Tak for denne gang - lukket?

• Burde det ikke være underordnet om man er gammel, ny, tidligere moderator eller en flink person i virkeligheden? Hvis man ikke kan følge de forholdsvis simple regler der er sat, er det fint med et ban efter min mening. I Bents tilfælde syntes jeg, at det er lidt ironisk at han selv har været en fortaler for strammere retningslinjer og påpeget mange andres fejl når han ikke engang selv kan følge dem. Det har jeg ikke meget tilovers for - ligegyldigt hvem det er :)

• Er også af den mening, at rapporter-knappen er lidt at stikke den anden i ryggen. Hvis man føler sig stødt bør man sq stå frem og sige det, og hvis man føler at en andens holdninger er racistiske eller lign. bør man sku argumentere for at der er hold i det man siger..

Originally posted by kungfuis78
    Jeg har også været uenig med ham i enkelte diskussioner. Men det er jo netop det, som diskussioner går up på - meningsudveksling. Derfor synes jeg ligesom dig, at det er et tab, og ærligt talt at det er en smule ufint af mods at "cutte" forbindelsen sådan - vupti, ha' det godt. Lidt det samme princip, når fængselsfunktionæren konfiskerer brevet fra mor, til den indsatte...

Vi har ikke på nogen måde cuttet forbindelsen bare sådan! Der er kun en der bærer skylden for, at Bentzin er blevet udelukket, og det er Bentzin selv. I den tid jeg har været i teamet - dvs. siden juni sidste år - har han fået 4-5 advarsler og han har været bannet et par gange i en uges tid. For en måneds tid siden valgte jeg, i samråd med resten af teamet, at nu ville vi ikke stå model til mere. Hver dag kommer der stort set klager over Bentzin, og ligemeget hvad vi gør, så bliver intet ændret fra hans side. Jeg skrev en pæn PM til ham hvor jeg beskrev vores beslutning om, at næste gang han gik over stregen så var det slut. Den valgte han så ikke at reagere på. Sidenhen har flere fra teamet haft fat i ham, netop for at forhindre et permanent ban, men ikke engang da Martin valgte at kontakte Bentzin skete der noget. Derfor har vi, som Martin også fortalte i den nu lukkede tråd, valgt at tage konsekvensen af de mange klager over Bentzin alvorlige.

Der er regler her på siden der skal følges, og det gælder også dem der har været her i lang tid. Det er ikke urimelige regler, men de kræver naturligvis, at man er i stand til at styre sig selv når bølgerne går højt.

Som Martin synes jeg også det er trist, at det har været nødvendigt at udelukke Bentzin, men havde vi ikke gjort det, så var der også blevet klaget over dette, og jeg kan personligt ikke forsvare kun at håndhæve et regelsæt overfor en del af brugerne.

Avartar: Ligemeget hvad, så kan det aldrig forsvares at svine andre folk til, og det er netop hvad en del af de reports der er modtaget har handlet om. Det er ikke det der er blevet skrevet, men måden det er blevet skrevet på. Selvom man er uenig med hinanden behøver man ikke finde de grimmeste skældsord frem.

• ja der var da noget jeg ikke vidste der. ;( men det skal dog siges at da at jeg læste hans tråd der kunne jeg ikke forstå at han var blevet losset ud da at jeg har oplevet ham som en utrolig rar person... men jeg håber nu ikke at jeg kommer samme vej som ham... men det sker nu nok en gang hvis at jeg en dag bare ilkke gider mere

• Prøv at læs min post en gang til. Jeg siger jo ikke, at jeres beslutning om ban var det ene eller det andet. Det kan så vidt som jeg ved, have været en helt nødvendig beslutning, og jeg ville sandssynligvis have gjordt det samme, hvis jeg var i jeres sted. Men jeg ville dog ikke have lukket hans sidste tråd, og dermed have "sparket ham mens han lå ned".

Jeg siger bare, nu er beslutningen truffet - fint, men er det nødvendigt at lukke Bentzins sidste tråd, og dermed forhindre ham i at sige farvel til brugerne? Det er et spørgsmål, som jeg har stillet mange gange nu, men som stadig ikke er besvaret. Hvorfor ikke bare lade Bentzins tråd være åben, og afslutte Bentzins ophold på tweak med respekt og måde.

...I kan jo stadig nå at genåbne den :9xo do the right thing...

edit:

ærligt talt at det er en smule ufint af mods at "cutte" forbindelsen sådan - vupti, ha' det godt

med det mente jeg, at lukke hans tråd, og dermed forhindre ham i at sige farvel, og få svar retur...

Jeg synes, du skal kigge på din sig, og så tænke på hvis det var dig...

Originally posted by mojn
    Burde det ikke være underordnet om man er gammel, ny, tidligere moderator eller en flink person i virkeligheden? Hvis man ikke kan følge de forholdsvis simple regler der er sat, er det fint med et ban efter min mening. I Bents tilfælde syntes jeg, at det er lidt ironisk at han selv har været en fortaler for strammere retningslinjer og påpeget mange andres fejl når han ikke engang selv kan følge dem. Det har jeg ikke meget tilovers for - ligegyldigt hvem det er :)

Nope. Jeg er sådan et dumt svin at jeg går ind for forskelsbehandling. Jeg behandler folk efter summen af mine erfaringer med dem og ikke ud fra nogle få negative oplevelser når der har været langt flere positive. Alt andet ville gå imod min samvittighed og gøre mig følelseskold og kynisk.... Ikke lige noget jeg har lyst til.

• Jeg synes på sin vis også det var ærgeligt at miste en af Tweaks mest aktive brugere, gennem 4 år. Der er ingen tvivl om at Bentzin var en hyggelig fætter en stor del af tiden, og bidrag med mange ting i løbet af sin tid.

Men når man når op på sin 7. advarsel + utallige henvendelser fra Teamet, så når man altså grænsen. Vi har da smidt brugere ud pga. kun halvt så mange problemer som Bentzin lavede, så sig ikke at han ikke fik albuerum nok... :)

Originally posted by Mikkel
    Jeg synes på sin vis også det var ærgeligt at miste en af Tweaks mest aktive brugere, gennem 4 år. Der er ingen tvivl om at Bentzin var en hyggelig fætter en stor del af tiden, og bidrag med mange ting i løbet af sin tid.

Men når man når op på sin 7. advarsel + utallige henvendelser fra Teamet, så når man altså grænsen. Vi har da smidt brugere ud pga. kun halvt så mange problemer som Bentzin lavede, så sig ikke at han ikke fik albuerum nok... :)

Jamen, jeg Copy/Paste'r jo bare mit svar til Burger:

Originally posted by Kungfuis78
    Prøv at læs min post en gang til. Jeg siger jo ikke, at jeres beslutning om ban var det ene eller det andet. Det kan så vidt som jeg ved, have været en helt nødvendig beslutning, og jeg ville sandssynligvis have gjordt det samme, hvis jeg var i jeres sted. Men jeg ville dog ikke have lukket hans sidste tråd, og dermed have "sparket ham mens han lå ned".

Jeg synes på sin vis også det var ærgeligt at miste en af Tweaks mest aktive brugere, gennem 4 år. Der er ingen tvivl om at Bentzin var en hyggelig fætter en stor del af tiden, og bidrag med mange ting i løbet af sin tid.

Tager dit ord for det. Kan jo af gode grunde ikke andet og du har jo sikkert også ret nok. Er bare svært at sætte sig ind i for folk som ikke har adgang til de samme oplysninger som i har.

Dog syntes jeg det er helt naturligt og burde være "ok" at man kom af med det man nu syntes man skal i forbindelse med at Bent er blevet bannet.

Syntes dog folk er begyndt at vræle mere end de gjorde for nogle år siden :)) - Sikkert fordi de er blevet yngre ... eller jeg er blevet ældre .... :boxed: .... nej nej ... øhm ... heh :))

• Syntes det var ok at banne ham nu hvor man har hørt hele sandheden med advarsler og sådan.
    Men at lukke hans sidste tråd synes jeg var at gå over stregen, det var da i det mindste det sidste han ku få lov til at gøre før han smuttede :)

• Er efterhånden godt træt at kommentarer om, at Tweak.dk var anderledes eller bedre for år tilbage. Det faktum, at folk åbent sidder og græder op om det, medvirker kun til flere negative kommentarer og splittelse i blandt brugerne. Hvis man mener, at Tweak er blevet mere barnligt eller whatever, og man er utilfreds med det, kan man jo bare gøre en forskel i sine egne indlæg og prøve at holde sig saglig og moden.

Det der med, at pege på folk og kalde dem barnlige eller skadelige for Tweak.dk gør kun hele sagen værre.

Gør et eksempel ud af jeres egne tråde, og hæv niveauet ad dén vej. Drop alt det negative bras.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Kenny
    Syntes det var ok at banne ham nu hvor man har hørt hele sandheden med advarsler og sådan.
    Men at lukke hans sidste tråd synes jeg var at gå over stregen, det var da i det mindste det sidste han ku få lov til at gøre før han smuttede :)

Det er præcis den holdning, jeg har. Men mods'ne forsvarer hele tiden deres beslutning om ban, istedet for at fokusere på mit egentlige spørgsmål: "Hvorfor lukke Bentz tråd?"

Jamen, jeg Copy/Paste'r jo bare mit svar til Burger:

Du behøver skam ikke at copy-paste dit indlæg, jeg har læst det. ;)

Originally posted by GrillRotten
    Tager dit ord for det. Kan jo af gode grunde ikke andet og du har jo sikkert også ret nok. Er bare svært at sætte sig ind i for folk som ikke har adgang til de samme oplysninger som i har.

Dog syntes jeg det er helt naturligt og burde være "ok" at man kom af med det man nu syntes man skal i forbindelse med at Bent er blevet bannet.

Syntes dog folk er begyndt at vræle mere end de gjorde for nogle år siden :)) - Sikkert fordi de er blevet yngre ... eller jeg er blevet ældre .... :boxed: .... nej nej ... øhm ... heh :))

Dvs. du mener ikke at du selv vræler, men at det er de andre... ? Javel ja...... :$

Jeg må godt nok sige at jeg i sandhed undrer mig over hvordan du den ene gang efter den anden kan sidde og brokke dig over at Teamet ikke er konsekvente nok, og når så vi sætter en konsekvens op over for en bruger med 7 advarsler, så er det også for galt... 8o

Kan du så ikke lige fremover indlede dine posts med at skrive hvem er dine 2 personligheder der sidder bag indlægget? :crazyeyes: Det kunne være ret gavnligt for mange... :))

Du behøver skam ikke at copy-paste dit indlæg, jeg har læst det. ;)

Okay, det synes jeg bare ikke dit indlæg gav udtryk for.

Denne tråd er ikke lavet for at diskutere om beslutning om ban er god/dårlig. Den er lavet for at sætte spørgsmålstegn ved lukning af Bentzins "farvel"-tråd.

Men hvad mener du? Synes du, at det var nødvendigt at lukke Bentzins tråd? Hvis ja - hvorfor?

Edit:

Jeg prøver ikke at pege fingre af jer mods, jeg spørger jer bare pænt og venligt, om i ikke kan åbne Bentzins tråd igen. Synes selv, at jeg har argumenteret rimelig godt for at i burde gøre det, men jeg får ikke noget respons fra jer..

Så hvis i åbner Bentzins første tråd, lukker jeg den her, og vi glemmer at Bentzins sidste tråd blev lukket...

