#46: Billederne | Lys

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Hardstyler:
    Et anderledes motiv. De grønne farver gør meget for billedet. Jeg kan godt lide det grønne genskær i bordet.

Carsten_DK:
    Utrolig flotte farver. Dog synes jeg billedet er en anelse mørk. Men ellers en god ide til motivet.

Marquis:
    Et flot billede. Meget skarpt. Det ser godt ud med de røde farver som går igen. En skam at der ligger noget på bordet imes du har taget biledet.

sancheZ:
    Ikke lige min smag. Jeg synes det virker lidt kedeligt.

Lahnet:
    En super god ide. Det ser skide godt ud. Det kan være meget svært at tage flotte billeder med lang lukketid. Men det synes jeg at du har gjort her. Dog ser det ud til at kameraet er blevet rystet lidt. Men ikke så meget at det ødelægger billedet.

Kenny:
    Det er en sjov opsætning du har lavet her. Jeg kan godt lide ideen. Jeg synes dog godt at billedet kunne have været mere skarpt.

_WHAT_ :
    Et super flot billede. En skide god ide til opsætning af billedet. Det har du sku gjort godt. :9xo

Bentzin:
    Et flot billede med masser af chrom. Det ser flot ud når lyset reflekteres i det. Dog synes jeg at det er en skam at man kan se fotografen i billedet. Jeg kunne bedre lide det andet billede du havde uploadet.

Angelus:
    Et godt billede. Men en god og anderledes vinkel. Motivet er lidt kedelig, Men du har lavet billedet så spændende at det ikke gør noget. Farverne er meget flotte og lyset falder meget godt. Dog er flasken måske lidt overbelyst.

arnbak:
    Et sjov lys der er i billedet. Det giver en lidt speciel stemning. Et flot billede med en god beskæring.

Berleburg:
    Et godt billede. Gode varme farver. Det giver en lidt hyggelig stemning. Måske en anden beskæring kunne gøre billedet lidt mere spændende.

Jeg håber at I kunne bruge disse kommentar til noget. Og jeg går ikke ud fra at der er nogen har har noget i mod at jeg kommentere deres billeder. Uanset hvad jeg synes om det. Da både ris og ros kan hjælpe en med at bliver bedre. Det har ihvertfald hjulpet mig.

:offtopic:En ting som jeg synes er en skam, det er når der bliver postet alle mulige andre billeder i den første tråd, som slet ikke har noget med ugens tema at gøre. Hvorfor opretter I en bare en anden tråd og så viser jeres billeder der. ;)

Originally posted by recruit
    Angelus:
    Et godt billede. Men en god og anderledes vinkel. Motivet er lidt kedelig, Men du har lavet billedet så spændende at det ikke gør noget. Farverne er meget flotte og lyset falder meget godt. Dog er flasken måske lidt overbelyst.

:offtopic:En ting som jeg synes er en skam, det er når der bliver postet alle mulige andre billeder i den første tråd, som slet ikke har noget med ugens tema at gøre. Hvorfor opretter I en bare en anden tråd og så viser jeres billeder der. ;)

Hey... tak for ordene... joo muligvis det er lidt overbelyst, det var også meningen, da det var det som man skulle se og ikke baggrunden er der bare for at lave dybde, med disko lys og det...

Det med billederne i tråden som ikke høre hjemme, så kunne folk evt. linke til dem som jeg gjorde, ikke vise dem, men bare et link... så kan man selv bestemme om man vil se dem eller aj. bare min mening :)

Originally posted by recruit

Hvis du læser reglerne for den uge vi er i nu vil du se der er kommet en lile ændring for netop at stoppe dette. Det er kun tilladet at poste det ene billede man deltager med. Andre billeder kan vises i andre tråde og der vil blive slettet i flæng hvis folk ikke kan finde ud af at overholde dette :)

Skal nok komme med kommentarer senere men er på work og har lidt andet at se til pt :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

• Tak for kommentaren recruit. Er helt enig mht. beskæringen. Roddede også med det, og det var sgu svært at behjælpe. Tror det har lidt med vinklen at gøre, der ikke giver meget rum til det.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Hardstyler:
    Var nok ikke lige så meget det jeg havde tænkt når opgaven var lys. Men ok set i lysset af du nok var små vissen :) Kan godt se ideen med lyset fra fjernsynet og det giver da også lidt til det hele. Dog syntes jeg glasene bliver for mørke stadigvæk. Den grønne plet i venstre side forstyrre også imo.

Carsten_DK:
    Ikke nemt at se hvad det er. Hvis ikke du havde skrevet det var en lampe var det ikke nemt at vide. Billedet virker ikke helt skarpt og syntes også der mangler noget som gør det spændende.

Marquis:
    Der sker for meget i billedet, der er for mange elementer for meget i fokus og det bliver lidt rodet øjet finder ikke et fix punkt. Kan godt se ideen med loftslamperne men kan næsten kun forestille mig du kunne have udnyttet det bedre end du har gjort her.

sancheZ:
    Sry men siger mig intet, rodet snap shot der er uskarpt og kornet.

Lahnet:
    Set før men er altid flot når det er veludført. Du kunne nok godt have gjort lidt mere for sagen. Det ser ud til du har hvilet kameraet på et gelænder eller noget i den stil. Det er lidt rystet og det er synd imo. Billedet kunne også godt have brugt lidt mere eksponering eller være taget lidt tidligere så der var mere lys i omgivelserne.

Kenny:
    Ideen er fin nok men du skulle måske have brugt 5 min mere på at tænke over hvordan du gjorde det så tror jeg du havde stillet op på en lidt anden måde og havde fået et bedre resultat.

Bentzin:
    For meget eller for lidt. Der foregår for meget i spejlingen med butikker og sådan noget. Enten skulle man finde en stor flade der virkelig viste det eller også skulle man forsøge at undgå det. Heller ikke optimalt at fotografen tydeligt ses i billedet. Kan godt se der er genskind fra noget lys men imo havde du billeder der passede bedre på opgaven.

Angelus:
    Ja ja der er blåt lys i baggrunden og lys på flasken det er også lys jo :) Jeg syntes kontrasten bliver for flad på flasken det sorte er ikke sort nok. Flasken tættere på det blå lys og en lang lukketid så du undgik blitz tror jeg havde givet et mere spændende billede.

arnbak:
    Fint lys du har fanget. Næste gang tager du lige en tur ned af gangen og flytter plante og skraldespand lidt så vi ikke har dem med til at forstyrre. Skiltet på væggen cloner du væk i ps så er det ude af verden. Synd at loftet skifter det bryder lige som den ro billedet ellers ville skabe.

Berleburg:
    Fine farver og godt skarpt. Er temmelig udbrændt i pæren hvilket det naturligvis ville blive. Mon ikke du kunne have fundet lidt mere spændende vinkel eller bedre motiv. Selvom din første udendørs ide ikke kom til live som du ville pga. vejret så prøv og få en ny. Min første tanke var også noget udendørs, men fandt på noget helt andet da det ikke lod sig gøre.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

Originally posted by Marquis
    Forresten WHAT, hvordan har du fået dit billede til at se sådan ud ? Altså hvordan har du fået de lysstreger ? :)

Sådan:

Originally posted by _WHAT_
    Jeg har haft kameraet stående på et stativ med en lang lukketid som berle er inde på.

Så har jeg taget en diode lygte sådan en lille cykel en. Den har jeg så bundet fast i ca. ½ meter sytråd så er det egentlig bare at hive lidt i snoren mens lukkeren er åben.

Originally posted by kungfuis78
    Virkelig nice billede Berleburg, det har virkelig hyggestemning, det skal smides op som mit wallpaper :D

Mange tak ;)

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless