Tynd eller tykt lag kølepasta = Test

• mener sølv er mest at foretrække omkring +150 til +175 grader såvidt jeg kan se :P
    Er nede i den anden ende hvor de skær jeg har haft kobber som størst fordel, for kobber igen er størst fordel, som jeg ikke ved om det kan blive, er det i 1000 grader +++ :)

Men ved under -150grader er kobber bedst :)

• hehe ja på den måde :)
    men for os "mortals" som aldrig har været under -15 er en sølvpasta vist stadigvæk det bedste :)

Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

• Speedy du har PM :finger:

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Dog tror jeg det blir svært at få lavet en masiv nok blok af AS5 så man kan spænde en blæser på hehehe..

hvis man skal ud i ekstremerene skal det laves af diamant eller ennu beder en hel køler af diamant :crazyeyes:

diamant: 1000 - 2600 W/mK
    zilver en koper : 385 W/mK
    goud: 320 W/mK
    aluminium: 229 W/mK (205?)
    platina: 70 W/mK

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

Rettet en gang, sidst af Fmp ().

• Hmm, et problem er det er ret svært at skære i.. - Ligeledes kan man ikke rigtig lodde det sammen med andet metal såvidt mig bekendt, har en mate som ellers godt kunne finde på at købe sig til en bund til sit kølerør af sådanne materiale..

Originally posted by M.Beier

Hmm, et problem er det er ret svært at skære i.. - Ligeledes kan man ikke rigtig lodde det sammen med andet metal såvidt mig bekendt, har en mate som ellers godt kunne finde på at købe sig til en bund til sit kølerør af sådanne materiale..

Det er ik så dyrt igen, i et lab. i tyskland har man fundet en metode at lave så stort et tryg, at man kan presse kulstof så hårdt sammen at det bliver til diamant, men det er meget meget meget dyrt.

• Så når jeg skal montere en anden køler på min E6600 så ville det måske være bedst at lægge et tyndt lag AS5 på hele arealet istedet for det "riskorn" i midten som jeg ellers altid har brugt????

• hmm lidt offtopic måske men:

Jeg kører min x2 ved 2650mhz@1.450v og efter en times singlecore spil er den cirka 57 grader og med orthos når den som regel 61-62 grader.
    Kunne min cpu have været meget koldere hvis jeg fik et bedre lag på mon?
    Har godt airflow osv.

Havde problemer dengang jeg fik comp pga. lorte MSI mobo så jeg fik den op til familie firma (som havde bestilt den for mig) og de fik fat i nyt mobo og de satte selv lortet op for at teste igen, og jeg har ikke ændret noget siden.
    Desværre har gutten ikke fortalt mig hvad dælen han smørede på.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

Originally posted by recruit
    Så når jeg skal montere en anden køler på min E6600 så ville det måske være bedst at lægge et tyndt lag AS5 på hele arealet istedet for det "riskorn" i midten som jeg ellers altid har brugt????

Det vil i hvertfald være mit råd til dig, at droppe det riskorn og give hele fladen en tur

Originally posted by Speedy23

Det vil i hvertfald være mit råd til dig, at droppe det riskorn og give hele fladen en tur

Det vil jeg da prøve næste gang :9xo

Det er ik så dyrt igen, i et lab. i tyskland har man fundet en metode at lave så stort et tryg, at man kan presse kulstof så hårdt sammen at det bliver til diamant, men det er meget meget meget dyrt.

nu når vi er ude i kulstof så jeg os at man kan komme helt op på 6000 en form for nanokulstofrør

http://de.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rmeleitf%C3%A4higkeit

http://de.wikipedia.org/wiki/Kohlenstoffnanor%C3%B6hre

det kunne være fedt hvis man ind for den nærmeste tid kunne finde en måde og ud nyt det på...

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

Rettet en gang, sidst af Fmp ().

Originally posted by recruit
    Så når jeg skal montere en anden køler på min E6600 så ville det måske være bedst at lægge et tyndt lag AS5 på hele arealet istedet for det "riskorn" i midten som jeg ellers altid har brugt????

Nej, bare brug noget der minder om 4/5 størrelse af et minijacker stik istedet for et riskorn, men ligeledes på midten over DIE

Originally posted by M.Beier

Nej, bare brug noget der minder om 4/5 størrelse af et minijacker stik istedet for et riskorn, men ligeledes på midten over DIE

Har ikke mere AS5 så jeg prøver noget AKasa TC 5022

• Fuck det tal de siger om 99.9% Måler man det ud vil man se at kølepastaen leder MARKANT ringere end metal.
    Husk på at hvis de måler i masse er sølvet nok temmelig lidt af volumen i forhold til den silikonebaserede pasta det er i.

Derudover er det slet ikke sikkert det er 99.9% sølv, emn måske blot 99.9% rent sølv ;)

Originally posted by Slacker
    Fuck det tal de siger om 99.9% Måler man det ud vil man se at kølepastaen leder MARKANT ringere end metal.
    Husk på at hvis de måler i masse er sølvet nok temmelig lidt af volumen i forhold til den silikonebaserede pasta det er i.

Derudover er det slet ikke sikkert det er 99.9% sølv, emn måske blot 99.9% rent sølv ;)

ja selvfølgeligt :) producenter kan man sgu ikke stole på:/
    ikke en eneste af dem :(

Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

Originally posted by Jepson

ja selvfølgeligt :) producenter kan man sgu ikke stole på:/
    ikke en eneste af dem :(

Synes jeg nu for det meste man kan. Man kan bare ikke vide hvilket tal de kommer fra. Tal er til for at blive manipulert med, og sådan er det...det samme med statistikker..

Originally posted by Butcher

Synes jeg nu for det meste man kan. Man kan bare ikke vide hvilket tal de kommer fra. Tal er til for at blive manipulert med, og sådan er det...det samme med statistikker..

Netop. Tal fra producenter har i langt over 90% af tilfeældende sandhed på sig. Man skal bare lige vurdere lidt på sine kilder. Et par gode spørgsmål at stille er:

1) Ved jeg hvad tallene reelt betyder?
    Hvis ja: Er det relevant for mig?
    Hvis nej: Gå ud fra det værste, tænk mulighederne igennem. De vil sjældent lyve direkte.

2) Hvis der er tale om målinger, er jeg så sikker på at målingerne er under nogenlunde kontrollerede forhold?
    Har man givet sit eget produkt unfair fordele (sker tit)
    Kan disse målinger overhovedet overføres til min brug?

Det er generel kildekritik, og er en temmelig god ting at være opmærksom på generelt. Stol aldrig blindt på folk uden at vurdere både deres hensigter, vidensniveau, seriøsitet og andet med relevans :)