Indlæg af pudditang

    jo tak. jeg har selv både købt og solgt en masse gennem tiden. men i kan vel følge mig i at der ikke altid er meget stil i at præsentere en brugt gave. men igen. jeg er meget glad for jeres hjælp. og tro mig! jeg ville langt heller købe en ny com. det er bare ikke mit valg, og sådan er det nu engang.


    tak for svaret renegger.


    forresten. jeg sidder jo og kigger div. hw sider igennem. det er sjovt at se at der ikke er nogen som helst der har 939 liggende på lager. jeg ved godt at det efterhånden er gammelt, men som jeg husker det var de da en dundrende succes? 775 og 940 er da ikke meget nyere, er de? dem kan jeg nemlig finde masser af?


    det er jo helt sikkert bare fordi at det er gammelt hw. men jeg troede da jeg ville kunne finde det, bare på én side i hvert fald :)

    jeg er meget glad for den hjælp i giver mig. mange tak for det.


    jeg tror jeg går efter det 8800GT så. og evt en ny processor.


    men! som jeg skrev er 8800GT rocker dyrt på edbpriser. er der noget sted der er bedre, hvis man skal finde lidt ældre hw? jeg ved godt at i sige brugt, og jeg skal nok oprette en tråd, men jeg vil nu aller helst købe nyt. HVIS jeg kan finde til en fornuftig pris.


    edit: jeg kan få et nyt GTS 250 ca 900. kunne det ikke være noget? noget andet er, disse kort kører pci-e 2.0, har det noget at sige på et ældre bundkort som asus a8n?

    tak for svarene.


    det er også det jeg tænker renegger. jeg går og leger lidt med tanken om evt at lægge et 4650 i. det koster 400 kr og har 1 gb. og så måske finde en socket 939 der LIDT mere at byde på. men ingen forhandler socket 939 mere :( tror i desuden at det ville hjælpe lidt på dens levetid?




    det skal understreges at jeg udemærket ved at denne spand officielt er død af alderdom, og det klart bedste at købe en ny. men det er bare ikke en mulighed, af en del grunde. men hvis jeg for under 1000kr kan forlænge dens liv, bare ét år, er jeg tilfreds.

    hej, min lillebror skulle gerne have mw2 til at køre, ikke på høje specs eller noget, men lige nu vil det slet ikke starte. det skyldes at han har et ældgammelt skodkort, et X600. han har en amd 64xp 3500+ cpu og 2 gb ram, på et klassisk asus a8n-sli deluxe. jeg er ikke i tviv om hvad man BURDE, (topdata, ny computer) men vi snakker om en fødselsdagsgave der er til at betale. min umiddelbare tanke var 8800gt. men det koster 1200 kr! for et kort der er godt 3 år gammelt? det må være fordi det er ved at udgå.


    men hvilket kort mener i at jeg skal købe til maskinen? det må koste 1000 og NED efter.

    hej. jeg prøvede lige igen. jeg lod bare computeren stå tændt et godt stykke tid denne gang, og så virkede det!


    skulle dog nørkle lidt med det. syns ellers at jeg havde gjort alt. men tak for hjælpen da.. computeren dur fint. men skærmen er kaput. surt at en ny koster så meget.

    jeg har som sagt forsøgt at sætte den til skærmen. min fjernsyn at den ikke understøtter det, og min stationære skærm, går i sort efter xp logoet.


    men jeg kan svagt se musemarkøren inde bag ved alt det smadrede. det hjælper ikke at trykke fn+f5, som jeg naturligtvis også har prøvet.


    det er jo en netbook, så vil hdd passe ind i min stationære computer, hvis jeg piller den ud? er den ikke for lille?

    hej.


    jeg har smadret skærmen på min acer one150. skaden er selvforskyldt, og efter samtale med acer, har jeg fået at vide at en skærm koster 1100. så med arbejdsløn løber det op i et beløb som ikke kan svare sig, når man tænker på at en ny koster 2100.


    mit problem er egentlig mest, at alle mine skoleting ligger på harddisken. jeg kan ikke sige 100% at den dur. men umiddelbart er det kun skærmen der er smadret. når man tænder computeren, kan man kun se de indvendige skader på skærmen, samt alle regnbugens farver. men den tænder mår man trykker på tændknappen, og slukker også. og når den er i windows (tror jeg, kan jo ikke se det) kan jeg fornemme nogle pixelændringer når jeg bevæger musen. samt at skærmen bliver mørkere, når jeg slukker maskinen, ligesom den bliver i xp, når windows lukker ned.


    jeg har forsøgt at sætte den til min skærm via vga kabel. men når jeg tænder den, viser den kun xp logoet, mens det loader, og derefter sort skærm.
    hvordan kan jeg få indholdet fra hdd'en ud? evt værksted i kbh som kan klare dette?


    mvh Lasse

    hej.


    jeg kunne godt tænke mig nogle pc højtalere som jeg også kan slutte til tv'et, hvis det da findes?
    jeg har ingen forstærker eller andet sat til mit tv. kun en ps3, som også er grunden til at jeg af og til ville sætte højtalere til. (mit tv bryder sig absolut ikke om at man spiller rockband på det. specielt ikke hvis bassen er med. og så kan det generelt ikke spille særlig højt)


    er der nogen som kender en løsning? hvis man da kan, altså.
    jeg ved tydeligvis ikke så meget om det, og kender derfor heller ikke til en pris. men så billigt som muligt, så godt som muligt.


    håber i kan hjælpe :)

    solgt til game i magasin for 1780. så min pris var nok ikke helt skæv :) medmindre butikkerne altså er går hen og giver bedre priser en privat personer :)

    xbox elite 120 gb. lidt over 1 år gammel. kvittering haves.
    ét sort gamepad. Skate, gears of war, Pro evolution soccer 08, gta IV og narnia: Prince caspian (promo) følger med. maskinen er i perfekt stand.


    pris: 2200
    1500.- uden spil

    hej. jeg har problemer med live. jeg ved godt at der er en masse posts rundt omkring der handler om mit problem. og jeg har søgt meget, og længe. men intet ser ud til at hjælpe mig. så enten gør jeg noget helt galt. eller også skal der noget nyt til.


    helt konkret, har jeg en NAT der er strict. det er den blevet (igen) efter jeg fik en trådløs linksys router, som jeg satte til min CC router. xboxen sidder ikke trådløst til. men via en ledning fra linksysen.
    jeg har slået DHCP fra på linksysen, og den kører, så vidt jeg ved, som gateway. og alle porte bliver forwardet fra CC routeren. det fungerer ellers fint, og jeg er connectable i utorrent osv.


    hvad jeg har gjort for at løse problemet:


    - jeg har slået UPNP til. (og fra og til og...den er slået TIL )


    - jeg har selv angivet en ip til boxen. (den samme som den havde da jeg kun havde CC routeren, og NAT var open)


    - jeg har slået DMZ til på linksysen, og også forwardet portene fra linksysen til boxen. (jeg kan ikke finde DMZ på CC routeren.)


    - jeg har forwardet port 88 fra CC routeren. jeg ville også gerne forwarde 3074, som der står nogle steder. men CC routeren lader mig ikke forwarde den, da jeg åbenbart ikke må forwarde den port til samme ip som port 88.


    det er så hvad jeg har prøvet. det er alle de forslag jeg kan finde. men min NAT bliver ved med at være strict. er der nogen der kan de magiske ord der får det til at virke?


    måske også nogen der kan forklare, hvorfor dette skal være et problem for så mange xbox ejere, når nu MS bryster sig at at være fremme på onlinedelen af konsollerne?

    hej. mange tak for svarene. har haft bøvl med nettet siden jeg skrev. men jeg forsøger lige jeres forlag.


    "Den korte udgave af ovenstående: Linksysen skal kobles til cybercity routeren via en LAN port og ikke WAN, derefter skal der slukkes for DHCP på linksysen og så skulle det køre, hvor du kun skal forwarde i cybercity routeren.


    Hvis det bliver sat op som beskrevet vil linksysen kun fungere som accespoint og ikke som router."


    jeg forstår ikke dette. på linksysen, er der kun én port der hedder internet, og 4 ethernet porte..


    jeg har tidligere forsøgt at slå dhcp fra på linksysen. al forbindelse ryger i samme øjeblik jeg gør det. :rolleyes:


    edit/ så det må så være en af de 4 porte har jeg forstået. men når jeg ændrer ip på min linksys. ryger fobindelsen til den.. forvirringen er total lige nu..


    edit2/


    så skulle det virke. det var lidt forvirrende forvirrende, for der er kun én port på min cybercity router. og den skulle lige slukkes og tændes et par gange før det hele virkede. men jeg connectable nu.


    mange tak for alle hjælpene kommentarer. jeg er en hat til alt hvad der har med netværk at gøre.

    hej. efter jeg har sat en linksys router efter min cybercity router. kan jeg ikke længere forwarde portene. jeg har læst en del guider og tråde. men intet hjælper.


    den nye router er en trådløs linksys. og den er mildest talt hamrende irriterende. trykker jeg på den forkerte ting. ryger al internet+opsætning og kun reset kan redde den.


    jeg har fundet ud af at jeg ikke skal slå dhcp fra på den trådløse. så ryger nettet. det samme hvis jeg forsøger at give den trådløse en static ip.


    jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre. jeg syns der er mange ting at læse om det på nettet. men ingenting jeg har prøvet, virker på min.


    nogen der kan hjælpe mig?