Diskoteker holder indvandrere ude


  • Dårlige undskyldninger er jo ikke ulovlige... de er netop med til at de ikke laver ballade udenfor... for selvom dørmændene sagtens ka håndtere sådan en gruppe, der blir sure over at få at vide de ikke må komme ind pga. deres udseende, så er det jo bedst at undgå det



    Jeg syns det er 100% i orden at diskoteks ejerne bestemmer hvem de vil have ind... Jeg ser intet forkert i det (med mine øjne altså)
    Det man så bare kunne gøre ved det var at gå et andet sted hen, men hvis de alle har samme politik mht. indvandrere, så må der squ da også være noget ved det!


    Jeg er nok mere eller mindre racist, men det er også min egen sag... jeg har bare en udemærket grund til at være det...
    Muligvis skærer jeg alle over en kam, men jeg har netop ikke lyst til at lære dem at kende, før jeg dømmer dem... Så må the good guys ligesom tage skeen i egen hånd og få de idioter der ødelægger det for de andre, til at tage sig sammen!


    Jeg ved udemærket godt at der er mange indvandrere der er gode nok... har da også mødt nogle få af dem... Det at være indvandrer er jo ikke ensbetydende med man er en dårlig person, men det er netop indenfor denne gruppe der er nogle idioter der ikke kan håndtere sig selv indenfor vores samfund og det er her de andre burde gøre noget ved det



    Kort sagt... et diskotek er ikke offentlig ejendom, det er ejet af en person/firma, der bestemmer fuldstændigt over det!

  • Hvis personene eller gruppen er kendt af udsmiderne så er det ok at de ikke må komme ind, men hvis der kommer en som de ikke kender skal han eller hende da helt sikkert.


    Og hvis der opstår problemer så er det bare ud, også hvis det er en dansker der starter..


    Men det kan tit være svært at finde årsagen til slagsmål, det kan være om ens kæreste eller bare nogle som er provo..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Måske er det ulovligt. Men som klub-ejer ville jeg også selv være herre over hvem der kom ind. Her snakker jeg ikke indvandrere generelt, men jeg ville ikke være ked af at afvise dem der ligner ballade. F.eks. i "uniform", som en anden nævner.
    Det så man f.eks. på Crazy Daisy i Vejle, da de fik ny dresscode nogle år tilbage. Den ekskluderede faktisk en stor gruppe som i lang tid havde domineret diskoteket og havde været til gene for de andre gæster. Uniformen bestod af særlig påklædning og guldkæder ud over det hele. Der blev mærkbart mere stille efter indførelsen af den nye dresscode.


    Typer der ligner (og er) ganske almindelige og anstændige mennesker som dem i indslaget, ville der ingen problemer være med.


    At det er ulovligt er hvad det er. Som ejer ville jeg dække de 1000kr udsmideren (på uretfærdig vis) får i bøde, og så er det det. Det er en billig pris at betale for selv at styre tilgangen af mennesker. Man ser jo også tit at de kun lukker tøser ind.


  • Jo det er ulovligt. Det handler ikke om dårlige undskyldninger, det handler om at alle ikke kan komme ind på samme vilkår. Og det ER ulovligt. Det fremgik også af den udsendelse på TV2 igår, og det er også derfor dørmændende får bøder.

  • Quote

    Originally posted by mr. gamer
    jeg så udsendelsen på tv2 igår... de der dørmænd var til grin... :)


    det var 2 indvandere som havde flot tøj og man kunne se på dem at det ikke var ballade magere... :)


    Yep... Det var lidt til grin... De talte flot dansk, virkede meget almindelige og flinke...


    Dem jeg taler om er mere de typer der render rundt i bullrot eller bare er en hel gruppe der går og spiller smarte...


    Der er simpelthen ikke noget der ødelægger diskoteks stemning mere end det, de rager løs på damerne og tror bare de ejer dem, vil slås med drengene eller andre latterlige ting...


    Jeg synes det er lidt ærgeligt... Men hvis det er det der skal til for at man kan have det sjovt så må det jo være sådan... Dog synes jeg godt lige at en dørmand burde kunne kende forskel på en gruppe ballade magere og 2 invandrere der vil ud og score lidt 8o

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Måske er det ulovligt. Men som klub-ejer ville jeg også selv være herre over hvem der kom ind. Her snakker jeg ikke indvandrere generelt, men jeg ville ikke være ked af at afvise dem der ligner ballade. F.eks. i "uniform", som en anden nævner.
    Det så man f.eks. på Crazy Daisy i Vejle, da de fik ny dresscode nogle år tilbage. Den ekskluderede faktisk en stor gruppe som i lang tid havde domineret diskoteket og havde været til gene for de andre gæster. Uniformen bestod af særlig påklædning og guldkæder ud over det hele. Der blev mærkbart mere stille efter indførelsen af den nye dresscode.


    Typer der ligner (og er) ganske almindelige og anstændige mennesker som dem i indslaget, ville der ingen problemer være med.


    At det er ulovligt er hvad det er. Som ejer ville jeg dække de 1000kr udsmideren (på uretfærdig vis) får i bøde, og så er det det. Det er en billig pris at betale for selv at styre tilgangen af mennesker. Man ser jo også tit at de kun lukker tøser ind.


    Kunne faktisk ikke være mere enig.. :)


    Hvis jeg holder fest i mit hjem vil jeg da også kun have mennesker jeg vil lukke ind til at komme...


