• ok så
    AMD køre afhængigt af RAM
    og
    INTEL køre uafhængigt af RAM


    men du anbefaler nvidia chipset (650i) så jeg kan oc cpu uafhængigt af ram
    hvad har det med chipset at gøre, sagde du ikke det kommer an på om cpu er amd eller intel


    og ja min sig = min fantasi ind til ~22juli = E6x50
    men p35 skulle komme i næste måned
    hvordan ser det ud med nvidia`s komne chipset ?


  • Nu fik jeg vidst sagt noget forkert..


    Med 650i chipset (altså 'i' for Intel), kan du køre Unliked, dvs at du kan overclocke FSB uafhængigt af RAM.
    Om du kan det med 650a (for AMD), skal jeg ikke kunne sige.


    Ja jeg anbefaler 650i, for du får ikke noget bedre bundkort til pengene hvis du vil OC og ikke kører SLI.



    Okay. Jamen det er da også et super lækkert system du drømmer om - helt sikkert.


    Ja jeg har hørt lidt om Intel's P35, men DDR3 RAM kommer først sidst på året.


    Altså nu er NVIDIA jo ikke dem der taler mest om deres fremtidige produkter, desværre. :P Så jeg venter spændt på at der er nogen der lækker noget. :$


    Men lige pt er 650 og 680 de bedste Core 2 chipsæt på markedet.

  • ok


    hvad er der i vejen med 680i siden du heller til 650i er den for dyr


    øm jeg har ikke helt styr på hvad der kan oc uafhængigt af RAM


    oc U/RAM: 650i 680i


    hvad med P965


    har det med chipset eller med cpu at gøre el. begge :)


    P35 får udover CPU-FSB1333 DDR2-FSB800 DDR3-FSB1066 også support for "yorkfield" og "wolfdale" og ICH8xx > ICH9xx


    syntes foresten at det er noget fusk at 650i ikke køre med full sli 2x16



  • Du får ikke nok ud af 680i, hvis du ikke har SLI. Men hvis du har/skal have SLI, så er det klart 680i du skal vælge.


    P965 har jeg ikke tjekket op på.


    Det afhænger af chipsæt, om det understøttes.


    Altså med en simpel bios-update, får 650i også mulighed for FSB på 1333 MHz. Men hvis du alligevel overclocker, kan du ikke bruge det til noget for så sætter du alligevel den FSB højere op end 1333 da det er den du ændrer på.


    Argh fusk og fusk.. Det er jo derfor der er 680i. :)



    Jeg fandt lige lidt om nogle nye NVIDIA nForce chips.. :)

  • kan den her gamle sag OCs


    AMD ATHLON64 3200+
    MSI K8N NEO-FSR NVIDIA nForce3 250GB
    P.O.W. 6800GT 256MB
    2x 1G KINGSTON VALUE PC3200/400
    Chili Innovation CP-510A 510W


    ramne kan jo nok ikke, da det er value, så kan cpu OCs uden ram


    jeg skal ikke bruge et OC af denne antik maskine til noget, jeg vil bare øve mig.. heh


  • Der skal du nok have fat i nogen AMD OC'ere.. Det kan jeg ikke svare dig på.. :P


    Men noget må den da kunne. :)

  • Quote

    Originally posted by PL Knudsen
    Hurra for folk der går i små sko....


    Nu har jeg rettet min SIG...Den indeholder nøjagtig det samme, men er ikke helt så bred (eneste regel, den overtrådte). Håber at din lille papkasse verden ikke braser sammen, så vi kan komme tilbage til noget relevant :pokey:


    Nu startede han med at skrive at du ikke skulle tage det alt for alvorligt og det kun var ment som konstruktiv kritik (hvad jeg mener det helt klart er) og ikke at han dikterede hvad du skulle fylde i din sig.


