kampsport ?

  • Nå jeg har besluttet mig for at kaste mig over en eller anden form for kampsport. Primære grund er at få sig rørt og styrket kroppen yderligt. Er pt. lidt træt af motionscenteret sgu blevet for kedeligt.


    Nogen der har erfaringer med forskellige ting indenfor dette og kan komme med noget for og imod inden for de forskellige typer ?

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg har selv dyrket kampsport i mange år, og har prøvet lidt forskellige grene..


    Hvis det primære er at du vil ha rørt kroppen, så kan jeg varmt anbefale boksning.. det er nok den sport hvor man træner mest "fysisk"


    vil du gerne ind og dyrke decideret kampsport, så tag og besøg nogle forskellige klubber, vær med til en trænings aften, og find det der passer nøjagtig til dig og dit behov..


    Jeg har selv dyrket Ashihara Karate i 13½ år. og har gået til WT (Win Tsun) i omkring 6 år... går dog ikke til nogen a delene længere pga andre interesser..


    Det er en fin måde og få sig rørt på... men som direkte motion er der andre måder der er langt mere effektive..


    Men det bedste råd jeg kan give dig er, besøg nogle forskellige klubber. spørg lidt ind til hvad der er vigtigt for de klubber. hvordan de træner. om de deltager i stævner osv.. forklare dem hvad der er vigtig for dig, og hvorfor du er der..


    held og lykke med det.. håber du finder en fed klub du bliver glad for at være i . :)

  • TAICHI ?!? :finger: , ej fis, selv om det også er godt. Vil du røre dig lidt kan du prøve boks træning uden at bokse, min kammerat er med på sådan et hold og han har sq rigtig godt af det ! Ellers er Tai Kwondo et kanon kampsport.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • kan sQ godt forstå du er træt at motions centerne, det er mega kedeligt at gå til sådan noget.


    Jeg har selv gået til Taekwondo i mange år, men stoppede da min medfødte ødelagte ryg sagde stop.


    Jeg kan varmt anbefale denne sportsgren, du kommer mildest talt i hamrene go kondi, Teakwondo indeholder både kamp teknik og selvforsvar. ;)


    Jeg håber og krydser fingre for at min lille datter Signe vil gå til det, når hun bliver lidt større.

  • Jeg kan kun tilslutte mig boksning.
    Der bliver kroppen virkeligt "brugt".


    Hvis du bor i Københavnsområdet har jeg et godt sted jeg kan anbefale.

  • Skal gerne være at finde i Herning da det er der jeg befinder mig ellers tak for budet om råd i kbh :)


    Jeg har selv overvejet Taekwondo men har også læst lidt om jiu jitsu som heller ikke ser helt dum ud.


    Det er ikke planen at jeg vil dyrke det som konkurrence med stævner osv. Det er bare for at komme ud og bruge kroppen lidt og holde sig i form samt lære lidt om de ting.


    Nogen der har erfaringer med jiu jitsu ?


    Hvor i ligger de store forskelle på jiu jitsu og taekwondo ?


    Tror nok jeg vil besøge begge klubber som vi har i Herning og se hvad de byder på.


    Men kom gerne med flere råd og ideer.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Kan kun være enig.. Det er også en rigtig go form for kampsport.. Vi havde desværre bare ikke nogle ordentlige klubber i nærheden da jeg trænede..

  • Mente nu heller ikke det var fordi du skulle gå til stævner osv.. Men klubber der deltager i stævner har for det meste langt større erfaringer og kompetance end mindre "pjat" klubber.. Det er jo også rart at få noget for det man betaler i kontigent osv.

  • Quote

    Originally posted by XaVieR

    Mente nu heller ikke det var fordi du skulle gå til stævner osv.. Men klubber der deltager i stævner har for det meste langt større erfaringer og kompetance end mindre "pjat" klubber.. Det er jo også rart at få noget for det man betaler i kontigent osv.


    Helt sikkert dejligt at få noget for pengene :)


    Var heller ikke sådan ment på det du skrev men mere at jeg havde indtryk af at der var forskel på hvad de forskellige ting kunne bruges til og at konkurrence elementet ikke havde nogen interesse :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • har selv gået til tai chi, og det er langt sværere end folk regner med....og kan bestemt også bruges til noget, hvis nødvendigt.


    men det ER ikke direkte fysisk betonet, omend koncentrationen nok skal bringe lidt sved frem på panden :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    har selv gået til tai chi, og det er langt sværere end folk regner med....og kan bestemt også bruges til noget, hvis nødvendigt.


    men det ER ikke direkte fysisk betonet, omend koncentrationen nok skal bringe lidt sved frem på panden :)


    Ja jeg har set min lillebror gøre det og han kommer sgu nok til at svede af det :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Slacker her fra går til jiu jitsu i Herning. Prøv at spørg ham, han har evt. lidt mere info om det der inde :)


    Håber da han skriver når han ser det her for var da klart en fordel når han også kender klubben :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Håber da han skriver når han ser det her for var da klart en fordel når han også kender klubben :)


    Det er fed nok. Det er imo en god klub med et godt fællesskab. Du kan kigge ind. Vi træner tirsdag og torsdag fra 19.30 til 21. På den anden side vil jeg så sige at det måske nok er en god måde at få brugt alle muskelgrupper på, men ikke nødvendigvis tæskehårdt. Lige pt er vi en del begyndere - jeg har gået til det i en tre-fire måneder, ligesom 4 andre. Derudover har vi nogle som lige er startet. Om de så hænger på er svært at sige jo..
    Men hvis du ikke er så meget til konkurrencer og den slags er det et fint valg. Jeg vil nu også gerne prøve noget Taek Wondo engang. Men Jiu Jitsu er godt. Det er ret vildt hvad det kan. Små mennesker på en 60 kg kan da godt flytte de større en del hvis man gør det rigtigt :))

  • Har selv gået til Dai Ki Haku - http://www.daikihaku.dk det er en rigtig fed dansk kampsport. Det indeholder hovedsageligt nærkamp/streetfight, men har elementer af alverdens kampsportsgrene. Det er en hård sport, men meget tilfredstillende og konditionen kommer helt af sig selv under træning.


    klubben har "Hovedsæde" i Bjerringbro, men der er små "celler" rundt omkring i mange større byer. prøv at kig lidt på hjemmesiden, om ikke andet så for at få inspiration og se lidt billeder af vores Shihan sammen med Chuck Norris :hb:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Selv dyrket Genseiryu Karate i godt 5 år.


    Kan varmt anbefales...

    Asus P5K
    Intel Core 2 Duo E8500
    4GB Corsair XMS2 DDR-6400
    Inno 3D 8800GT 512MB
    1x WD 500GB SATA
    2x Seagate 200GB ATA
    Creative Soundblaster X-Fi
    Chill Innovation 520W A4
    Acer 22" TFT Widescreen
    --------------------------------------------------------

  • Hvis i kommer med forslag så må i meget gerne komme med links til steder hvor jeg kan se lidt mere om det.


    Hvis i ved om der er noget i Herning eller omegn er det jo også en god info :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg vil også anbefale boksning hvis du bare vil styrke dig. Det er en lækker sport og jeg har efterhånden gået til den i 4 år. Som Xavier siger er det nok det der styrker kroppen mest. Jeg har overværet både Taekwondo og Ju-Jitsu træninger og det er langt fra lige så meget fysisk træning i den forstand. Så vil du bare i form, skal boksning nok hjælpe dig. Desuden er der intet krav til at du skal bokse, der er en del i min klub som bare kommer for motionens skyld.