Xbox360 køb på QXL i maj 06. Snydt for 2400 kr.

  • Hey.


    I starten af Maj 06 ca. Vandt jeg sammen med 7-8 andre en auktion på en Xbox 360 til 2400 kr. Som de andre har jeg intet set til boxen eller pengene for den sags skyld. Jeg meldte selvfølgelig gutten til Politiet og de vil vist ikke gøre mere ud af det, trods de kender alt til idioten og at han har gjort det flere gange før.


    Jeg vil sådan set bare høre om der er nogle der kender noget til denne sag, eller evt. selv blev snydt af ham. Ville bare gerne vide om nogle af de andre har fået pengene tilbage, for man kan ikke hive noget ud af QXL!


    Drøn en PM eller mail afsted hvis i kender noget til denne gamle sag.

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Må være virkelig ærgerligt. Men apropos, så havde basta jo sidst jeg så det, en sag op at vende om et par folk der har budt , og vundet, en lædersofa, oveført pengene, men aldrig set noget til sofaen. QXL og politiet ved udemærket hvem han er åbenbart, men gør intet. Nu gør jeg ikke meget i auktioner, men synes personligt qxl burde boykottes. Da chefen for QXL var i basta, var han bare et totalt arrogant svin og latterlig at høre på, de er da ligeglade, så længe de tjener penge på at folk sælger / køber..

  • Hm, hvis politiet ikke kan nosse sig sammen til at gøre noget ved en sag man har fordi de ikke gider, så er det jo det samme som at sige at man selv må gøre noget ved det. Så må QXL udlevere adresse, så man har mulighed for at kigge forbi med halvdelen af den lokale bokseklub :))


    Burde egentlig være standard fra QXL´s side af at når man har "vundet" en aktion, så kan man se sælgerens adresse. Kunne være der så var nogle fuskere som tænkte sig om en extra gang inden de tog røven på folk


    Måske lidt tragisk hvis man selv er nød til at troppe op på sælgerens dørtrin for at høre hvad fanden har har gang i :$


    Men QXL er vel lige så samarbejdsvillige som en kat på speed :crazyeyes:


    Med hensyn til at boykotte QXL, så er jeg langt foran dig... boykotter dem allerede :))

  • Ja jeg så programmet og havde egentlig slået mine 2400 kr ud af hovedet. Derfor ville jeg så lige høre der var nogle der muligvis kendte de andre der vandt auktionen den dag, man ved jo aldrig.


    Med hensyn til adresse osv, har man på QXL mulighed for at se sælgers adresse inden man sætter penge ind, og jeg var jo så dum ikke at tjekke navn og adresse for så havde jeg set at de ikke passede sammen, men sket er sket, bare utroligt at politiet i Danmark er så fucking passive når de har alt på en mand. Så må han sku da sidde og samle klemmer til han har betalt sine penge tilbage! :evil:


    Giver dig helt ret GrillRotten. Ville sku hellere donere de 2400 til et par gamle Bullshit medlemmer... :boxed:

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Jeg forstår ikke folk, der køber ting af andre, uden at få navn, adresse og tlf.nr.(og få tjekket disse oplysninger) Så er det jo lige før, man selv be'r om, at blive snydt.


    Derfor bruger jeg ikke den slags steder, da chancerne for plat og svindel er alt for store ! Der bliver heller ikke nogen handel herinde, hvis jeg ikke får navn, adresse og tlf. + email.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Jeg forstår ikke folk, der køber ting af andre, uden at få navn, adresse og tlf.nr.(og få tjekket disse oplysninger) Så er det jo lige før, man selv be'r om, at blive snydt.


    Helt enig... :boxed:

  • Du får ingen penge tilbage af at politiet tager sig af sagen, for at få det skal du rejse civilt søgsmål mod ham..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Hvis du / I har navn adresse og det hele så kør en retsag.. I vinder 100% sikkert, I får sikkert ikke pengene tilbage fordi han formentlig ikke har dem, men han får en eller anden form for straf - også kan I da nyde det. Imo bedre end ingen ting!

  • Hmm hvorfor være så dum at sagsøge ?


    Retsforløbet bliver flere gange dyrere end de skide telefoner. :boxed:



    Edit: Det var i øvrigt også det, de konkluderede i Basta. ;)

  • Jeg vil støtte holdningen om at droppe QXL, stop interessen helt, og spred budskabet at det er ren svindel. Det med at sætte et tæskehold sammen, .. nej, vold stopper ikke den slags, det avler bare mere vold. Find hellere sikre steder hvor man kan handle, og registrere sig. Ingen penge før varen er på posthuset.. lidt dyrere model, men noget sikre..
    Jeg forstår godt holdningen til at man bliver vred.. men nej hvorfor sidde i spjældet fordi en eller anden galning har fornøjelse af at finde smuthuller og snyde andre. :cheers:


  • Hvis man vinder sagen for man jo alle sine udgifter dækket.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by Bagekartoffel
    Jeg vil støtte holdningen om at droppe QXL, stop interessen helt, og spred budskabet at det er ren svindel. Det med at sætte et tæskehold sammen, .. nej, vold stopper ikke den slags, det avler bare mere vold. Find hellere sikre steder hvor man kan handle, og registrere sig. Ingen penge før varen er på posthuset.. lidt dyrere model, men noget sikre..
    Jeg forstår godt holdningen til at man bliver vred.. men nej hvorfor sidde i spjældet fordi en eller anden galning har fornøjelse af at finde smuthuller og snyde andre. :cheers:


    [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/190.gif:9xo

  • Tak for udnævnlelsen.. Skal jeg tage den alvorligt..?
    Mener bare det er sku nemt at handle på nettet, gør det tit.. finder gode tilbud, men sikre mig altid at det er et reelt sted.. ellers dropper jeg stedet og finder et sikrer. Jeg e faktisk aldrig blevet snydt, kun glædeligt overrasket over leveringstider og behandling. så heller lidt mere.. :9xo

  • Quote

    Originally posted by Bagekartoffel
    Tak for udnævnlelsen.. Skal jeg tage den alvorligt..?
    Mener bare det er sku nemt at handle på nettet, gør det tit.. finder gode tilbud, men sikre mig altid at det er et reelt sted.. ellers dropper jeg stedet og finder et sikrer. Jeg e faktisk aldrig blevet snydt, kun glædeligt overrasket over leveringstider og behandling. så heller lidt mere.. :9xo


    Skam ment alvorligt - sgutte mange der får den "ære". :))


    Er helt enig i dine betragtninger og "syv-ni-tretten", så har jeg også kun gode oplevelser vedr. køb og salg på nettet.
    Dog lige med et par undtagelser, hvor folke er løbet fra "det er en deal" aftaler. Jeg er af den opfattelse, at når begge parter siger/skriver - det er en deal - ja så er det en deal.
    Men det er så bare, at ignore den slags folk fremover. Gider ikke handle med folk, jeg ikke kan stole på !

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Skam ment alvorligt - sgutte mange der får den "ære". :))


    Er helt enig i dine betragtninger og "syv-ni-tretten", så har jeg også kun gode oplevelser vedr. køb og salg på nettet.
    Dog lige med et par undtagelser, hvor folke er løbet fra "det er en deal" aftaler. Jeg er af den opfattelse, at når begge parter siger/skriver - det er en deal - ja så er det en deal.
    Men det er så bare, at ignore den slags folk fremover. Gider ikke handle med folk, jeg ikke kan stole på !


    Nej dem er de sku ikke noget ved at samle på.. og tak.
    :9xo

  • Er os helt stoppet med at bruge dem, bruger dem kun hvis jeg kan afhente varen..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg