Din favoritvin?

• Vil lige starte en lille tråd angående vin - hvilken er jeres yndlings, hvad koster den, hvor den kan købes og hvorfor det er din favorit? Hvis folk ikke tager tråden seriøst, lukker jeg den.

Min egen favorit(ter):
    Terrunyo Carmere/Chile: Ca. 89-110kr - Er lang tid siden jeg har set den på hylderne. COOP-butikkerne havde dem tidligere. En super saftig, men også kraftig vin, nærmest ribena på vinflaske. Meget rund vin.

Hardy's Crest/Australien: Ca. 70kr. - En ikke så smagfuld vin da det er en blanding af Shiraz, Cabernet Sauvignon og Merlot. Vinen er også meget rund, og man kan nærmest smage solen. En rigtig god vin som COOP netop har haft på tilbud til 6 for 199, hvilket er et super godt tilbud.

Jeg holder mig meget til enkelte vine, og har ikke rigtig turde at bevæge mig ud i noget nyt.

Min generelle holdning er at alt hvad der kommer fra under ækvator er godt.

Glæder mig til at høre om i har noget godt i kan anbefale! :D

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Rettet en gang, sidst af Exxon ().

• Slet ikke fordi jeg drikker vin, men jeg lytter flittigt..

En Amarone vin skulle være rigtig god, og de fås i prisklassen 90-1000kr.. Dem til 130-190 er dem jeg har hørt mest om, og de skulle være rigtig gode, og bløde i smagen.

De billigere skulle være okay, men kan ikke måle sig med de dyrere..

Det er desuden en Italiensk vin.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

• Nogen bestemt du kan anbefale?

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Kan desværre ikke huske det nøjagtige navn..
    Men en Amarone vin fra Del a Valepolencia eller sådan noget. Det er helt sikkert en stavebøffer, men det er sådan noget lign. De fås i alle vin-forretninger, og i mange Irma'er.
    Har også set dem i Føtex et par enkelte gange, men det er vidst de billige af dem, som ikke er nær så gode.
    Hvis jeg endelig skulle drikke mig en vin, så ville det være den slags.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Giv mig noget fransk vin fra Bourgognedistriktet i Frankrig og jeg bliver glad. Den har en kraftig smag, men uden at smage af saft, hvilket en vin efter min smag slet ikke bør.

Der findes mange forskellige vine fra Bourgogne og den samme drue kan producere vidt forskellige vine fra år til år. Men jeg har endnu ikke smagt én jeg ikke brød mig om.

Aldi har fra tid til anden super tilbud på netop bourgognevine. De kommer uregelmæssigt, så det er bare med at holde øje.

Bedste vin jeg har smagt er en Bourgognevin til 150 kroner flasken. Kan desværre ikke huske, hvad den hed.

• Så vidt jeg ved er gode bourgogne-vine ret svære at opdrive for menneskepenge? Kommer selvfølgelig an på smag og behag..

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Min far er en rigtig vinbonde :D

Han har prøvet lidt af hvert, og jeg kender da et par af hans favoritter; Chateau de Caix (fransk), Pomerol (fransk), Faustino nr. 1 og 5, Cabernet Sauvignon nr. 120. - det er ikke dyre vine.

Jeg siger da heller ikke nej tak til en flaske rødvin ;)

Originally posted by Tarantula

Så vidt jeg ved er gode bourgogne-vine ret svære at opdrive for menneskepenge? Kommer selvfølgelig an på smag og behag..

Aldi tager 39 kroner for dem og skulle faktisk have dem mere eller mindre altid nu, siger en af mine venner. Og de smager kanon!

• Ohh jeg elsker vin!! fantastisk tråd.

Jeg drikker selv stort set alt, i min søgen efter guldet. Har ikke fundet det endnu, men det er også en skøn rejse :)

Selv er jeg mest til vin fra Chile - dejlig krydret, og tit med mange spændende facetter. Elsker det. Men jeg nyder også gerne franske vine. Eller Italienske, men de er også i samme kategori som Chile IMO.

Jeg har været et smut i den lokale vinklub, og var det ikke fordi jeg er i Aalborg om nogle måneder havde jeg jeg meldt mig ind. Men jeg finder en i Aalborg, det er helt sikkert :)

• Den argentinske rødvin Las Moras (shiraz) hamrende god til prisen. Jeg mener den koster omkring 60,-

Ellers hugh hamilton - the rascal til ca. 150 - virkelig en kraftig vin - et glas af den og det er lige før du er "Vinmæt", den har også en "lillebror" som er knap så kraftig og stadig virkelig god.

men prøv at se lidt på http://www.gludvin.dk de har et glimrende og ofte anderledes udvalg.

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Det må nok være noget i retningen af Sauterne. Mums, men aner ikke, hvor det kan fåes. Og så selvfølgelig vores egen hvidvin - Dybbølvinen. :D

Er ikke så meget til rødvin - især ikke Bordeaux, da de ofte "dufter" af svedig hest og våd sadel. ;)

• Hardy's nede fra Dagli' Brugsen.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Italienske eller spanske rødvine med masser af kraft og smag er altid gode. Dog især sicilianske rødvine (lavet af Nero d'Avola druesorten) har både konen og jeg et godt øje til.

• Er godt nok ikke den store vindrikker, men det sker, at jeg køber en vin eller to til mine forældre. Disse er ofte fra Chile eller måske Italien. De plejer somregel at være gode, i følge min far.

Nu må man ikke reklamere herinde, men på min arbejdsplads producere vi et blad omkring vine. Hvis nogen er mere interesseret, så skriv en PM.

Originally posted by Beck
    Hvis nogen skulle være interesseret i at købe noget drikkeligt dansk vin - både rød og hvid, kan I da bare kontakte mig.

Det kunne da være interessant. Hvad er prisen og kunne du skrive lidt om vinen...jeg er kun interesseret i rødvinen.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------