Vand til min Conroe

  • Se, her havde jeg jo egentlig tænkt mig at snuble over en Mach II GT eller Vapo LS, men privatøkonomien er ikke ligefrem en fontæne af penge (ikke lige pt. i hvert fald) - så nu kigger jeg lidt på et vandsetup.. Og jeg har gjort mig følgende overvejelser - men vil da godt lige høre om du har andre forslag? ;)


    CPU-kølehovede
    Cooltechnica/D-TEK MP-05 SP LE (Delrin) m/Nr.3 Jets Rev.2
    (Ville godt ha haft Swiffy Storm, men den er ikk til at opdrive?) :(


    GPU-kølehovede
    Danger Den Maze4 (Acetal)


    NB-kølehovede
    Danger Den Maze4 (Chipset)


    Pumpe
    Laing DDC Ultra (18w m/plexitop)


    Radiator (Triple 120)
    Cooltek Maxistream/Swiftech MCR320
    - med 3*120mm Yate Loon D12SL-12 (20db/37cfm)


    Reservoir
    Et T-stykke, et AC Aquabay eller et Cape Coolplex?


    Væsketilsætning
    Super Cool, 12cl


    - Du ka se i min siggie hva setuppet ska trække :D

  • syns jeg har hørt at denne radiator skulle være beder ThermoChill PA120.3 og så koster den 50 kr mindre... men den er os 20 mm tykker så det kan være det vil knibe med pladsen?

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • Quote

    Originally posted by Fmp
    syns jeg har hørt at denne radiator skulle være beder ThermoChill PA120.3 og så koster den 50 kr mindre... men den er os 20 mm tykker så det kan være det vil knibe med pladsen?


    Black Ice'n? Jeg har hørt det modsatte på XS.. Plads betyder ikke det store, jeg har et NoiseControl XXL jeg kan skifte over i hvis det kommer til at knibe =)

  • hmm :rolleyes: det er nok os så lidt at det ikke gør den vilde forskel!!

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • Pumpe: Du skal have en af dem der er 18w-versionen med plexitop. Altså en ultra-pro ca.
    Jeg ved ikke om Maze4 stadig er kongen af gpu. Har vært ved at forestille mig det egentlig.
    Til stilhed er Thermochill PA vist ca det bedste. Coolerkit har Cooltek, de skulel også være gode i den kategori. Du får fjernet rigeligt varme af en tripla anyways.
    Angående res er det en smagssag. Jeg synes res er ret meget nemmere end slangestykker, men det koster jo så også lidt mere.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Pumpe: Du skal have en af dem der er 18w-versionen med plexitop. Altså en ultra-pro ca. Jeg ved ikke om Maze4 stadig er kongen af gpu. Har vært ved at forestille mig det egentlig. Til stilhed er Thermochill PA vist ca det bedste. Coolerkit har Cooltek, de skulel også være gode i den kategori. Du får fjernet rigeligt varme af en tripla anyways. Angående res er det en smagssag. Jeg synes res er ret meget nemmere end slangestykker, men det koster jo så også lidt mere.


    Hmm.. Jeg ved heller ikke med sikkerhed om Maz4 Acetal kan klare 7900 :rolleyes:
    Cooltek sætter jeg mig lige lidt ind i, tark :D


    Res er lidt hip som hap for mig, det er mest kræs for øjnene.. :$

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Hmm.. Jeg ved heller ikke med sikkerhed om Maz4 Acetal kan klare 7900 :rolleyes:
    Cooltek sætter jeg mig lige lidt ind i, tark :D


    Res er lidt hip som hap for mig, det er mest kræs for øjnene.. :$


    Rad bør ikke gøre så meget mht ydelse i det setup vil jeg sige. En triple fjerner meget varme. Cooltek er dem Swiftech sælger også, kan ikke huske hvad de lige kalder dem. Men er nok nemmere at finde reviews af dem med det navn. Maze4 kan nok sagtens klare det. Spørgsmålet er om det er kongen. Det lyder lidt til du går efter guldet mht cpu-blok :)

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Rad bør ikke gøre så meget mht ydelse i det setup vil jeg sige. En triple fjerner meget varme. Cooltek er dem Swiftech sælger også, kan ikke huske hvad de lige kalder dem. Men er nok nemmere at finde reviews af dem med det navn. Maze4 kan nok sagtens klare det. Spørgsmålet er om det er kongen. Det lyder lidt til du går efter guldet mht cpu-blok :)


    I det review Coolerkit linker til kalder Swif dem "MCR (120/220/320)" - GPU-blokken kan godt vente lidt, jeg vil lige se hvordan G80 klarer sig for den har jeg haft et øje til ret længe :P


    Mhjaerh, går efter guldet.. Hehe... Storm er jo bare kendt som det ypperste, så gider man vel godt ha en - Cooltechnica/D-TEK'en er også næsten identisk :D

  • Quote

    Originally posted by Sajmon
    Vandkøleren er alfa/omega i et vandkølesystem når man forudsætter at kølehovederne er bare nogenlunde brugbart design.


    http://vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=2029


    og så 3 x NB XL2 til den - bedre i forhold til prisen har det svært ved at blive. :P


    Du har ikke lige et par links til reviews af den Nexxos?
    - NB XL2 har jeg haft set på engang, Yate's er lidt bedre..

  • http://xs.org/


    Hvor finder jeg den?


    Hvor finder jeg et link til en forhandler?


    Data for XL2 er :


    120mm blæser


    - Dimensioner: 120x120x25mm
    - Hastighed: 1400rpm ved 12v
    - Støj: 21db
    - Spænding: 6-13v
    - Luftmængde: 98m3/t (56,7 CFM)
    - Strømforbrug: 2 w


    Så mon ikke man stadig kan holde sig over de små 37cfm som din Loon ting laver selvom man skruer 1 dB ned for XL2'eren?


    Og mon dog man kan høre forskel på 20 og 21dB?

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • Quote

    Originally posted by Sajmon
    http://xs.org/


    http://xtremesystems.org/forums/search.php?searchid=2343015 :D


    Quote

    Hvor finder jeg den?
    Hvor finder jeg et link til en forhandler?


    Link til reviews etc : http://www.google.com :P




    Jeg mente så også støjmæssigt, ikke hvor meget den spytter ud.. Har læst et par reviews af XL2, hvor den er målt til +30db - linky

  • Nu er 30dB heller ikke mere end det lydniveau en sweater siger når den bliver trukket henover et gulvtæppe. Folk har generelt en helt forskruet opfattelse af det, og det er MEGET få mennesker der reelt kan teste lydniveau på en blæser korrekt. :P


    Dog kan jeg ikke nikke genkendende til den måling - og slet ikke når blæseren sidder i fri luft..


    Desuden er dB tal en ting - men ens subjektive oplevelse af lyd er en HELT anden.


    Ambient noise er stort set altid 17-19dB - så en 20dB blæser kan høres lige så lidt som en 21dB kan, medmindre der er mekanisk støj fra den - og det er der ikke fra XL2'eren.
    Loon kan ikke købes på disse breddegrader, så den kan jeg ikke se hvorfor du gider bruge penge på...

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon
    Loon kan ikke købes på disse breddegrader, så den kan jeg ikke se hvorfor du gider bruge penge på...


    Breddegrader betyder ikke det store - og det er mit personlige indtryk Loon er bedre - for mig :)

  • En ting er jo opgivelser, en anden er realitet. Kan sagtens være Yate Loon lyder mindre aggressiv eller reelt flytter mere luft end Noiseblocker.
    Jeg ville forøvrigt holde mig til den Cooltek. Den er ret rost og har et lavt antal finner per tomme, hvilket er godt imod luftstøj. Skulle være en utroligt god lownoise rad. Thermochill PA er lavere FPI, men kan ikke lige komme på andre der også er egentlig. Er dog også noget tid siden jeg har været 100% oppe på mærkerne mht det her - men det kommer da igen så småt.
    Min ide om det er at den nemt er de 65 kr mere værd, uden at have testet dem op mod hinanden. Som sagt vil jeg sige at en triple nok kan fjerne mere varme end du på nuværende tidspunkt putter i det.


  • En stigning på 6 dB svarer cirka til en hørbar fordobling... Så lidt forskel er der, men er jo alt efter hvilke omgivelser man befinder sig i... ;)