Problemer med scooter

Originally posted by Eth0
    så er jeg her igen :D :D
    den køre fint nok.. men hvis jeg står stille og så gir 3/4 eller fuld gas så er det somom den ikke får benzin for den dør sådan ud i 2 sekunder og så kommer den igang og rygger mega sygt i optræk. hvad er der galt? en sagde luftskruen ikke sad rigtigt. kan den have noget med det af gøre? og så er der en begrænsning i Variatoren. men hvordan ser den begrænsning ud så man kan tage den :P

Det har sikkert noget at gøre med din karburator.. tror den skal indstilles, måske ny dyse?

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

Originally posted by Fragman
    hmmm må man låne tråden....hvis ikke sig til så sletter jeg denne post igen.

har købt en brugt aprilia rs50 fra 98 og sådan en er jo ved at være lidt slidt.....det er i gearkassen problemet er. den springer ud af 2. og 4. med jævne mellemrum, og den virker utroligt højt gearet..eller savner bundtræk under 7000 rpm.....igangsætning fx er altid "spændende" for enten laver skidtet hjulspind eller også er den meget tæt på at gå helt i stå.....udover det er begrænseren fjernet på den, og resten står som standard....så topfarten har aldrig været prævet, for tør sq ikke køre så hurtigt på sådan en sidevindsfølsom bike.....

nogle gode råd ang hvad der er galt, og hvad der kan gøres ...

Lyder til en ny (brugt) gearkasse.
    Jeg er ikke inde i knallert gearkasser, men det kunne godt lyde som en synkromes ring der er slidt op. Skal de skiftes kan du risikere lejerne går i stykker når du trækker højgears akslen ud.
    Skal de ringe skiftes skal hele gearkassen pillet fra hinanden.

Ang. brundtræk, kan man jo ændre gearingen.

Lille tandhjul foran = Hurtig optræk
    Stor tandhjul foran = Stor topfart.

den køre fint nok.. men hvis jeg står stille og så gir 3/4 eller fuld gas så er det somom den ikke får benzin for den dør sådan ud i 2 sekunder og så kommer den igang og rygger mega sygt i optræk. hvad er der galt? en sagde luftskruen ikke sad rigtigt. kan den have noget med det af gøre? og så er der en begrænsning i Variatoren. men hvordan ser den begrænsning ud så man kan tage den :P

lige 1 ting mere :P hvad gør rullerne?? altså ved godt hvordan de virker men. hvis man sætter en fx 6 G istedet for 5 hvad sker der så? eller hvis der kommer 4 i stedet for 5 ?? hvad vil forskelle være?

lidt skarpt sat op kan man godt sige at, lettere ruller = mere acceleration, tungere ruller = mere topfart, men der er kun én måde at finde den optimale vægt, nemlig ved at prøve sig frem.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

lige 1 ting mere :P hvad gør rullerne?? altså ved godt hvordan de virker men. hvis man sætter en fx 6 G istedet for 5 hvad sker der så? eller hvis der kommer 4 i stedet for 5 ?? hvad vil forskelle være?

Det er nok luftskruen eller forkert dyse.

Begrænsingen i varioen er let og pille ud, der findes faktisk lette guides på internettet, det bare sådan en tyk ring der lige passer på fingeren, men du skal bruge et luftværktøj eller et stempelstop for at få varioen ud, så du kan fjerne begrænsingen.. Sådan forgår det i hvert fald på Aprilia Rally/Sonic, osv.

• hej igen ..

jaa.. så køre den stadig :P og køre 70-80 stykker. men har problem med optræk når den bliver varm.
    hvis den er kold og jeg så tænder for den og gir gas og så køre. så har den pisse godt optræk. men lige så snart den har kørt 4-5 min og så holder stille og så gir gas. er den mega langtsom i optræk. hvorfor ? vi tænkte på om det måske var cylinderen den var gal med. det er jo stadig den gamle. måske når den bliver varm så mister den kompristionen og så får den langsomt optræk. kan det være derfor? for når den er kold køre den mega nice :P kan nemt trække en koger imens jeg sidder der på og kun har for bremsen i :P men når den er varm bliver den meget sløv.. hvorfor??

på forhånd tak.
    Eth0^

P.S fik lidt sat lidt dioder bag på :P så her er et billede.

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

hej igen ..

jaa.. så køre den stadig :P og køre 70-80 stykker. men har problem med optræk når den bliver varm.
    hvis den er kold og jeg så tænder for den og gir gas og så køre. så har den pisse godt optræk. men lige så snart den har kørt 4-5 min og så holder stille og så gir gas. er den mega langtsom i optræk. hvorfor ? vi tænkte på om det måske var cylinderen den var gal med. det er jo stadig den gamle. måske når den bliver varm så mister den kompristionen og så får den langsomt optræk. kan det være derfor?

Den mister ikke bare kompressionen, når den bliver varm uden der er virkelig noget galt.

Har du justeret på blandingskruen?
    Kold motor = fed blanding
    Varm motor = mager blanding

Skiftet tændrør?

• jeg har justeret meget på blandingskruen :P men ved ikke hvor den skal stå så nu står den i mitten. men hvor skal den stå?

og har ikke skiftet tændrør. og cylinderen er en gammel en. og syntes der er nogle grumme risser i den. så måske den kan miste kompritionen ??

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Rettet 2 gange, sidst af Eth0 ().

jeg har justeret meget på blandingskruen :P men ved ikke hvor den skal stå så nu står den i mitten. men hvor skal den stå?

og har ikke skiftet tændrør. og cylinderen er en gammel en. og syntes der er nogle grumme risser i den. så måske den kan miste kompritionen ??

Hvor blandingsskruen skal stå er individuelt fra scooter til scooter.

Kompressionen kan den ikke bare miste forsvinder ikke bare, enten er den der ellers er den der ikke.

Prøv at skifte tændrør, hvis ikke tændrøret kan tænde igennem når den skal vil den automatisk miste trækkraft.

Originally posted by Fragman
    hmmm må man låne tråden....hvis ikke sig til så sletter jeg denne post igen.

har købt en brugt aprilia rs50 fra 98 og sådan en er jo ved at være lidt slidt.....det er i gearkassen problemet er. den springer ud af 2. og 4. med jævne mellemrum, og den virker utroligt højt gearet..eller savner bundtræk under 7000 rpm.....igangsætning fx er altid "spændende" for enten laver skidtet hjulspind eller også er den meget tæt på at gå helt i stå.....udover det er begrænseren fjernet på den, og resten står som standard....så topfarten har aldrig været prævet, for tør sq ikke køre så hurtigt på sådan en sidevindsfølsom bike.....

nogle gode råd ang hvad der er galt, og hvad der kan gøres ...

Det kunne da godt lyde som om at koblingen ikke har det helt så godt?
    Hvis du siger den ligefrem hopper ud af 2 og 4, så tag lige og tjek koblingen. Evt, hvis der ikke er nok olie i koblingen, så stik den noget mere.

Ang gearingen, så kender jeg ikke lige den slags motor du kører med ( kender godt biken) Men har aldrig rodet med den. Men hvis den nu er et eller andet sindsyg højt forand som 17-18 tands. Så smæk en 16 på, så får du et ordenlig optræk og god topfart.

• 99% sikker på det er fordi du skal smide et powerfilter på, og ikke et std luftfilter. Havde præcist samme problem for langtid siden, når scooteren var kold fløj den op på 100 med vildt optræk, men ligeså snart den havde kørt i 3-4 minutter havde den sløvt optræk... Så vil med garenti næsten sige du skal smide powerfilter på, koster vist 69kr :)

Originally posted by DXC

99% sikker på det er fordi du skal smide et powerfilter på, og ikke et std luftfilter. Havde præcist samme problem for langtid siden, når scooteren var kold fløj den op på 100 med vildt optræk, men ligeså snart den havde kørt i 3-4 minutter havde den sløvt optræk... Så vil med garenti næsten sige du skal smide powerfilter på, koster vist 69kr :)

Ja, det er det sku sikkert :)

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

Originally posted by AbeTis

Ja, det er det sku sikkert :)

okat bestiller jeg så :P

tror i at denne http://www.scooter-shoppen.dk/…&category=10005&item=9443 ville kunne klare problemet ? koster 89 Kr

så fik jeg også sat dioder i fronten :D syntes i?

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Rettet en gang, sidst af Eth0 ().

Originally posted by AbeTis
    Bestil denne her istedet, og med 90 grader.. eller det kommer an på hvor meget plads der er ved din karburator.. du får mere luft med denne her.. ( tror jeg da :P )

http://www.scooter-shoppen.dk/…&category=10005&item=9440

okay .. problemer et at jeg skal have et forlænger rør. for der er ikke mere en lige plads til std luftfilter så der er slet ikke plads til et power. og ved ikke hvor jeg for det forlænger rør henne. nogen der kan give link?

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Originally posted by Lemon
    Du kan købe sanchez's tændrør !! så kører den nok fiiint!! KRIMINELT!! :cheers: :cheers:

desværre, ifølge Stefan er Champion noob mærke mens NRK er det rigtig kriminelle.. 45 cylle & bred ymer :hb:

edit: :drink: :drink: :drink: :drink:

edit2: der mangler også lige sådan en her :cheers:

Originally posted by sancheZ

desværre, ifølge Stefan er Champion noob mærke mens NRK er det rigtig kriminelle.. 45 cylle & bred ymer :hb:

edit: :drink: :drink: :drink: :drink:

Men !!! Ifølge chrestens granprix flagskib er min simson's tændrør godt? så kan han måske købe mit? :pokey:

Originally posted by Lemon

Men !!! Ifølge chrestens granprix flagskib er min simson's tændrør godt? så kan han måske købe mit? :pokey:

Perhaps we could pretend that I was the one that tanked ze mobs?

sotp ot forresten

• Hvad for et powerluftfilter skal jeg vælge?

har kigget på dette
    http://www.scooter-shoppen.dk/ss.sspx?c=Item&category=10005&item=9443

men en sagde denne
    http://www.scooter-shoppen.dk/ss.sspx?c=Item&category=10005&item=9440

hvad for en af disse ville være bedst?

og jeg skal have et forlænger rør. for der er ikke plads. hvor kan jeg få det?

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Rettet en gang, sidst af Eth0 ().

okay .. problemer et at jeg skal have et forlænger rør. for der er ikke mere en lige plads til std luftfilter så der er slet ikke plads til et power. og ved ikke hvor jeg for det forlænger rør henne. nogen der kan give link?

Nu et std luftfilter altså meget større end et powerfilter..