Hey, jeg har siddet og leget lidt i Picasa og Photoshop med et billede, som blev taget på Hawaii sidste år. Så hvad synes i?. Billede her
Måske kunne det rettes lidt op, men ved ikke rigtigt om det er nødvendigt.

Et billede fra Hawaii
-
-
Burde nok tiltes så det er helt horisontalt. Farverne synes jeg virker matte/kedelige. Særlig i bunden hvor det virker som om skyggen er meget dominerende for farverne.
-
Okay, tak for svaret! Kan godt se hvad du mener mht. farverne og hældningen, laver en ny version så snart jeg får tid.
-
Kan ikke lige se hvad det på nogen måde har med HD at gøre men okay.
For mørkt i forgrunden, nogle farve problem hvor noget næsten er blåt, taget igennem en bil rude ??
Virker heller ikke helt skarpt.
-
Tænker du på HDR?
Synes horisonten er svær at bedømme pga. bakketoppene. Så om det skal rettes ved jeg ikke lige. Det vil komme til at se tosset ud hvis du retter på efter toppene.
-
Hvis han tænker på HDR vil jeg også sige det er skudt fordi da der ikke er specielt meget DR i det billede....
-
Originally posted by _WHAT_
Hvis han tænker på HDR vil jeg også sige det er skudt fordi da der ikke er specielt meget DR i det billede....Tænkte det samme, men hvem ved. Ihvertfald burde han med flere eksponeringer have haft mulighed for at hæve skyggerne lidt.
-
Er jeg virkelig den eneste der bare synes at det er vildt fedt. Kan virkelig godt lide de specielle farver billedet har fået.
Thumbs up herfra
-
Hehe, super du kan lide det!
Og ja, jeg mente selvfølgelig HDR, så lang tid siden jeg har set det fulde ord, at jeg også helt havde glemt forkortelsen. Kan også godt være jeg forveksler det med "Bloom"-effekten, altså der, hvor man bare giver alt det lyse lidt glød.
Til _WHAT_:
Tak for kritikken, læs overstående hvis du vil have forklaret nærmere hvad jeg mente med HDR. Jeg uploader det originiale billede så snart jeg får tid.
Til Carlsen:
Jeg tænke slet ikke om noget med flere eksponeringer, jeg vidste ikke engang hvad det var, da jeg tog billedet. Men det ville da have været en god idé
Og mht. at rette billedet så kan man se på "lagene" i bjergene, de er fuldstændigt vandrette.
Billedet er taget, mens jeg sad og klamrede mig til toppen af en 3 meter høj flagstang, jeg sad i, i pænt meget blæsevejr, så havde ikke lige de bedste muligheder for at indstille diverse ting
-
Lad vær med at sig HDR når det ikke er HDR,..
Ellers synes jeg sku det er et fedt billede -
Et flot motiv - som imo er blevet ødelagt !
Himlen er for overbelyst og bunden for underbelyst, mens det midterste er for "stribet" til mig.Men så længe du selv er tilfreds og det har en betydning for dig, så er det faktisk vigtigere end hvad alle vi andre mener.
-
>Zaxzz
Nu er jeg ikke lige helt med. HDR er netop et billedet samlet af flere eksponeringer.
Så hvorfor du kalder det et HDR forstår jeg ikke lige, og havde det været et HDR havde du (hvis dine eksponeringer var korrekte) undgået de mørke skygger. -
HDR eller ej, jeg syntes det er voldsomt fedt
-
Hehe, tak for kommentarerne allesammen, nu ved jeg godt at det ikke er HDR, men derimod Bloom jeg mener (hvis I har Oblivion, kan I slå det til og se forskellen). Jeg kommer nok med en version 2 om et par timer.
Og Bentzin: Du er satme en klog gammel gut :hb:
-
-
Synes det ligner noget fra en gammel western film, ved ikk hvorfor. Men det er et fedt motiv
Begge billeder synes jeg dog der mangler lidt farve på (mest det originale), synes det er som om der er lagt en hvid hinde over det.