#44: Billederne | Closeup

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

• Så kommer der lidt input fra mig håber andre vil følge dette eksempel og lige løbe billederne igennem og smide kommentar på denne måde det tager ikke lang tid og folk for meget ud af det.

Bentzin
    God ide og godt du har fået rammen uden om da dette motiv ellers ville løbe meget ud i ingenting. En ide var måske at have fundet en kiks hvor navnet er trykt på kiksen også have det i det ene hjørne.

Angelus
    Det er closeup andet kan man ikke sige. Syntes dog ikke rigtig der er ro i billedet eller at det fanger min interesse ret lang tid. Den mørke kant og meget tydlige lampe øverst er heller ikke helt godt imo.

Berleburg
    God ide der er bare for meget der brænder ud i dit billede. Kontrasten bliver simpelthen for stor. Store flader der er 100% hvid ødelægger billedet i mine øjne. Det havde været bedre at gå tæt på en eller to dråber og have undgået genskin i bordet.

Kenny
    Fin ide og vel udført, dog plejer de at være sorte og hvide her er de blevet sorte og grå, kontrasten er ikke høj nok. de små lyse fnider bagerst i billedet skaber også lidt uro.

Marquis
    Fin ide og aktuelt. At baggrunden bliver delt skaber lidt uro i billedet du kunne have taget fra en lidt højere vinkel og kun haft græsset som baggrund. Det der mangler her er noget der holder en fast. Det kunne have været at græskaret var udhulet og med lys i. Ikke tid så brug 2 min på at lave øjne, næse og mund med sneen i stedet så der er noget der fanger.

Lahnet
    Billedet ser meget flash belyst ud og farvetemperaturen virker ikke helt korrekt. Du skulle nok også have været tættere på og kun haft en enkelt af blomsterne med, også have fyldt billedet med den.

recruit
    Lidt underbelyst men glas er ikke nemt at arbejde med :) Godt at du har andre brikker i baggrunden det er med til at skabe dybde hvilket betyder meget for billedet. Lidt mere skarphed havde ikke gjort noget.

Carlsen
    Puden bag hunden forstyrrer lidt i billedet som egentlig fint nok viser hunden. Der mangler bare lige det der som gør det til lidt mere. Et sjovt ansigt, skævt øje, næsen mast flad eller et eller andet.

Shiver
    Fin ide men det havde været meget sjovere hvis du havde tænkt lidt over hvad der var i spejlingen. Have stået så man tydeligt kunne se dig, havde givet dobbelt betydning om jer to. Have brugt en turist attraktion havde vist noget om hvor i var.

|Henrik|
    Fin misser bliver lidt hvidt i hvidt en anden baggrund havde måske været en ide. Ellers kan jeg sige meget det somme som til carlsen der mangler et eller andet som gør billedet sjovt eller spændende.

Generelt
    Håber folk tager godt imod kommentarerne syntes alle har taget gode billeder men prøve at komme med input som kan bruges til forbedring.
    Håber i alle og især dem som har deltaget vil gå billederne igennem og hjælpe hinanden ved at komme med lidt input :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().

• Tak for vuderingen _WHAT_ ;)

Som jeg skrev i tråden er det et meget hurtigt billede i sidste øjeblik grundet meget tidsmangel. :rolleyes, men vil give dit ret i at det er hvidt i hvidt, men kan forsikre dig om at han efter min mening er 1 af de flotteste katte jeg har set, han skulle bare have åbnet øjnene så i kunne se hans flotte blå øjne. :)

Det unikke ved en Hellig Birma er deres super farver tegninger der sidder lige i skabet, det der ser allerbedst ud er at farven skiller præsis der hvor ørene er. :dance: og så har alle Birma misser blå øjne.

• Tak for kommentaren WHAT. Kan følge dig langt hen ad vejen. Havde faktisk prøvet eksempler, hvor jeg fjernede det meste af nederste halvdel af billedet. Men så ville dråbe-rækken ligge meget i bunden af billedet. Da jeg gerne ville bevare den øverse del, da jeg godt kan lide farven og texturen. Samtidig ville jeg gerne bevare rækken af dråber.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Bentzin
    En god ide med motivet. Og den sorte ramme passer godt til billedet. Dog synes jeg at billedet mangler et eller andet.

Angelus
    Et sjovt og anderledes billede. Jeg kan godt lide spejlingen i øjet. Dog fylder det sorte meget i billedet.

Berleburg
    Et super fedt billede. Er helt vild med den måde lyset gengives i dråberne.

Kenny
    Rigtig flot billede. focus ligger rigtig godt i dette billede.

Marquis
    God ide til motivet. Ville have været supert hvis det var udskåret noget i det. Jeg kan også godt lide farverne i billedet.

Lahnet
    Flotte farver. Dog synes jeg der er lidt for meget af den sorte baggrund.

_WHAT_
    Fedt billede. Første gang jeg kiggede på det kunne jeg ikke helt se hvad det var du havde brugt som motiv. Dog fandt jeg hurtig ud af det. Du har virkelig lavet et flot close-up. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket objektiv du har brugt til dette billede...

Carlsen
    Sød Hund. Det ser godt ud med den hvide hund og den sorte baggrund. Dog er det en skam, at der ligger noget lige bag hunden.

Shiver
    God ide. Billedet står flot skarpt.

|Henrik|
    Sød kat. Ser meget blød ud :D Tror at katten ville tegne sig bedre på en lidt mørkere baggrund.

Jeg synes at det var nogle gode billeder og jeg glæder mig til at se dem i kommer med næste gang. :9xo

• tak for kommentarene...

Det er sq meget svært at tag et billede af sig øje, må jeg lig sige først... for det andet, det sorte er der hvor min "hud" var, syntes ikke det passede ind i billede, og den lampe oppe i toppen, ja, måske den skulle væk, måske ikke hehe

• Takker for kritikken.

Til jer der har taget et hurtigt billede, jeg ved godt i taget den meget hurtigt men prøver også bare at komme med hjælp næste gang ser i måske en ting som puden bag hunden der ikke havde taget mange sekunder at fjerne.

Det er en meget god ide at læse det folk skriver til andres billeder og husk at det jeg skriver ikke nødvendigvis er opskriften på det billeder er meget individuelle der er dog nogle regler og ting som man altid gør bedst i at kende.

Til mit billede det er taget med et "Sigma 150mm F2.8 DG EX APO MACRO" virkelig godt objektiv som jeg er MEGET imponeret over, har kun haft det i kort tid skal det lige siges.

• Tak for kritikken _WHAT_

Ja det er ikke altid nemt at få det rigtig lys på de glas brikker. Men jeg kan godt se hvad du mener. Lidt mere lys vil ikke gøre skade. Ang skarphed. Tror du at det ville hjælpe ved at sætte F- værdien op til måske ca 7??

Originally posted by recruit

Tror at det er pga manglende EXIF

Fandeme stened :S jeg har taget det i den rigtige uge, og mener selv at jeg har tjekket op på det, er ikke på min computer lige PT, men kan da tjekke når jeg kommer til =)

Originally posted by recruit
    Tak for kritikken _WHAT_

Ja det er ikke altid nemt at få det rigtig lys på de glas brikker. Men jeg kan godt se hvad du mener. Lidt mere lys vil ikke gøre skade. Ang skarphed. Tror du at det ville hjælpe ved at sætte F- værdien op til måske ca 7??

Nu kan jeg ikke lige huske præcist hvilket kamera du har men at sættte f værdien op vil helt sikkert hjælpe ja.

Originally posted by THe_BLacK_BIrd

Fandeme stened :S jeg har taget det i den rigtige uge, og mener selv at jeg har tjekket op på det, er ikke på min computer lige PT, men kan da tjekke når jeg kommer til =)

Billedet af guitargreb/hoved er for stort og burde fjernes (jvf. tweak's regler) og så er der heller ingen eXif-data. Therefore !

Originally posted by Bentzin

Billedet af guitargreb/hoved er for stort og burde fjernes (jvf. tweak's regler) og så er der heller ingen eXif-data. Therefore !

For stort :S nå, så forstår jeg slet ingenting, men fair nok, hvis det åbenbart ikke har overholdt reglerne er det sådan...

EDIT: Ja okaey, kan godt se det er for stort, mente bare at jeg havde resizet det.. men åbenbart ikke nok. sorry for lidt offtopic :)

Synes der er kommet en del fine billeder her i denne uge, mange forskellige :)

For stort :S nå, så forstår jeg slet ingenting, men fair nok, hvis det åbenbart ikke har overholdt reglerne er det sådan...

Du skrev du havde edited det så det var den rigtige størrelse men jeg tror du har glemt at sætte det nye link ind..

Her er beviset for at det er taget det rigtige tidspunkt, =)
    Ikke fordi jeg vil lege politi betjent eller noget, siger bare at jeg så ikke forstår hvorfor mit billed ikke er kommet med her =)

[Blocked Image: http://img57.imageshack.us/img57/455/beivsagtigthx3.th.jpg]

hehe det der billeder siger jo intet, du skal ind under Docokumentinfo, der inde står det ;)

se her:

Originally posted by Angelus

hehe det der billeder siger jo intet, du skal ind under Docokumentinfo, der inde står det ;)

se her:

For du mener at man kan se datoen billedet er taget på dit billed :rolleyes: altså, det er jo /careS.W.A.T. nu, billedet var for stort, ikke mere at diskutere :)