• Enig i hver eneste linie :9xo

Dvs. du mener ikke at du selv vræler, men at det er de andre... ? Javel ja...... :$

Jeg må godt nok sige at jeg i sandhed undrer mig over hvordan du den ene gang efter den anden kan sidde og brokke dig over at Teamet ikke er konsekvente nok, og når så vi sætter en konsekvens op over for en bruger med 7 advarsler, så er det også for galt... 8o

Kan du så ikke lige fremover indlede dine posts med at skrive hvem er dine 2 personligheder der sidder bag indlægget? :crazyeyes: Det kunne være ret gavnligt for mange... :))

Jeg har aldrig sagt at jeg ikke vrøvler ... hov vræler ? ... :T Rigtige mænd græder lidt en gang imellem ... BAH ... :boxing:

Handling er også fint nok hvis der er grundlag for den, men medmindre jeg har overset noget på det område så ved jeg ikke at Bent har fået 7 advarsler før nu ? - Det som er logik for dig er en nyhed for mig ... Lige på det her punkt altså.

Vidste godt der havde været nogle brummerier med ham, men nu ikke at det skulle være så omfattende som det tydeligvis virker til. Syntes ellers jeg kigger meget godt rundt på dette forum, men har måske ikke bidt mærke i noget som andre måske har. Folk er sgu nok bare mere sarte end mig (mangler rambo-smiley :)) )

Lidt skitzofreni skader vel ikke ? :T

PS. Hvis jeg får en advarsel tæller den så kan for en halv hvis jeg er skitzo ? :))

• Jeg vil gerne starte med at rose moderatorerene for deres beslutning, det kan ikke nytte noget at man skal være fredet pga. hvor længe man har været på en side, for at bevare en fortsat positiv udvikling så bør der jo være plads til beskytte nyankomne.
    Jeg har personligt ikke noget udestående med den nu hedengangne bruger og håber da også, at en pause vil kunne give plads til ham igen. Til Bentzin, så ønsker jeg da kun alt det bedste fremover. Men brug tiden positivt, reflekter lidt over om der ikke er mere som binder os sammen som tweakere end der skiller os ad, vi sidder jo trods alt alle sammen med de samme kopper med halvlunken kaffe eller doven cola og skriver indlæg efter indlæg. Bentzin - du har jo også positive interesser, din interesse for foto f.eks., mon ikke en tid med reflektioner kunne åbne op for en ny positiv tweakprofil som f.eks. Foto Bent.
    Til alle os andre, er dette vil en passende lejlighed til at huske værdien af, at vi alle taler pænt til hinanden og gør vores yderste til, at dette fortsat kan være danmarks bedste fora for tweakere og N00Bs som jeg selv. :rules:

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Rettet 3 gange, sidst af jesdals ().

• Jeg fatter ikke hvordan det på nogen måde kan komme som en overraskelse at det ville ske. Overhovedet. Så har man levet i sin egen verden, eller er ny på siden ihvertfald.

Grunden til jeg synes den gamle tråd ikke skulle have været lukket var mere så folk kunne finde ud af hvad der var sket. Ikke fordi beslutningen skulle diskuteres.

Originally posted by Butcher
    Jeg fatter ikke hvordan det på nogen måde kan komme som en overraskelse at det ville ske. Overhovedet. Så har man levet i sin egen verden, eller er ny på siden ihvertfald.

Grunden til jeg synes den gamle tråd ikke skulle have været lukket var mere så folk kunne finde ud af hvad der var sket. Ikke fordi beslutningen skulle diskuteres.

Jeg har også gentagende gange sagt, at jeg ikke har oprettet tråden fordi vi skulle diskutere beslutningen, men for at vi kunne finde ud af hvad der var sket - OG vigtigst sige farvel til en bruger der har været blandt os længe, på en ordentlig måde..

Det er præcis den holdning, jeg har. Men mods'ne forsvarer hele tiden deres beslutning om ban, istedet for at fokusere på mit egentlige spørgsmål: "Hvorfor lukke Bentz tråd?"

Lad mig prøve.

Brugeren blev "SMIDT" ud af tweak, det var ikke en dejlig varm afsked som "Farvel vi ses nok igen", men et "Farvel kom aldrig igen!".

Derfor må han ikke komme tilbage og sige farvel. Når man bliver smidt ud af diverse steder i byen går man ikke tilbage og siger farvel.

Jeg er enig i at det er mega rart at vide hvorfor at nogle brugere bliver smidt ud, men det er ikke noget vi har ret til.

Det kan da ikke være så svært at forstå :cheers: