Vand til min Conroe

  • Heat pipes contain no moving parts and require no maintenance and are completely noiseless. In theory, it is possible that gasses may diffuse through the pipe's walls over time, thus reducing this effeciveness.


    The vast majority of heat pipes uses either ammonia or water as working fluid. Extreme applications may call for different materials, such as liquid helium (for low temperature applications) or mercury (for extreme high temperature applications).


    helium er faktisk gas, men her i flydende form

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • I de fleste heatpipes er der vand under vacuum. Hvis man åbner dem duer de ikke mere.
    Pointen er at man har en væske som fordamper og transporterer varmen. Helium er ikke brugbart som sådan, da det ikke kan komprimeres ud over dets kritiske punkt, og temperaturen derfor skal være ekstremt lav for at de kan virke.
    I computere bruges oftest vand eller ethanol. Enkelte eksempler er set med R134a, som findes i de fleste køleskabe, men det bruges mest i såkaldte thermosyphons. Som reelt bare er større heatpipes. Ved at feks Vapochill micro bruger denne løsning.

  • du kan bøje den men ser ikke just fedt ud med en chipsetkøler hængende i luften ud mod vinduet i kab:S

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • har selv lige bestilt det kølerhovde til NB. men efter at have det studeret det nærmer kan jeg se at fastspændingen burde vende omvendt. har så kontaktet coolerkit som har svaret såden her.



    Jeg har snakket med leverandøren omkring og han siger den vil passe...



    Blokken skal bare drejes omkring 75 grader.


    Det er ikke en 110 % optimal løsning, men det vil virke uden problemer : )

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W


  • Har selv talt med ham over mail ;)


  • Så lavede jeg lige en 180'er igen, men nu er det da bestilt og på vej:


    - Swiftech Apogee
    - Swiftech MCW60
    - Swiftech MCR220 (har jeg allerede)
    - Laing D5
    - DangerDen 12mm Fillport
    - DangerDen 12mm UV slange
    - EK Highflow 12mm Fittings


    Tak for hjælpen til alle der har bidraget i tråden :cheers:

  • så du kører 12mm alligevel :ph34r:


    Håber det bliver nice, men du køler jo også kun cpuen :T


    er det cpu hoved bestilt i ausland?

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

    Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    så du kører 12mm alligevel :ph34r:


    yarh! :$


    Quote

    Originally posted by hot_fifty
    Håber det bliver nice, men du køler jo også kun cpuen :T
    er det cpu hoved bestilt i ausland?


    Mmh.. oss GPU.. ;) skal bare lige vmoddes først..
    Apogee'n fandt jeg hos Overclockers.co.uk :D

  • Quote

    Originally posted by xt0m
    Hva er egentlig at foretrække - slangeclips, spændebånd eller strips? :baby:


    Slangeclips giver et godt træk, som er ret jævt. De gode af dem vel at mærke. De bliver ringere, og virker ofte kun rigtig godt en enkelt gang.
    Strips er sådan en slags tæt på at køre uden noget. Men dog lidt bedre. De spænder ikke så hårdt.
    Spændebånd er ret gode, de spænder ret godt til. De kan strammes for meget, både i og med at de kan ødelægge slangen og fordi de kan gøre den oval om fittingen.

  • ja de bliver sku dårliger og dårliger. de første jeg købt for noget tid siden var sorte og vikelig kraftig lavet, har lige modtaget nogle flere som er hvide og de er meget mere spinkelt lavet. og breden er smaller så de dækker ikke så stor et område op af slangen mere, derudover er de kun med en låse funktion, hvor de andre var dobelt. :rolleyes:

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Slangeclips giver et godt træk, som er ret jævt. De gode af dem vel at mærke. De bliver ringere, og virker ofte kun rigtig godt en enkelt gang.
    Strips er sådan en slags tæt på at køre uden noget. Men dog lidt bedre. De spænder ikke så hårdt.
    Spændebånd er ret gode, de spænder ret godt til. De kan strammes for meget, både i og med at de kan ødelægge slangen og fordi de kan gøre den oval om fittingen.


    :P Hvilke er så "de gode af dem"...? :pokey: