Narkose mareridt?


  • Ingen grund til bekymringer. Jeg er på ingen måde nervøs for operationerne...Har ikke rigtig nogen råd udover at tage det roligt...

  • ja en stik pille så man slapper mere af, har jeg fået en gang, nægted de andre gange, det var så skide ubehageligt. men der er intet at være nervøs for, de ved hvar de har med at gøre, så bare slappe af og nyd de skønne sygeplejske :D

  • Mange tak for de gode råd. Det med læbepomaden må jeg huske! Har også fået det med stikpillet at vide :)


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Personligt synes jeg fuld bedøvelse er mega nice. Elsker den fornemmelse man har lige inden man falder i søvn...og så er man så dejlig træt når man vågner :)


    Vil ikke sige det er noget jeg elsker, og da slet ikke når der står en sjat folk i hvide kitler omkring mig 8o


    Omend var det min første operation nogensinde. Så det var bare mega nyt for mig. Og man har hørt om de slemme historier med folk, som er vågne under operationen, men ikke kan gøre en skid. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Vil ikke sige det er noget jeg elsker, og da slet ikke når der står en sjat folk i hvide kitler omkring mig 8o


    Omend var det min første operation nogensinde. Så det var bare mega nyt for mig. Og man har hørt om de slemme historier med folk, som er vågne under operationen, men ikke kan gøre en skid. :rolleyes:


    Njah det er heller ikke det i det jeg synes der er fedt, synes bare fornemmelsen er dejlig befriende. De der historier man ser på TV er noget lidt andet. Jeg så noget hvor der f.eks. var en gravid kvinde som vågnede, men det er en anden slags bedøvelse de bruger til sådan noget, og det skulle ske ekstremt sjældent med normal narkose...ikke noget jeg bekymrer mig om.

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Njah det er heller ikke det i det jeg synes der er fedt, synes bare fornemmelsen er dejlig befriende. De der historier man ser på TV er noget lidt andet. Jeg så noget hvor der f.eks. var en gravid kvinde som vågnede, men det er en anden slags bedøvelse de bruger til sådan noget, og det skulle ske ekstremt sjældent med normal narkose...ikke noget jeg bekymrer mig om.


    nej det er ikke noget at være bange for der, de tage jo din vægt og regner ud hvor meget bedøvelse du skal have, de plejer at give mig lidt ekstre så man er sikker, når man er bedøvet for man de der knuppe på brystet så de kan følge dit hjerte slag og puls osv, alle dem havde jeg revet af + min nål som du får drop igennem, men heldigvis havde jeg fået nål i begge hænder så de kunne flytte drop over i højer hånd.

  • Har også prøvet det der fuldnarkose en gang. Fik at vide at jeg skulle tælle baglæns fra 100 og ned. 100 99 SNORK... ligepludselig vågner jeg op midt ude på gangen (ja hurra), har aldrig sovet så lang tid uden at få noget som helst ud af det.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • kan huske engang for et par år siden da jeg skulle have mit hjerte undersøgt, så stak de sådan en nål tingest i håndfladen som de satte fast med noget tape, hende sygeplejersken havde åbenbart glemt at lukke for den, så da hun stak nålen ind, stod der en stråle med blod ud af min hånd, der var jeg sgu ved at besvime

  • Hej deude
    Jeg har pøvet dette narkose mareridt men jeg ser det nu ikke som sådan for alt i alt var det hele meget uvikeligt som om det var noget jeg drømte og jeg tænkte ikke mere over det.
    Det startede da jeg skulle under fiuld narkose til en operation og min familie har gentagende gange pøvet at få fat på ngle da jeg var på opvågning meget længe.
    Jeg er opereret og kommer i opvågning hvor alting ligesom flyder sammen man sover og er vågen så sover man igen.
    Jeg tror så jeg drømmer om at jeg har været vågen men lægger ikke mere i det andet end det var en mærkelig drøm jeg ser sygeplejesker og en man der kommer ind i en grøn dragt det hele virker meget mærkeligt for hold da kæft hvorfor drømme sådan noget sgt noget når man jo nu burde være i den bedste drømmeverden.
    Jeg ligger 5 timer på opvågning og min familie prøver flere gange at få kontakt men får hele tiden at vide jeg er stadig på op. til sidst bliver han stillet om til stuen og får at vide at jeg har det godt og ike mere i det.
    Dagen hvor jeg skal hjem kommer der så en narkoselæge og fortæller at jeg rent faktisk har været vågen under min operation og om jeg kan huske noget, hvis jeg kommer i tanke om noget eller drømmer noget skal jeg kontakte ham, meget desorinteret sidder jg så bagefter og tænker -jamenhov hvad er drøm og hvad er virkelighed, det er nu nogle dage siden at jeg kom hjem men har meget svært med at skælne mellem ting der er sket eller jeg "bare" har drømt/tænkt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fino
    Jeg får et eller andet fuldstændig ubehageligt mareridt som jeg simpelthen ikk kan forklare. Så vågner jeg. og i de næste fem minutter går jeg i angst tilstand. ALT er jeg bange for.. ALT køre enten for hurtig eller for langsomt og mine øjne zoomer enten ind eller ud. Jeg bliver så skide angst så du tror det er løgn. Og narkose mareridt er det værste jeg nogensinde har været ude for. Der er alt det med brækkede ben og alt det fysiske skade. men det her er simpelthen psykisk. Det er utroligt slemt.


    Har haft præcis det samme! Det var dog ikke igennem narkosebehandling. Da jeg var 10 år havde jeg sådanne drømme som ikke kunne forklares. Jeg lå og skreg i søvne. Når mine forældre vækkede mig for at trøste mig var jeg hunderæd, jeg var endda bange for dem. Jeg har det dog heldigvis ikke længere.


    Jeg har ALDRIG nogensinde sovet så godt som da jeg blev narkosebedøvet. Faldt også i søvn mens jeg kiggede på en herre lækker sygeplejerske. Da jeg vågnede havde jeg sovet længere end de havde forventet. De vækkede mig da mine forældre kom. Jeg gad ikke hjem, så jeg sov lige videre. UFF!! Det var dejligt :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fino
    Ku ikke være mere enig i at fuld narkose er skide godt :D. Der er en grund til at narkomanerne elsker morfin aye :)?


    Men om ikke alt. Det her kan godt betegnes som bivirkninger af morfinen. Fordi jeg har fået så meget i mine unge år (1-10). Tror at jeg har været igennem mindst 6 operationer og max 10-11 på ca. 13-14 år hvor de felste hændte sig i de 1-10. Det sker kun efter jeg har fået fuld narkose hvilket jeg ikke har haft i 2 år. Men det der sker er simpelthen følgende:


    Jeg får et eller andet fuldstændig ubehageligt mareridt som jeg simpelthen ikk kan forklare. Så vågner jeg. og i de næste fem minutter går jeg i angst tilstand. ALT er jeg bange for.. ALT køre enten for hurtig eller for langsomt og mine øjne zoomer enten ind eller ud. Jeg bliver så skide angst så du tror det er løgn. Og narkose mareridt er det værste jeg nogensinde har været ude for. Der er alt det med brækkede ben og alt det fysiske skade. men det her er simpelthen psykisk. Det er utroligt slemt.


    Det er bare ikke morfin de bruger til at bedøve dig :)
    Bedøvelsen er en cocktail af flere forskellige stoffer, mener at have læst at ét af stofferne er curare, det som indianerne i sydamerika smører på deres pile.
    I små mængder virker det muskelafslappende.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr