kunne se fornuften i at købe et s3 til 950kr bare for at få den cpu jeg helst ville have. Jeg havde jo det der skod asrock i forvejen, og udover at have chipset køleren et fornuftigt sted, så var det jo også betalt. Med andre ord, jeg valgte at betale 170usd for en ny cpu istedet for at købe en til 230usd + bundkort og ram. Jeg ved da godt det valg betyder langsommere processor, men jeg ved jo også at jeg ikke har nogen applikationer som har brug for den ekstra processorkraft jeg kunne have købt mig. Derimod vidste jeg at oblivion kunne udnytte mit grafikkort og lade mig spille mine spil i 1600x1050 - også oblivion. Det var et økonomisk valg. Der er absolut ingen tvivl om at en c2d er hurtigere end min opteron, slet ikke. Og jeg købte det store grafikkort selvom 640'eren var nok (320 var ikke ude på det tidspunkt i november), fordi jeg synes at have observeret at grafikkort meget langsommere taber værdi end de andre dele i computeren, så det virkede ik som så mange penge at købe det kort til 650usd - faldt til 620 inden det blev købt.


    Håber det forklarer hvad jeg egentlig mente med nummer 4. De andre punkter ser jeg ud til at have skrevet rigtigt.



    Og gummi om du så forstår hvad jeg mener eller om jeg skriver for kludret ved jeg ikke, men de punkter jeg har listet var det jeg mente. Hvad end du så har forstået. Udelukker ikke jeg har skrevet noget gøgl, men det var ik det jeg mente.




    ps. den her tråd er ved at blive lidt uoverskuelig, ihvertfald for mig.
    laver en tråd til memory benchmark'en i sandra et sted her når jeg kommer hjem.
    Så kan vi jo prøve at lave en lille chart over hvor de forskellige moduler scorer med hvilke indstillinger.
    Jeg mener bare ret mange gange på thg's forum at have set folk med pc3500 score det samme eller bedre end folk med pc2-6400


    Og mine pc3200 er oc'ed til noget der ville svare til pc3840 cl2.5

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by Svan
    jeg vil også være med.... :D


    Mig og GrillRotten vil gerne se lidt benchmarks af dit system tak. :crazyeyes:



    Quote

    Originally posted by neiro
    ps. den her tråd er ved at blive lidt uoverskuelig, ihvertfald for mig.
    laver en tråd til memory benchmark'en i sandra et sted her når jeg kommer hjem.
    Så kan vi jo prøve at lave en lille chart over hvor de forskellige moduler scorer med hvilke indstillinger.
    Jeg mener bare ret mange gange på thg's forum at have set folk med pc3500 score det samme eller bedre end folk med pc2-6400


    Og mine pc3200 er oc'ed til noget der ville svare til pc3840 cl2.5


    Jeg ser frem til at deltage i den tråd.. :9xo


    Tror at GummiMogens giver stortset alle tweakere på denne side røvfuld med de ram han har! :crazyeyes:


    Og hva fanden er PC3840? Det er der jo ikke noget der hedder :crazyeyes: Sæt MHz på.. jeg gider ikke regne..

  • mhz står i min signatur. Jeg ved godt der ik er noget der hedder det skæve tal, men hvis der var, så var det det mine ram ville hedde.


    Ved ikke hvor meget højere mine ram kunne gå, men de kan ikke starte hvis jeg sætter tras fra 8 til 7, og heller ikke hvis jeg sætter dem til 200 istedet for 166 (200 = 293mhz) .. heller ikke ved cl3 - så jeg er nok i nærheden af limit.


    Edit: skulle måske prøve at sætte ram til 200, og ændre resten til 260x10 eller sådan. Hvis nu mine ram kunne klare 280mhz kunne jeg også køre 280x10 (cpu kan klare cirka 2.8)

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet 2 gange, sidst af neiro ().

  • Jeg syntes ikke jeg har kunnet finde en post med din RAM score nogen steder Neiro?
    Anyways - Mine Ram ved 400 Mhz med skod timings:

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet 2 gange, sidst af Malk ().

  • Quote

    Originally posted by neiro
    mhz står i min signatur. Jeg ved godt der ik er noget der hedder det skæve tal, men hvis der var, så var det det mine ram ville hedde.


    Ved ikke hvor meget højere mine ram kunne gå, men de kan ikke starte hvis jeg sætter tras fra 8 til 7, og heller ikke hvis jeg sætter dem til 200 istedet for 166 (200 = 293mhz) .. heller ikke ved cl3 - så jeg er nok i nærheden af limit.


    Edit: skulle måske prøve at sætte ram til 200, og ændre resten til 260x10 eller sådan. Hvis nu mine ram kunne klare 280mhz kunne jeg også køre 280x10 (cpu kan klare cirka 2.8)


    Hvorfor snakker du udenom?


    Og hvor bliver den førnævnte tråd med dine benchmarks af?

  • Du kan jo også starte den, men jeg skrev : laver en tråd til memory benchmark'en i sandra et sted her når jeg kommer hjem. ; og jeg er ikke hjemme endnu.


    Er vel hjeme ved 14-16 tiden



    ps. hvad snakker jeg udenom?

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet en gang, sidst af neiro ().


  • Det kan i da godt:)

  • Quote

    Originally posted by Weidemann
    Tror at GummiMogens giver stortset alle tweakere på denne side røvfuld med de ram han har! :crazyeyes:


    Tjooow.. Med vandkøling, og et 965P bundkort, kan de formentlig ramme omkring 1450Mhz ved 2.4V @ 5-5-5-15, måske en smule starammere vil jeg skyde på..


    Vil intet love, men de kommer med til næste DanishOC Event, og får lidt Dice cooling ;)


    Men ja, mine CL3-hakkere er pænt onde :))

  • Quote

    Originally posted by GummiMogens
    Tjooow.. Med vandkøling, og et 965P bundkort, kan de formentlig ramme omkring 1450Mhz ved 2.4V @ 5-5-5-15, måske en smule starammere vil jeg skyde på..


    Vil intet love, men de kommer med til næste DanishOC Event, og får lidt Dice cooling ;)


    Men ja, mine CL3-hakkere er pænt onde :))


    Sweet jesus 8o


    Få lige dem til at køre 1:1 med CPU.. :))

  • Quote

    Originally posted by Weidemann


    Sweet jesus 8o


    Få lige dem til at køre 1:1 med CPU.. :))



    Tror du min stakkels E6600 kan køre 8Ghz eller sådan noget? :))


    Well, kan få dem til at køre 1220Mhz med 4-4-4-13 1T, så det kommer de formentlig til at køre :)


    Men skal nok give neiro nogen bøllebank uden OC, og så lige give ham en omgang med Max OC på stock køling for at lære ham hvordan det går når man bliver lidt for lakrids i munden ;)

  • Quote

    Originally posted by GummiMogens


    Hvad CPU kører du med?


    Jeg rykker 55k hjem i '01 med en lille smule OC på CPU'en.. :)


    En E6600, men tror jeg bliver nødt til at forsøge mig en gang til. Skulle nok ikke have mit TV program og alt muligt andet kørende i baggrunden :P


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Originally posted by Tha Priest


    En E6600, men tror jeg bliver nødt til at forsøge mig en gang til. Skulle nok ikke have mit TV program og alt muligt andet kørende i baggrunden :P


    Nej det har du da nok ret i, hehe..


    Jeg kørte dog med msn, skype etc i baggrunden ved min score..


    Svan -> Jo tak :))