    Chill bro. :9xo

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr


  • det skyldes at amd ikke reelt har en front side bus men bruger hypertransport bussen istedet da de har indbygget memorycontrolleren i selve cpuen.....derfor har de ikke brug for den samme båndbredde som intels, og kan derfor uden at tabe nævneværdig ydelse tillade langt langsommere ramhastigheder.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • s754 var desværre ikke specielt egnet til oc...der var problemer med manglende agp og pci låse osv....men er det socket 939 der er tale om så kan de "gamle" 3200+ winchestere sagtens oces.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • 1. det er alså om CPUen er intel eller amd og ikke chipsettet der afgøre om man kan OC cpu uafhægigt af ram


    2. nej det er desvære s754.. damn


    nå men så vil jeg da leje med GFXen istedet
    er det nødvendigt at flashe GFSens bios eller kan jeg bare ændre noget opsætning i mobo`s bios og så gå i gang med at ændre core clock og mem clock lidt af gangen via...
    [Blocked Image: http://3dgpu.com/images/tweaking/clock.png]


    jeg haved tængt mig at bruge den her guide, hvis den alså er ok
    http://3dgpu.com/archives/2004…geforce-6800-tweak-guide/


    Cheers Lads

  • Quote

    Originally posted by DonRon9
    og ja min sig = min fantasi ind til ~22juli = E6x50
    men p35 skulle komme i næste måned


    såvidt jeg forstår det har Bearlake/P35 ikk det store vilde OC-potentiale før X38-udgaven kommer i Q3 - samtidig med DDR3 releasen.. sorry for ot :)

  • Quote

    One thing that was very limited in this silicon revision was its overclocking.
    By default the motherboard supports 333MHz FSB but we only managed to get it to 350MHz and this wasn’t 100% stable. This wasn’t anything to do with the board itself, as our board was supplied with plenty of overclocking tweaks, just that the chipset is of first silicon and not ready for full release yet. As we said, the P35 is based on 65nm process technology and once it’s fully ready for public consumption, we expect it to perform as least as well as Intel P965 in FSB overclocking.


    lad os nu se men har du ret må jeg have et andet
    btw. venter kun på E6850 og så køber det chipset der best til den tid


    :cheers:


    edit: ups glemte link
    http://www.tweaktown.com/artic…rmance_preview/index.html

  • Ang. OC og lidt om SLI kompatibelt ram


    Jeg har prøvet at overclocke min Q6600 på både Asus P5N-E SLI (650i) og EVGA 680i bundkort (A1 versionen)


    Der er ingen tvivl om at Quad core kører langt bedre og clocker bedre (for mig, kan desværre ikke snakke generelt) på 680i end 650i.


    Har oplevet med både mit Corsair Dominator PC8500 og Kingston HyperX PC6400 (også SLI) at ved 800Mhz (PC6400) der stiller Asus bundkortet ikke rammene korrekt, selv om det egentlig var hvad SLI funktionen skulle gøre.


    Men mit EVGA stille både Corsair og Kinston rammene korrekt ved 800Mhz. Om det så kun er en fejl på Asus bundkortet med 650i og ikke andre 650i bundkort ved jeg så ikke. Men træls er det. Har oplevet det på 2 forskellige Asus P5N-E SLI bundkort.


    Men ud over det er 650i og 680i bundkort dejligt nemme at overclocke med, da man bare stiller ram til det ønskede og så ellers piller ved FSB som man har lyst til.


    Men med Dual Core har jeg ikke oplevet forskel på 650i og 680i, der clocker begge lige godt for mig.


    Så lige nu håber jeg bare at X38 bundkort clocker bedre med min Q6600 end jeg har haft held med med 650i/680i samt Intel Bad Axe 2 (i975)


  • Tja, når folk spørger vedr. et specifikt problem for vedkommendes PC, gør det tingene noget lettere at svare, hvis man har alle oplysninger fra starten.

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    høhø, nej omvendt.. ;)


    ja omvendt men kun 680i og 650i understøtter unlinked

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.