1. moon picture of the year.

• flot billede Bentzin, det er utroligt så detaljeret du får den gamle måne. Jeg kan bedst lide den første beskæring, det ser godt ud at der er en masse ingenting og så kommer skyggerne ind over månen så man får et godt indtryk af bygningen foran.

lækkert pic. :9xo

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Må sige at det første billede IMO er bedst, da det bliver for tydeligt at billedet er uskarpt på billede 2 :)

Dog synes jeg ikke det vindue i bunden passer ind :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Originally posted by Butcher
    Jeg må nok indrømme at jeg synes den antenne ødelægger billedet fuldstændig...

Nu er der nok en årsag til at den er der.
    1. antenner er ikke lige til at flytte på toppen af et højhus.
    2. Desuden har jeg taget mange alm. månebilleder, men det er ret få gange månen i den størrelse/form - er lige på det punkt, hvor den hænger bagved disse antenner !
    3. Så er der også en form for symbolik i motivet.

Men selvfølgelig har vi hver vores smag.

• Det er der jo nok, men det ændrer ikke på min opfattelse af billedet ;)

Og ja hver vores smag.

• Kan personligt godt lide den antenne, og billedet generelt. Nu er jeg SciFi fan, så for mig giver den sådan et eller andet billede omkring kommunikation med rummet, så synes som sagt den er fed. Er enig med at vinduet på billedet måske lige burde fjernes i PS - det ødelægger det lidt synes jeg personligt.

Men flot billede!

Originally posted by Butcher
    Jeg må nok indrømme at jeg synes den antenne ødelægger billedet fuldstændig...

Enig, synes også antenne ødelægger fornemmelsen af billedet.

Originally posted by Bentzin

Nu er der nok en årsag til at den er der.
    1. antenner er ikke lige til at flytte på toppen af et højhus.

Nå jo, men derfor kunne du ikke stille dig om på den anden side af højhuset istedet?
    Jeg syntes også den ødelægger billedet fuldstændigt.

• Konturen på antennen er for uskarp til at det pryder billedet.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Berleburg
    Konturen på antennen er for uskarp til at det pryder billedet.

Enig - Men jeg ville nu allerhelst bare have den væk - også selvom den var tydelig.

Ellers flot månebilled. :9xo

Originally posted by WebT
    Kan personligt godt lide den antenne, og billedet generelt. Nu er jeg SciFi fan, så for mig giver den sådan et eller andet billede omkring kommunikation med rummet, så synes som sagt den er fed. Er enig med at vinduet på billedet måske lige burde fjernes i PS - det ødelægger det lidt synes jeg personligt.

Men flot billede!

Thx - også i den retning jeg havde i tankerne og derfor jeg valge dette isf. et sædvanligt månebillede. :9xo

Ang. vinduet - Var også selv lidt i tvivl om, det sku' være der el. ej. Men det var for at få lidt perspektiv og fornemmelsen af, at det var et hus.
    Her er så et nyt uden vindue:

[Blocked Image: http://img318.imageshack.us/img318/8286/1moon58103rp8.jpg]

Som nogen nævner det og som jeg omtalte i starten. Ja - så er det ikke helt skarpt - men tidspunktetet har nok en del af årsagen (Nytårsnat - rimelig sent + en del indenbords af de våde varer og så håndholdt) :))

• Hvis det er håndholdt, så er det da utrolig skarpt..
    Jeg har med stativ, og mit super billige/dårlige zoom objektiv fået taget væsentlig dårligere billeder af månen. Det viser jo bare hvor stor forskel der er på de forskellige objektiver

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb