x1950 Pro + VF900 = crash?

  • Hejsa


    Jeg har lige købt et Sapphire x1950 Pro, PCI-e med 256MB Ram. Stock køleren larmer, imo, som en jetmotor og derfor skiftet ud med VF900. Det har desværre resulteret i at min maskine crasher efter få minutters 3D grafik, fx 3DMark eller spil. Det starter med at billedet ryger og så fryser maskinen. Hvis jeg så bruger reset booter den igen, men stadig uden billede! Maskinen skal slukkes helt får jeg kan få billede på igen...


    Nu har jeg sat stock køleren på igen, og det har betydet at der går en smule længere inden det sker!? Det skal siges at der ingen problemer med alm 2D, altså desktop brug, og temps fejler bestemt heller ikke noget!


    Er det ikke bare en RMA sag?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Originally posted by xt0m
    Jeg ville sige "Jo" - såvidt jeg lige husker er der alverdens problemer med Sapphire udgaven :(


    Se f.eks. http://forums.hexus.net/showthread.php?t=93220 - helt tilsvarende din situation..


    Jamen endnu en gang tak for linket... :) Jeg må se om ikke jeg kan få tid til at sende kortet tilbage i morgen! :(


    Kan men bede om at få et andet mærke hvis/når de ombytter det? Det er købt hos shg...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • WTF!? mit er et sapphire x1950pro ultimate! jeg har haft det i 3 dage, og det kører af ****! er der noegt officielt omkring netip sapphires kort skulle være dårlige?


    nogen der har erfaringer med Getmore RMA? det bliver jeg da nødt til så.. :boxed:

  • Quote

    Originally posted by pudditang
    WTF!? mit er et sapphire x1950pro ultimate! jeg har haft det i 3 dage, og det kører af ****! er der noegt officielt omkring netip sapphires kort skulle være dårlige?


    nogen der har erfaringer med Getmore RMA? det bliver jeg da nødt til så.. :boxed:


    http://www.googleerdinven.dk ;)


    Og Getmore's RMA er desværre noget bæ..

  • Heh held og lykke med Getmore.


    Ved godt mange sikkert har haft gode erfaringer med dem men min rma sag på et grafikkort tog over 2 måneder, men endte nu alligevel lykkeligt med næsten alle pengene indsat på min konto. Så hvis du har to måneder skal du ikke frygte...

  • jeg skal jo vel bare have et nyt kort.. :boxed:


    nå. men der er vel ingen grund til at tage sorgerne på forskud. indtil jeg hører fra dem må jeg jo se om jeg kan få kortet til at køre ordentligt..


    hvorfor bliver det egentlig solgt hvis det virker af bæ ?



    sprox-> håber det er okay jeg låner dit topic lidt. skal nok gå igen :9xo

  • Quote

    Originally posted by pudditang
    WTF!? mit er et sapphire x1950pro ultimate! jeg har haft det i 3 dage, og det kører af ****! er der noegt officielt omkring netip sapphires kort skulle være dårlige?


    nogen der har erfaringer med Getmore RMA? det bliver jeg da nødt til så.. :boxed:


    ja lige den modelfra Sapphire men ellers er Sapphire Atis største fabrikant. Så :cheers:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.