Priser på Vista *OPDATERET*

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Hvorfor ikke? de er vel interesseret i nogle kunder. Der er da på XP, så tror da sikkert også det kommer på Vista...




    Ja der plejer da at være studie rabat på microsofts produkter, og det tror/håber jeg da der bliver ved med at være. Jeg kan da ikke se hvorfor der ikke skulle være mulighed for det

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Jeg hopper i hvert fald på Premium-modellen..
    Håber den kan skaffes for små 2K.. Jo før man køber lortet, jo længere kan man jo eje det inden der kommer et nyt styresystem :crazyeyes: .
    -Men satme uhyggeligt at de skal ha så meget for det.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hvordan virker en upgrade version i det hele taget? Altså fx hvis jeg skal lave en frisk installation, kræver det jeg bruger min XP CD også?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Hvordan virker en upgrade version i det hele taget? Altså fx hvis jeg skal lave en frisk installation, kræver det jeg bruger min XP CD også?



    Det vil jeg da tro, jeg synes ihvertfald det lyder som det mest logiske

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by Fruitloop



    Det vil jeg da tro, jeg synes ihvertfald det lyder som det mest logiske


    Ja ikke? Netop derfor gider jeg heller ikke en opgradering. Hvis jeg skal opgradere mit OS, skal det være uafhængigt af noget af mit gamle bras.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Ja ikke? Netop derfor gider jeg heller ikke en opgradering. Hvis jeg skal opgradere mit OS, skal det være uafhængigt af noget af mit gamle bras.


    Jeg synes jeg læste et sted, at hvis man havde XP i forvejen kunne man købe det som en opgradering..altså uden at skulle installere ovenpå XP...hvis du forstår. ved ikke om det er rigtigt...

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Hvordan virker en upgrade version i det hele taget? Altså fx hvis jeg skal lave en frisk installation, kræver det jeg bruger min XP CD også?


    Kunne det ikke tænkes at det er noget med at man lige skal smide sin cd i inden man installerer, eftersom det er et helt nyt produkt så tvivler jeg da også på at man kan installere oveni som sådan.


    Men det lader da til at de har fået fixet så OEM versioner ikke længere er det samme som Retail udgaven, hvis man ser bort fra den fine æske.


    Skal da selv have mindst Premium udgaven, men det bliver nok først nogle måneder efter udgivelsen da jeg så kan vente til jeg opgraderer spanden.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Godt bud ;)
    Det foregår ved at hvis man køber den rette version til den rette pris og havde det rette før (det er ret bøvlet, men feks er XP pro->Home Premium vist ok), kan man vælge ENTEN at installere en upgrade (skulle fungere ok) eller en in-place, hvor man installerer en frisk vista, men skal skifte til xp-disken for at verificere den. Og indtaste dens produktnøgle vist. Hvis ikke den bliver ens Vista-nøgle.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Det foregår ved at hvis man køber den rette version til den rette pris og havde det rette før (det er ret bøvlet, men feks er XP pro->Home Premium vist ok), kan man vælge ENTEN at installere en upgrade (skulle fungere ok) eller en in-place, hvor man installerer en frisk vista, men skal skifte til xp-disken for at verificere den. Og indtaste dens produktnøgle vist. Hvis ikke den bliver ens Vista-nøgle.


    Jeg tror mest af alt det kommer til at foregå som en in-place install.
    Ved at du installere Vista og på et tidspunkt under install (nok først til sidst) indsætter din XP CD og intaster din XP Key..


    Vista har meget mere til fælles med 2003 Server R2 og gode gamle NT end det har med XP.
    Fx. så når jeg bruger webbank så finder den min Vista Ultimate RC1 som værende en Windåse NT.


    Men, nu får vi af se..
    Der er stadig noget tid til 30. januar..

  • Næh hov!


    Har lige fundet ud af at der nu findes en ny type OEM udgaver af XP Pro UK på det danske marked - den har fået betegnelsen XP Pro UK SP2b - hvor b'et lader til at dække over at der følger en gratis Vista upgrade cupon med!!


    Hvilken Vista den så passer til, tjaa det siges der ikke noget om..


    Men det er det samme system som hvis man nu køber en ny PC fra de store firmaer - Dell, Fujitsu, IBM osv..
    -der følger også en upgrade cupon med..


    :finger:


  • Jeg skrev at man får begge muligheder hvis man køber de rette ting ;)
    Jeg ved godt hvad jeg selv ville vælge. Dog findes der pakker hvor in-place ikke er muligt.
    Og ja, som vist også tidligere pointeret er der imme meget XP i dette her. Faktisk er der RIGTIG meget ny kode i.


  • Hmm internt i MS er der vist enighed om at XP pro=home prem. Fedt! spørgsmålet er så om de kunne finde på at sige den er til home basic, men kan købes opgraderet..
    Hvad koster sådan et XP?

  • De vejledende priser på danske Windows Vista opgraderinger i retail pakker bliver:


    Windows Vista Home Basic: 1.099 kroner.
    Windows Vista Home Premium: 1.849 kroner.
    Windows Vista Business: 2.299 kroner.
    Windows Vista Ultimate: 2.999 kroner.


    Disse priser er vejledende opgraderingspriser fra Windows XP.


    Køber man en ny maskine med Windows Vista leveres den normalt som en såkaldt OEM version fra forhandleren.


    Premium- og Ultimate-versionerne er helt nye som retailpakker og har derfor ikke rigtigt noget, man kan sammenligne med før. Business er afløseren for Windows XP Professional.


    Produkterne leveres ikke før i slutningen af januar, men kan allerede nu bestilles fra Microsoft distributører.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Ellers er det da noget hø.
    Forestil dig at du køber en upgrade og så går din XP cd i stykker, tror ikke de har lavet det sådan at man er afhængig af 2 CD´er.


    Jeg tror ligesom dig at opgrade versionen er nøjagtig den samme skive, men i upgrade skal man indtaste sin XP key.
    Men det vil tiden vise :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr