Ny Intel Pentium, Temp?

  • hey ppl :razz:



    Jeg har et spørgsmål angående Min P4 3.6GHz - socket LGA 775. For ikke ret længe siden fik jeg skiftet en ny blæser pga. Den gamle larmede som en luft havn :P - Min nye blæser er en NorthQ Copper/alu som kører fint; billede:


    [Blocked Image: http://computercity.dk/images/articles/4/DK37455.jpg]


    Men mit endtlige spørgsmål er hvor varm skulle min Intel Pentium 4HT - LGA 775, være normalt? Den ligger på 50 - 57 Grader i BIOS :rolleyes: - Vi snakker med temp lige når den er tændt så ligger den på 50 - 57 grader, og den bliver på 50 - 57 grader selv efter 11 - 12 timer hvor den er tændt. - Ram/MB temp på 50 grader også normalt? - Er det en normal temp? Måske ikke nok køler pasta på? Den er skruet ned på minimum i fart med en "Fan-Mate" får at der ingen lyd kommer...


    Hvis nogen ved noget, post :D

  • Det er skam en ganske hæderlig temperatur. No need to worry.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • først ved 65-70 skal du lige passe på, så kan den blive ustabil.. Er de temps load eller idle temps. 50-57 lyder meget idle... Test load med orthos

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Det er inde i BIOS når jeg lige restart pc og trykker "DEL" > Power > Hardware monitor. Hvor finder jeg dette program, link måske så jeg er sikker på at få det rigtige plz :D

  • bios er ikke load temp. Jeg mener med load temp at du i windows kører et program der hedder orthos, som er gratis og kan downloades, bare google det. Der vælger du large eller small i programmet og holder øje med temp.. kommer den op på 65-70 kan den blive ustabil... Du kan også hente prime95, dog skal du kører 2 seperate af dem da din cpu har hyperthreading, altså en fysisk kerne og en logisk eller hvad det nu hedder

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • hmm - nåh var jeg ikke klar over - er du sikker.. Min temp er meget lavere i bios end i windows

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by Boris
    CPU kører 100% i bios..... ;)


    Har jeg godt nok aldrig hørt før.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    hmm - nåh var jeg ikke klar over - er du sikker.. Min temp er meget lavere i bios end i windows


    så er der noget galt...i bios kører den måske 75% af belastningen i fx orthos.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tak, har nu installeret orthes. Efter det er gjort klikker jeg "start", nu Køre pc'en 90 - 100% og den blinker "GO" i programmet også noget rødt med "Pagning", den viser hvor mange G.hertz etc min pc er. Så tæller den tid, stopper den selv eller noget eller skal jeg stoppe efter et bestemt tidspunkt ?



    screenshot :


    [Blocked Image: http://img99.imageshack.us/img99/6679/uhhsk4.png]



    ved ikke helt hvordan jeg bruger det .. nogen der kan forklare?

  • ved test vælger du small eller large og holder øje med temp.. en ½ time er længe nok, så ser du nok load temp, altså maximal temp

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • 67 så er det ved at være et problem..

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by sancheZ
    De 2 fans der står på 29%, kan du skrue op for dem?


    Nej de resetter igen ..


    Prøvede lige at skrue min blæser med fuld knald, tændte orthos og så efter 2min blev den massivt på 50 - 51 grader. Jeg tror jeg jeg skal ha en case fan i røven på pc'en, og lige skille blæseren ad måske sidder den ikke helt rigtigt på eller noget mere køler pasta på..


    vil det hjælpe?


    :)