Ingame guld for rigtige penge

  • Inden for de sidste 2 dage har jeg rapporteret 3 af de skide goldfarmer spammers.. ka godt være det ikke er meget, men pisser mig lidt af


    Men har fået at vide, at hvis man skriver tilbage til den char de skriver fra, så ryger man på deres liste og modtager konstant spam... nogen der har oplevet noget lignende? For er begyndt at skrive fu til dem eller sådan noget pis.. og nu er den samme besked kommet sådan 2-3 gange dagligt.. rigtigt spas når man skriver med folk via whisper og TellTrack ikke virker endnu :P


    Hva syns i om dem der sælger ingame gold? En af mine venner har faktisk købt hos dem :boxed: ud over det ødelægger spillet, så er det da også dybt dybt latterligt at betale rigtige penge for et eller andet man nærmest ka slette ved et tryk på en knap

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Inden for de sidste 2 dage har jeg rapporteret 3 af de skide goldfarmer spammers.. ka godt være det ikke er meget, men pisser mig lidt af


    Men har fået at vide, at hvis man skriver tilbage til den char de skriver fra, så ryger man på deres liste og modtager konstant spam... nogen der har oplevet noget lignende? For er begyndt at skrive fu til dem eller sådan noget pis.. og nu er den samme besked kommet sådan 2-3 gange dagligt.. rigtigt spas når man skriver med folk via whisper og TellTrack ikke virker endnu :P


    Hva syns i om dem der sælger ingame gold? En af mine venner har faktisk købt hos dem :boxed: ud over det ødelægger spillet, så er det da også dybt dybt latterligt at betale rigtige penge for et eller andet man nærmest ka slette ved et tryk på en knap


    Næsten alle mine venner som spiller wow har købt guld, har ikke noget imod det. Det er jo en del af spillet at skaffe guldet selv.


    Dem der farmer guld har jeg altid nakket når jeg ser dem, spiller på en pve server, men man kan få dem til at slå på ens pet.


    Blizzard har jo også lavet noget som bannede en del bots, men de laver jo bare en ny account og begynder igen.

  • Quote

    Originally posted by Reader
    Næsten alle mine venner som spiller wow har købt guld, har ikke noget imod det. Det er jo en del af spillet at skaffe guldet selv.
    Dem der farmer guld har jeg altid nakket når jeg ser dem, spiller på en pve server, men man kan få dem til at slå på ens pet.


    Blizzard har jo også lavet noget som bannede en del bots, men de laver jo bare en ny account og begynder igen.


    Ja ved at SPILLE spillet og ikke ved at være en kedelig noob, der køber sit guld


    Det er jo på ingen måde sjovt at få serveret et epic mount bare sådan.. der er heller ikke noget værre end dem der bytter chars for at få en ny class.. når de så går i instance ka man tydeligt se de aldrig nogensinde har spillet på den char mellem level 1 og 59

  • Syntes det er lidt fifty fifty...


    På den ene side kan man gå ud 'IRL' og tjene 50kr og købe 50g på en halv time hvor man skulle have brugt 1 time på at tjene de 50g selv - dvs. 30 minutters mere reallife


    På den anden side ødelægger det servernes økonomi og gør det 'for nemt' at spille. Det er vel ligesom at bruge snydekoder eller lign.

  • Det er latterligt.. jeg forstår ikke helt at folk vil købe eller snyde sig til noget i et spil som WOW.
    Ok det er da pisse træls at bruge timevis på at grinde gold eller items, men det er nu engang de rammer der er stillet op af Blizzard.
    Økonomien på serverne kommer i fare og goldfarmere og bots bliver flere og flere fordi folk køber gold online.
    Spillede alle ærligt ville de slet ikke være der.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • samme ting i alle spil. Du kan side og game og game og game og game og så få et par ekstra pixels på en skærm for 120 timers spille tid eller du kan købe dig til det på et par minutter. Hvis folk ikke har tid til at spille for at spille men stadig vil slappe lidt af en gang imellem med spillet, kan jeg forstå det. Og tbh er det ikke værd at fyre 120 timer af på at få et eller andet pet/armor/weapon eller andet pixel lir i et spil for om 20 år er det intet værd men den tid du fyrede af på det, er noget værd.

    Core 2 duo e6600 2.4ghz @ 3420 mhz on scythe infinity
    2 gb cellshock pc 6400 DC @ 475 4.3.4.8
    GALAXy geforce 8800 GTS @ 650/1922
    X-fi Fata1ty FPS @ logitech z-5500
    Gigabyte GA-965P-DS3 F9 Bios


    ke ke ke ^___^

  • det slipper man sku aldrig for i noget som helst spil :)
    der vil altid være gold / credit sælgere i alle mulige spil.


    har personligt ikke noget imod det, det er folks eget valg om de vil eller ikke, der er ulovligt men hvis folk ikke mener de har "nosser" nok til selv at skaffe det de skal bruge, så er det deres valg.


    men Jeg giver dig ret i at når de vælger at gå hen og spam en privat eller med ingame mail eller bare spam det ingame, så er det sku irreterende.
    de burde vide at de folk der vil købe også nok skal finde dem på nettet hvis det er nødvendigt. :)
    tvivler dog på at blizzard nogen sinde slipper af med dem. :(


    og med hensyn til at de skriver til en hvis man skriver til dem, ved jeg ikke helt.
    jeg har aldrig skrevet tilbage til nogen af dem, kun ignoreret.
    og jeg for stadig ingame mails fra dem nu og da.

  • Det er mega irrerterene at de spammer folk med deres salg men syntes sku det er fair at købe g.. hvis jeg kan arbejde i 3 timer og få 2000g for det.. så vil jeg sku hellere det end farme lortet i en måned.. :)

  • Efter 3 lvl 60 chars bliver man sku træt af at grinde 800g (720g nu) for epic mount hver gang, og pvp uden 100% mount et i min bog umuligt, så jeg køber gerne guld til mount på mine alts. Jeg HAR grinded over 4000g alene selv og det gider jeg sku ikke igen, da det er den kedeligste del af spillet.

  • Er også død træt af de reklame spam whispers.
    og det nytter ikk noget at rapporte dem til en GM, for de skriver der fra en gratis trial account som de sletter bagefter alligevel. møg irreterende.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • For at ta den fra det simple synspunkt, så er det ikke tilladt ifølge EULAen, så allerede der BASTA, det er ikke okay


    Derudover, så hvis man ikke har tid til at spille sig op, så lad dog være.. eller tag den med ro og spil det i har tid/lyst til



    Det ka jo sådan set på flere punkter sammenlignes med doping i sport.. det er lettere at gøre det, men det tvinger andre til også at gøre det, selvom man udemærket godt ved der er negative ting ved det.. men vil man være med i fronten, jamen så ska man da købe guld?

  • Jeg er nu ligeglad hvad andre folk mener om at kbe guld, det er MIT spil, jeg betaler allerede for at spille, så jeg gør sku som det passer mig. :)

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Jeg er nu ligeglad hvad andre folk mener om at kbe guld, det er MIT spil, jeg betaler allerede for at spille, så jeg gør sku som det passer mig. :)


    Problemet er så bare at det ødelægger økonomien og derved spillet...


    Udover det så er det ulovligt...

  • Nu er det godt nok længe siden jeg har spillet wow, men jeg har da købt guld et par gange.
    For mit vedkommende købte jeg det fordi jeg ikke gad at bruge tid på selv at farme det. Det var jo ikke særlig dyrt og kunne spare mig en masse tid.


    Men jeg hader spammere uanset om det er guld-sælgen eller LFG spam.

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Man risikere også hele sit acc. ved at købe guld..


    har aldrig hørt om nogend er er blevet banned pga. købe guld.. har været i forte hvor 90% af os vi "ebayed".. så.. tror sku ikke bliss gør en skid ved det.

  • Så vidt jeg ved er det ulovligt at sælge guld, men ikke ulovligt at købe det. (Ja det giver fin mening hvis man hedder Blizzard).