QuoteDisplay MoreMicrosoft har officielt afsløret priserne for deres kommende styresystem, Vista.
Som de fleste ved, kommer der 5 forskellige versioner af Vista, mens der kommer to forskellige af hver version, nemlig opgradering fra eksisterende version af XP og en version hvis man ikke har en XP installation.
Priser er endnu kun afsløret for de amerikanske og tyske versioner. Priserne for de amerikanske er:
Windows Vista Home Basic
Fuld version: 199 dollar
Opgradering: 99,95 dollar
Windows Vista Home Premium:
Fuld version: 239 dollar
Opgradering: 159 dollar
Windows Vista Ultimate:
Fuld version: 399 dollar
Opgradering: 259 dollar
Windows Vista Business
Fuld version: 299 dollar
Opgradering: 199 dollar
Man skal dog huske, at man ikke umiddelbart kan omregne den amerikanske pris til dansk med moms, da den danske sprogversion som regel bliver noget dyrere.
Net it-avisen ComOn.dk, har derfor givet deres bud på de danske sprogversioner:
Windows Vista Home Basic
Fuld version: 2.000 kroner
Opgradering: 1.100 kroner
Windows Vista Home Premium:
Fuld version: 2.500 kroner
Opgradering: 1.600 kroner
Windows Vista Ultimate:
Fuld version: 4.200 kroner
Opgradering: 2.700 kroner
Windows Vista Business
Fuld version: 3.100 kroner
Opgradering: 2.000 kroner
Dog vil OEM versionerne og de engelske versioner blive noget billigere.
Windows Vista Enterprise priser har Microsoft endnu ikke offentliggjort, da der er tale om volumelicenser.

Priser på Vista *OPDATERET*
-
-
Typisk at det er så pebret, men de falder forhåbentligt i pris som alt andet
-
men bestiller jo bare et fra usa af
-
Originally posted by Disc0ne
men bestiller jo bare et fra usa afIkke hvis man ikke gider have en engelsk version...
-
Hvad er de store forskelle? Skal man have den største for max udbytte eller? Synes det er lidt meget .. 2700 og 4200 hvis man vil have en computer mere.
Windows Vista Ultimate:
Fuld version: 4.200 kroner
Opgradering: 2.700 kroner -
Originally posted by Fruitloop
Typisk at det er så pebret, men de falder forhåbentligt i pris som alt andet
Nu er det jo også kun Comon.dk's gætterier, og de er nok ikke verdens bedste til at gætte
-
Det er mange penge at tage for XP med en "ny" brugerflade. Hvis det nye filsystem nu var med..
-
Originally posted by Burger
Nu er det jo også kun Comon.dk's gætterier, og de er nok ikke verdens bedste til at gætte
Nej Comon.dk er ikke ligefrem nogen kilde jeg sætter min store lid til generelt. Ret ringe journalistik overall hvis du spørger mig.
Men alligevel, der skal da være noget smæk for skillingen i "Ultimate" , hvis vi antager den koster et par tusinde mere end versionen "mindre". -
Forsigtig med at fornægte ComOn's gæt. Det er ikke ud af den blå luft tallene kommer fra.
-
Beholder sgu mit XP indtil priserne falder..
-
Originally posted by Carlsen
Det er mange penge at tage for XP med en "ny" brugerflade. Hvis det nye filsystem nu var med..Det er det nu netop ikke. Det indeholder en del opdateret kode, og er faktisk slet ikke baseret på XP, men 2003 server.
Ud over det er det voldsomme priser.
For en god liste over features:
http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_02.aspUpgradet dækker over at man ejer en "nyere" version af windows som man så kan få en ny Vista for.
De priser her er ret hampre. Men Home premium er nok for langtde fleste. Home basic er en gang lort syes jeg det ser ud til.
-
Originally posted by Slacker
http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_02.aspalt http://www.microsoft.com/windo…ady/editions/default.mspx
-
Efter den liste, lader Home Premium til at være nok (for mit vedkommende). Skal dog ikke ud at investere i Vista sådan lige foreløbigt.
-
Heller ikke her. For mit vedkomne har nået et stadie der er tæt på det ultimative for mig. Har sq aldrig nogen form for problemer med det længere. Som det ser ud nu er den eneste grund til et skift fra min side, D10... Men det bliver først når stort set alle spil der betyder noget kommer til at anvende D10...
-
Gad vide hvor meget studenterrabat der kommer på vista...
-
Originally posted by Butcher
Ikke hvis man ikke gider have en engelsk version...
mindre fejl kodning i de engelske versioner
-
Du bilder mig vel ikke ind, at produktet adskiller sig fra dansk til engelsk?
-
Originally posted by Disc0ne
mindre fejl kodning i de engelske versioner
Hmm det tror jeg nu ikke, og skulle det være tilfældet så er det så ubetydeligt at man ikke lægger mærke til det..
-
Originally posted by Carlsen
Det er mange penge at tage for XP med en "ny" brugerflade. Hvis det nye filsystem nu var med..Carlsen, tror du skal læse lidt på hva Vista egentlig er, hvis du tror det er XP i nye klæder tager du grueligt fejl.
Vil nærmest sige hvis man siger at Nvidia 8800 er noget der virkelig sætter fra i forhold til fx 7900.
Så er der MEGET mere forskel på Vista og XP.
Lige ved du hellere må sammenligne opbygningen af systemet med Linux frem for XP
-
Originally posted by Berleburg
Du bilder mig vel ikke ind, at produktet adskiller sig fra dansk til engelsk?Så tager han fejl, det er netop så kløgtigt designet at alt sproget ikke er en del af kernekoderne, men frit kan byttes rundt som man vil. Til nogel bærbare får man faktisk engelsk windows leveret, med et par cd'er med sprogpakker sammen med.