Hvor inkompetent er man så?

• http://newz.dk/forum/item/69657/#

Jeg er fuldstændig flad af grin, men samtidigt skræmt over, at en mand som åbenbart har ansvar for Danmark IT-sikkerhed, kan fremstå med så uintelligent en udtalelse. Seriøst, hvor mange herinde kender IKKE til .rar formatet? Håber for guds skyld han er blevet fejltolket, selvom jeg dog tvivler, for så dum kan og må man simpelthen ikke være i en stilling som hans.

Håber han bliver betalt i vingummi, for umiddelbart virker han da ikke som nogen større gavn for landets sikkerhed på IT-området.

• Til grin man!

Hvad er det lige manden laver, fordi jeg har aldrig hørt om ham? sørger han for sikkerheden indenfor IT? ... hmm kan jeg ikke mærke

Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

• Hm, ingen er perfekte ... Alle kan lave fejl ... og alle VIL lave fejl.

Men det er jo altid let at grine af andre når man ikke selv har en uddannelse og ikke engang er tør bag ørene ik ? :crazyeyes: ... Grow up ... :roller:

Originally posted by Isse
    Til grin man!

Hvad er det lige manden laver, fordi jeg har aldrig hørt om ham? sørger han for sikkerheden indenfor IT? ... hmm kan jeg ikke mærke

Hvis der er noget som er til grin, så det sgu da den der udtagelse du kommer med :boxed:

• Hmm, du har en pointe Grill, men når han ganske enkelt ikke kan udtale sig korrekt på et meget basalt område indenfor IT, synes jeg ikke han bør have den stilling han har.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

• Med en så høj post indenfor it burde man ikke komme med sådan en udtagelse. Hvis hans underordnede er ligesådan så skal der squ ikke meget mere end en 5-årig med en gameboy til at hacke deres servere.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

Originally posted by dna
    Med en så høj post indenfor it burde man ikke komme med sådan en udtagelse. Hvis hans underordnede er ligesådan så skal der squ ikke meget mere end en 5-årig med en gameboy til at hacke deres servere.

- Anders

Hehe ville jeg nu gerne se...

• Jeg tager den slags journalistik med et gran salt. For det første ved man ikke om han overhovedet sagde det som Computerworld skriver. For det andet kan han have misforstået et eller andet.
    Og for det tredje er CERT ikke ansvarlig for IT-sikkerheden i Danmark. De er et privat firma der overvåger sikkerheden.

• Den eneste fejl der egentlig er sket er at den pressemeddelelse ikke er tjekket i hovedet og røv for at man er dækket helt ind. Har man bare lidt hjerne eller i det mindste lidt erfaring om hvordan verden er skruet sammen, så vil man ikke forvente at en direktør ved alt om alt. Det er ikke hans job. Hvis det var tilfældet, så behøvede han dårlig nok ansatte .... og det går sgu ikke. Hvor fanden skulle vi så få arbejde ? :))

Men igen ... Det kunne også være journalisten der har grus i hovedet og ikke fatter hvad der blev sagt. Det er jo sket før.

Originally posted by GrillRotten
    Den eneste fejl der egentlig er sket er at den pressemeddelelse ikke er tjekket i hovedet og røv for at man er dækket helt ind. Har man bare lidt hjerne eller i det mindste lidt erfaring om hvordan verden er skruet sammen, så vil man ikke forvente at en direktør ved alt om alt. Det er ikke hans job. Hvis det var tilfældet, så behøvede han dårlig nok ansatte .... og det går sgu ikke. Hvor fanden skulle vi så få arbejde ? :))

Men igen ... Det kunne også være journalisten der har grus i hovedet og ikke fatter hvad der blev sagt. Det er jo sket før.

HØRT HØRT !!

• Og jeg som troede at de kun kunne være så dumme i USA eller på film :boxed:
    Edit: Skal lige siges at han er en del af teknologi rådet, som rådgiver staten indenfor dette område..
    Edit 2: interview med ham http://www.dr.dk/P1/P1Formidda…lser/2007/01/26112010.htm

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Rettet 2 gange, sidst af teko ().

Originally posted by Happy^

Hørt om Mafiaboy? Han kunne have lagt en stor del af USA's net ned, og han var kun 12 år (eller deromkring) på det tidspunkt.

Har hørt om yngre børn som er lidt :crazyeyes:...

• Nu har jeg lyttet hele udsendelsen igennem, såvidt jeg kunne høre, snakkede han ikke om rar filer.. Han snakkede så heller ikke om andet, da det ville blive for "teknisk" for lytterne.. Men ok, det var os P1..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Originally posted by GrillRotten
    Men det er jo altid let at grine af andre når man ikke selv har en uddannelse og ikke engang er tør bag ørene ik ? :crazyeyes: ... Grow up ... :roller:

Gab - hvor er du tør. Jeg kan sagtens se hvordan min ellers andres egen uddannelse er relevant for dette her. Hvis du vil ned på et så lavt niveau, har jeg desværre ikke lyst til at følge dig. Der kan for min skyld rode rundt nede alene.

Helt fint du ikke selv kan se noget forkert i udtalelsen og synes det er en acceptabel fejl. Men lad være med at opføre dig så latterligt arrogant, at du åbenbart tager det som en selvfølge at du har ret. For jeg kan ikke se, hvad du har at have det i.

For det første bør en mand der bare har et eller andet med IT-sikkerhed stående i sit navn, vide hvad i alverden en rar-fil er. Det er jo ikke ligefrem verdens mindst brugte fil-format. Men hvad der vel snarere er endnu værre, er at han smider en stærk mistanke efter Linux-brugere, med et argument som er direke forkert. Det er fint nok du åbner op for muligheder om en fejl fra journalistens side, men hvis det nu også var derfra fejlen kom, kan jeg ikke se hvorfor DK-CERT ikke går ud benægter affæren. For med udtalelse kan jeg virkelig ikke se, hvordan firmaet kan tages seriøst fremover.

• Nej en direktør kan ikke vide alt om alt, men hvis han ikke ved, hvad han snakker om, skal han sguda ikke udtale sig.

Jo, der er da mulighed for at han er blevet citeret forkert. Men det er sgu ikke første gang, han lukker noget lort ud og.

DK-CERT linker selv til nyheden!!!: https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?07-03-22-14-00-00

Originally posted by Burger
    Det er ikke første gang Preben er i negativt søgelys og det er næppe heller ikke sidste gang ;)

LOL - ja, manden fatter sgu bjælde. Han var sikkert ret sej dengang i 80'erne...

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300