Hvorfor en gyser vil i anbefale

  • Quote

    Originally posted by celfa
    The grudge/Forbandelsen 1 & 2


    Ahh, der blev efterspurgt et godt gys ;)


    Holder også på, at man skal fange de japanske gysere eller de ældre gysere. Nutidens moderne gysere fra Hollywood er noget af det kedeligste, som man kan komme i nærheden af.

  • Den originale Texas Chainsaw Massacre anno 1974 er fed - den fra 2004 (?) er rimelig skod, men hvad kan man forvente.


    For fede gysere så se noget Alfred Hitchcock, der er intet over. Psycho eller The Birds. Ellers er The Changeling en film som har overrasket mig en del.


    Ellers noget japansk: The Eye, Dark Water, The Ring, Audition m.fl.

  • den med kloven hedder "IT" eller "Det Onde"
    Imo er Hostel så ekstremt kedelig og det samme med Texas Chain saw massacre.. sådan nogle film hvor de bare går tæt på hvor der er masser af blod siger mig sku ikk så meget.. er mere til det psycholiske gys mere uhyggeligt.. sådan nogle film som blair witch project pænt scary.. men igen det er jo smag og behag..

  • Historien i IT har kæmpe potentiale, men det virker ikke rigtig i den film. Kan dog huske da jeg var mindre...der var den dælme scary shit :D


    Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ahh, der blev efterspurgt et godt gys ;)


    Holder også på, at man skal fange de japanske gysere eller de ældre gysere. Nutidens moderne gysere fra Hollywood er noget af det kedeligste, som man kan komme i nærheden af.


    Hørt. The grudge er noget så dårlig, at man ikke drømmer om det...

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Historien i IT har kæmpe potentiale, men det virker ikke rigtig i den film. Kan dog huske da jeg var mindre...der var den dælme scary shit :D


    Første halvdel af IT er nok den bedste. Mindes også at synes den var lidt (eller måske meget) uhyggelig dengang.

  • Quote

    Originally posted by Brition
    Den originale Texas Chainsaw Massacre anno 1974 er fed - den fra 2004 (?) er rimelig skod, men hvad kan man forvente.


    For fede gysere så se noget Alfred Hitchcock, der er intet over. Psycho eller The Birds. Ellers er The Changeling en film som har overrasket mig en del.


    Ellers noget japansk: The Eye, Dark Water, The Ring, Audition m.fl.


    Den sku nu ikke være så scary. Mere forstyrrende.


    **!Spoiler!**


    [SIZE=7]Kun sidste scene sku være noget grusomt som jeg skam har set :). Der hvor hun skære hans fod af med nogle tråde.[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by Dyzio


    HOSTEL er bare for ulækker!! æd!! den er ikke uhyggelig, men den er så klam og frastødende...!


    pjat pjat.. den er da fed..


    så den sammen med en der hverken havde set trailer eller læst noget om den før, og efter de første 10 minutter var han overbevist om at stilen hed Euro Trip.. :oops:

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

  • Quote

    Originally posted by Dyzio


    HOSTEL er bare for ulækker!! æd!! den er ikke uhyggelig, men den er så klam og frastødende...!


    Det er skam os det der er budskabet med den :).


    Der findes 2 former for horror. Uhyggelig horror, det er det de fleste kender det. Og forstyrrende og frastødende horror. Det er seføli en smagssag hva man kan lide. Og nogen finder noget horror frastødende. Andre finder det bare sjovt eller åndssvagt. Alt sammen en samgssag.

  • Quote

    Originally posted by Fino


    Det er skam os det der er budskabet med den :).


    Der findes 2 former for horror. Uhyggelig horror, det er det de fleste kender det. Og forstyrrende og frastødende horror. Det er seføli en smagssag hva man kan lide. Og nogen finder noget horror frastødende. Andre finder det bare sjovt eller åndssvagt. Alt sammen en samgssag.


    I mit hovede er det nu bare noget der ligner splatgysere og så er der psykologiske. Saw er en blanding..

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    I mit hovede er det nu bare noget der ligner splatgysere og så er der psykologiske. Saw er en blanding..


    Tror nærmere en splattergyser kan karaktiseres med filmen Braindead, som iøvrigt er ganske kult.

  • Quote

    Originally posted by Fino
    Braindead er ikke gyser. Braindead er bare splatter komedie:D.


    Satte mig til at se den. Har aldrig grinet så meget i mit liv :D. Skide sjov film.


    Jaah, den har også elementet af komedie i sig. Så en ren splatter gyser er det rigtigt nok ikke.

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Vil ikke kalde Braindead for en gyser. Hvis jeg skal bege på en splattergyser vil jeg sige The hills have eyes er et rigtig godt eksempel..


    Jaah, det kan diskuteres hvorvidt det er en gyser.

  • Quote

    Originally posted by xt0m
    Cabin Fever, Cube, Cube 2, Mindhunters, Pitch Black, The Descent, Wolf Creek, Wrong Turn :)


    Wolf Creek, er på ingen måde en skræmmende film der går hvad en time eller sådan noget før den går ordentlig igang.. og når der så endelig sker noget er det overstået i løbet af meget kort tid... men jo lige det der sker er da scary nok, men ikke en film jeg ville anbefale. meget meget langtrukken.



    der imod Hostel, den er altså bare rigtig klam og ulækker at den er fed og bare skal ses. fed fed film men håver seriøst instruktøren er indlagt på den lukket når han har kunne tænke på sådan en film :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Vil ikke kalde Braindead for en gyser. Hvis jeg skal bege på en splattergyser vil jeg sige The hills have eyes er et rigtig godt eksempel..


    Hvis det er en splatter du vil have, er det noget i stil med The Devils Rejects du skal have fat i.. Og det er tilmed vores alle sammens, All-Times-Greatest redneck, Rob Zombie, der har instrueret den!