Objektiv til 350D

• Hey...

Jeg får snart mit nye cam :D og der følger et 50mm Objektiv med til 1gb kort og taske og sådan noget...

Men jeg kunne godt tænke mig en Objektiv der kunne tag billeder længer væk, men da jeg ikke lige er så meget inde i det med Objektiver, ville jeg godt ha lidt hjælp, lad os sige den må ca koste 2000,- og den må godt være go til lang afstand, men heller ikke dårlig til tæt... hvis man kan det hehe...

sådan et batterigreb, gør vel bare at man har mere batteri på camet? og at man kan holde beder pådet??

kan man købe sådan en pakke med de mest normale filter til sådan et cam/ Objektiv også?

o sidst men ikke mindst, skal man ikke ha sådan en skygge ting på når man har en længre Objektiv på? så der ikke kommer for meget sol lige ind i den?

håber på nogle dejligt hjælp, som altid hehe :D

• sidder og smiler, du siger du køber nyt kamera hvor der følger en 500mm med æhh synes du ikke det er rigeligt tæt på?

Du kan ikke få noget tættere på til den pris men du kan evt købe en Canon 2x extender.

Jo batteri leve tiden bliver bedre og bedre at holde på, specielt på 350D da det er småt.

Tja modlys blænde er nu "meget" brug bart på alle objektiver lige meget længde (er jo for at forhindre falsk lys)

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• hehe, der skulle ha stået 50 mm hehe... ikke 500 :D

• Okay så er der nogle muligheder. ;)
    Men du får ikke noget superobjektiv til 2k.
    Men der findes da nogle okay - men altså ikke super gode - bl.a. disse:

Canon EF 75-300 mm f: 4,0-5,6 USM.
    Pt Billigst her: http://www.kamerashop.dk/ (klik på Canon-> ojektiver ude til venstre.)

Det billigste af Canon's egne i den gode ende - er dette: Canon EF 70-300mm IS USM (ca. 4200 kr.)
    men det er i restordre alle steder, uden dato for hvornår det kommer - sku' jeg hils' og si' ! :(

Jeg havde som nævnt i andre tråde, købt dette:
    Canon EF 70-300mm f: 4,5-5,6 DO IS USM. Men sendte det tilbage, da det imo ikke var de ca. 9300 kr. værd.
    Har efterfølgende også erfaret, at en hel del andre også har samme observationer og erfaringer.

Så sidder i øjeblikket og håber, at det til 4200 kr. snart kommer. Det sku' efter sigende (en hel del steder) være et af de bedste køb til prisen.
    Tæt fulgt af dette: Canon EF-L 70-200 mm f: 4,0 USM (ca. 5000 kr.) Som mange steder bliver rost til skyerne og muligvis er mit næste køb - hvis jeg ikke snupper den nye IS udgave, som lige er kommet på gaden. Ca.pris 8400 kr.

Der er også nogle enkelte alternativer fra Sigma, Tokina og Tamron. Men ingen anbefalelsesværdige under 2k. (Kig selv i div. test og reviews på photozone.de og fredmiranda.com)
    Til 3000 kr har Tamron dette 18-200mm, som er nogenlunde ojektiv ifl. flere forsk. reviews.

Som det kan ses i min sig, så har jeg selv et Sigma 17-70mm og det er et rigtigt godt objektiv til de ca. 2700 kr. Men det når jo ikke så langt ud. Så er også udkig efter "en forlænger"

Lidt hjælp og baggrundsviden om Canon objektiver, kan findes her: http://www.photozone.de/8Reviews/canonFAQ.htm
    http://www.fredmiranda.com/
    Her er der lidt om hvad der er i den kategori du søger - reviews og bedømmelser

• Spar sammen der er ingen point i at købe et skod objektiv og sætte på et godt kamera. Spar sammen til du har kronerne til en Canon 70-300IS USM eller endnu bedre 70-200L IS F4.

Der for du virkelig godt glas for pengene.

I området 2000kr for du ikke nogen kvalitet der er værd at samle på til et kamera i den klasse for at sige det lige ud.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det billige 70-300mm objektiv jeg har, det er super skod når bare det er lidt mørkt.. Man skal i hvert fald være utrolig heldig, hvis
    Det er rigtig sjovt at lege med en høj zoom, da man kan komme dejlig tæt på alt, hvilket gør fotografering i naturen lidt sjovere. Og ikke mindst på stranden :crazyeyes:(gas) .

Jeg skal i hvert fald ha mig et ordentligt objektiv, med samme størrelse zoom, eller mere..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Husk nu lige folkens at vi alle har to zooms, de bruger forskellige størrelse tilbehør min ligger omkring de 45. Det kaldes føder i kan bare gå tættere på :)

Originally posted by _WHAT_
    Husk nu lige folkens at vi alle har to zooms, de bruger forskellige størrelse tilbehør min ligger omkring de 45. Det kaldes føder i kan bare gå tættere på :)

Men det er jo ikke alt man kan komme tættere på.. Månen f.eks.. Den hygger jeg mig meget med at få billeder af.. Damerne på stranden bliver sure når man står for tæt, og høgen flyver sin vej..

Synes desuden der der 70-300 IS objektiv som Bent linker til virker utrolig lækkert..
    Det har i hvert fald fået meget ros

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by _WHAT_
    Spar sammen der er ingen point i at købe et skod objektiv og sætte på et godt kamera. Spar sammen til du har kronerne til en Canon 70-300IS USM eller endnu bedre 70-200L IS F4.

Der for du virkelig godt glas for pengene.

I området 2000kr for du ikke nogen kvalitet der er værd at samle på til et kamera i den klasse for at sige det lige ud.

som betzin siger, så er der da mange der erutilfredse med deres http://www.fredmiranda.com/rev…=218&sort=7&cat=27&page=3 70-300 objektiv...

ville Canon EF-L 70-200 mm f: 4,0 USM være beder så?? og hvordan kan det være at 200'eren er større end 300'eren? burte det ikke være omvendt?

altså jeg ville da sige at 200'eren ser feder ud da den er større hehe... men ja hehe

• Læs nu lige hvad der bliver skrevet :)

70-300IS USM

IKKE

70-300IS USM DO

Det er ikke samme objektiv. DO = Deflectiv objective eller noget i den stil det gør at objektiverne bliver kortere da de ikke er opbygget som normalt.

En anden ting der har betydning for størrelsen er hvor lysstærkt et objektiv er.

• Ahh sorry... der stod så mange ting så blev helt forvirret hehe :O

• Har selv lige bestilt et 70-300mm IS USM Hos Middata, som sku' få det d. 11/11. :9xo Og kom så også lige til at købe lidt mere. :$
    For ca. næsten samme beløb, som det der DO IS USM-objetiv kostede, har jeg nu i stedet for fået et Canon EF 70-300 IS USM - en Samsung 225BW lcd-skærm + et Logitech Z-5450 Wireless 5.1 THX højtallersæt.[Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/thumbs.gif]

• OT - Lækker skærm. Jeg er meget glad for min!

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless