Problemer med scooter

Originally posted by Malk
    Ja der vil altid sætte sig en belægning på tændrøret, hvis den er sort er det en for fed blanding og grå = for mager.

når den står i tomgang kører motoren fint ikke?
    Og når du gasser op "dør" motoren ligesom ud, ikke helt, men den siger mere "Blaaaarh" istedet for "vroom"? :crazyeyes: (ved ikke hvordan jeg ellers skulle forklare lydene hehe)

For hvis det er tilfældet er problemet 100% med blandingen.

den er sort. og har fundet ud af at det er cylind. den er gal med :P det skal være et 47,6 mm cylinder men det er 47,8 så den er blevet slidt meget. så vi prøver med det. og har leget med det styd der bestemmer hvor meget olie der skal i..

Originally posted by Flindt_DK
    Eth0, husk at du kun må køre med halvt gas, de første 500km. når du har fået ny cyli. da den skal køres til.. Har fået fortalt det af en ven..

ved jeg :D min ven købte en til en puch som han gav fuld gas og den smadrede han så stemplet på. :boxing:

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

• hej .. har været ved at skille min scooter af igen :D

men jeg har lidt problemer med en skrue vi ikke kan få løs.. :S den sidder godt fast. så er det jeg tænker skal den tages af med en spec værktøj og er det en med gevind den modsatte vej? i kan se op billede hvad det er for en :P og møtrikken er HER

håber i kan hjælpe :P

p.s :D rullerne var meget slitte og og som i kan se på billede ved siden af :D såå har jeg sat cirkler om nogle punkter der ikke har det for godt. så den blir også lige købt ny :)

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• Jeg taler af bitter erfaring. Køb aldrig sådan noget! Køb ordentligt første gang, ellers bliver det ved med at koste koste koste.

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Originally posted by Søndergård
    Jeg taler af bitter erfaring. Køb aldrig sådan noget! Køb ordentligt første gang, ellers bliver det ved med at koste koste koste.

ved vi :P men hvis jeg kun ga 200 får den er det vel okay ? :P og så meget har vi heller ikke kostet på den.

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

• Hehe jah det skal i hvert fald skiftes ;)

Hmm kan huske jeg lavede et stykke special værktøj selv, den gang jeg havde scooter... Eller værktøj og værktøj, det var en kraftig flad metal stang (min far har meget af sådan nogle små stumper liggende), så borede jeg to huller og satte to bolte i.. Hehe nok lidt nemmere med en lille tegning.. :P fikser jeg lige..

Hehe her er vidunderet så... :P meget simpelt.... den stemmer imod gulv eller bordet og så kan du komme til at løsne bolten... Vil anbefale dig at tage det ned på noget hårdt evt. beton gulv da der nok skal tages rimelig godt fat...

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Rettet en gang, sidst af xdream ().

Originally posted by xdream
    Hehe jah det skal i hvert fald skiftes ;)

Hmm kan huske jeg lavede et stykke special værktøj selv, den gang jeg havde scooter... Eller værktøj og værktøj, det var en kraftig flad metal stang (min far har meget af sådan nogle små stumper liggende), så borede jeg to huller og satte to bolte i.. Hehe nok lidt nemmere med en lille tegning.. :P fikser jeg lige..

Hehe her er vidunderet så... :P meget simpelt.... den stemmer imod gulv eller bordet og så kan du komme til at løsne bolten... Vil anbefale dig at tage det ned på noget hårdt evt. beton gulv da der nok skal tages rimelig godt fat...

hehe okay tak.. prøver vi i morgen :D

men skal den drejes som en normal mørtik eller er det med omvendt gevin ?

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Originally posted by Eth0

hehe okay tak.. prøver vi i morgen :D

men skal den drejes som en normal mørtik eller er det med omvendt gevin ?

Mener det var ganske normalt gevind på min dr. big, men det kan du jo se på det, hvis du kigger rigtig godt efter ;)

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

• Ja okay, det var dælme ikke meget :D

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Originally posted by Søndergård
    Ja okay, det var dælme ikke meget :D

200 kr og vi har købt for ca 1k nu .. men det er alligevel billigt for en tunet scooter :P

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Originally posted by Flindt_DK
    Eth0, husk at du kun må køre med halvt gas, de første 500km. når du har fået ny cyli. da den skal køres til.. Har fået fortalt det af en ven :rolleyes:

LOL - 500 km? Det er rigeligt med 100 km...

• SÅ køre den :) på 200 meter fik jeg den op på 60 km/t :D

det var hele skålen til rullerne og nye 5 G ruller der skulle til :D så nu køre den :P

tak for hjælpen alle sammen :cheers:

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Originally posted by NiEn
    køb aldrig cpi...

Åndsvag kommentar!

Men anyways super godt at du fik løst problemet... Hehe det var sgu lidt nemmere dengang man havde scooter, det er et noget større arbejde at splitte bilen ad.. :P

iPhone 5, iPad 4.

• 5g er ikke for let ? har selv 9g på og overvejede noget lettere

Originally posted by SimonSKAT

5g er ikke for let ? har selv 9g på og overvejede noget lettere

9g? :ohmy:

troede sådan en 5-6g var normal, har godt nok aldrig hørt om nogen med 9g ruller

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

Originally posted by SimonSKAT

5g er ikke for let ? har selv 9g på og overvejede noget lettere

9g er da lidt tunge? Jeg kører med 4,5g på min Aprilia, men min onkels scooter havde præcis samme problem, der skulle skiftes ruller så kørte den helt ok igen.

Ang cylinder, så gav jeg bare skidtet fuld gas fra start af og kørte som jeg plejede, den holdt da 2000km (sådan en tun cylinder holder normalt 2500km med tilkørsel) før den sat sig. Har lige fået ny tun cylinder, gearing, kobling og der bliver også bare givet fuld gas fra start, den fejler intet og kører godt :)

• I min serviceboge står der at den først er kørt til efter 2000 km.

0-500 må man ikke køre mere end 1½-2 min med fuld gas, og 500-2000 ikke mere end 3-6 min, men det drejer sig bare om at tage det roligt de første 3-400 km, og vent med at belaste motoren før den er gennemvarm.

Der er nok en grund til at der står som der gør i servicebogen, og hvofor tage chancen.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• hmmm må man låne tråden....hvis ikke sig til så sletter jeg denne post igen.

har købt en brugt aprilia rs50 fra 98 og sådan en er jo ved at være lidt slidt.....det er i gearkassen problemet er. den springer ud af 2. og 4. med jævne mellemrum, og den virker utroligt højt gearet..eller savner bundtræk under 7000 rpm.....igangsætning fx er altid "spændende" for enten laver skidtet hjulspind eller også er den meget tæt på at gå helt i stå.....udover det er begrænseren fjernet på den, og resten står som standard....så topfarten har aldrig været prævet, for tør sq ikke køre så hurtigt på sådan en sidevindsfølsom bike.....

nogle gode råd ang hvad der er galt, og hvad der kan gøres ...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

Originally posted by Malk
    I min serviceboge står der at den først er kørt til efter 2000 km.

0-500 må man ikke køre mere end 1½-2 min med fuld gas, og 500-2000 ikke mere end 3-6 min, men det drejer sig bare om at tage det roligt de første 3-400 km, og vent med at belaste motoren før den er gennemvarm.

Der er nok en grund til at der står som der gør i servicebogen, og hvofor tage chancen.

Selv når cylinderen er kørt til, må du ikke kører med fuld gas i for langtid, jeg har fået anbefalet 20 sekunder, også gasser du lidt ned igen. I hvert fald på tunet motorer.

• så er jeg her igen :D :D
    den køre fint nok.. men hvis jeg står stille og så gir 3/4 eller fuld gas så er det somom den ikke får benzin for den dør sådan ud i 2 sekunder og så kommer den igang og rygger mega sygt i optræk. hvad er der galt? en sagde luftskruen ikke sad rigtigt. kan den have noget med det af gøre? og så er der en begrænsning i Variatoren. men hvordan ser den begrænsning ud så man kan tage den :P

lige 1 ting mere :P hvad gør rullerne?? altså ved godt hvordan de virker men. hvis man sætter en fx 6 G istedet for 5 hvad sker der så? eller hvis der kommer 4 i stedet for 5 ?? hvad vil forskelle være?

Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Corsair HX1050 PSU

Rettet en gang, sidst af Eth0 ().