    Men synes bare alting stemples racisme, det er ved at være USA :)) når man er sort/invandrer så ka man svine danskere til så meget man vil uden der sker det mindste... Men er man dansker og gør så er det en KÆMPE brøller... Selv hvis man svarer igen i en brandert :P

  • Problemet er jo at de kommer i grupper af10+ stykker... og har ingen damer med, da de sidder der hjemme og ska bare makke ret.
    Hvis de nu hev deres damer med og der var "fri bar for alle" så ku det godt være alle ville komme ind.
    Men når de tropper op i en kæmpe gruppe, så er det bare sånn..


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget


    Jeg er desværre helt lost :boxed: Enten er det fordi det er tidligt om morgenen - Eller også fordi det er dig :D Hvor vil du egentlig hen med det?


    At det er en fin tanke Mikkel har, men, i praksis er det bare ikke så lige til som han får det til at lyde.

  • En af mine tidligere klasse kammerater er indvandre. Han kan ikke komme ind fordi, at de ikke vil ha det.


    Han har oplevet at dørmanden har sagt, der er ikke plads, spurgt om ID osv. så kommer der en bagved han vader lige ind.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    At det er en fin tanke Mikkel har, men, i praksis er det bare ikke så lige til som han får det til at lyde.


    Så forklar lige hvorfor? :)


    Det du har skrevet indtil videre, giver jo slet ingen mening... :boxed:

  • Da fint nok der bliver spurgt om ID, jeg er også blevet spurgt om ID en del gange...
    Der hvor den knækker er når de ikke tror på sygesikringsbevis, oplevede jeg en enkelt gang før jeg fik mit kørekort, er en temmelig ufedt :( (for hell no om man tager pas med i byen? :)) )

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Så forklar lige hvorfor? :)


    Det du har skrevet indtil videre, giver jo slet ingen mening... :boxed:


    Præcis :razz:


    Nej det bør det gøre.. Bare giv dig god tid til at analysere, du har jo en ordbog til at tolke mig, hehe :finger:

  • Syn's det er helt i orden, at der er regler for, hvem der kan komme ind i et privatejet diskotek. Det er jo en forretning, som skal køre - ikke et værested for alle og enhver.
    Problemet kunne sikkert nok løses, hvis den omtalte gruppe mennesker, repekterede vores kulturer og normer.
    Men det er der jo beviser på dagligt, at mange af dem ikke vil og det gælder jo sådan set i alle henseender !

  • Synes ikke det er i orden at folk ikke må komme ind pga deres hudfarve.
    Og det er da HELT I ORDEN at dørmændene får en bøde, men det burde indehaveren af det pågældende sted selvfølgelig også.


    En dørmand kan jo egentlig bare sige nej til at arbejde det pågældende sted, og han er jo med til at gøre noget ulovligt hvis han ikke lukker folk ind

  • IMO er problemet netop, at de afviser normale, intelligente, velopdragne folk af anden etnisk herkomst med en begrundelse om, at de enten skal have medlemskort, eller at de ligner ballademagere, for derefter at lukke danske folk ind der heller ikke har medlemskort og er klædt på nøjagtig samme måde som de pågældende folk af anden etnisk herkomst, en påklædning der overhovedet ikke er noget galt med.


    Det er helt i orden, hvis man ikke lukker folk ind pga. en eller anden dresscode, for påklædning har folk trods alt mulighed for at gøre noget ved, men hudfarve er altså en lousy måde at sortere folk fra på.


    Der er en grund til, at vi har sådanne regler i DK, og kan man ikke lide at drive forretning under den danske lovgivning, ja så må man jo lukke og finde et andet land at drive forretning i. Der er også sådanne regler på bl.a. arbejdsmarkedet, men dem er I måske også imod?


    Hvad med at give den gruppe som diskoteksejerne åbenbart ikke vil tjene penge på en chance for at vise, at de rent faktisk ikke vil lave ballade, og så lade det gå udover dem der rent faktisk laver ballade. SÅ svært er det nu heller ikke at se forskel på de to grupper, det er bare et spørgsmål om man rent faktisk gider gøre det.

  • Det største problem her er efter min mening at folk generalt syndes det er OK for regeringen at lave regler for hvem folk skal give adgang til osv... jeg har selv en shop og der er fandme ikke nogle der skal komme og fortælle mig hvem jeg give adgang.. pt tilader jeg ikke følgende menesker i min shop


    1. fulde eller påvirkede menesker
    2. narkomaner
    3. Fodboldfans i "uniform" (som f.eks efter en brøndby vs. FCK kamp)
    4. folk under 18
    5. turister der bare fylder op og intet køber (for det meste asiatere)


    Disse menesker bliver uden "skildtning" afvist i min shop.. og jeg gør dette for at simplifisere min arbejds dag, for på forhånd at skære problem grupper fra der intet andet laver end at suge tid jeg kunde have brugt på "rigtige kunder"... sådan er livet som selvstændig og jer er sikker på at alle jer der er pro disse regerings regler aldrig har haft jeres egen virksomhed eller lignende..


    Det er min foratning, mine regler, og mig der er gud i mit univers.. hvis jeg i morgen vågner og beslutter at forbyde jyder, kvinder og folk der ejer hund adgang så er det 100% op til mig selv og intet regeringen skal blande sig i...


    Fed7haS


  • Det er nemlig fuldstændig korrekt det du skriver! Du vil muligvis få et dårligt omdømme eller hva ved jeg hvis du går hen og forbyder visse grupper, men det er fuldstændigt dit ansvar at bestemme det!


    Der er selvfølgelig en grund til du forbyder de grupper du nævner - alt andet ville jo være tåbeligt

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS
    Det er min foratning, mine regler, og mig der er gud i mit univers.. hvis jeg i morgen vågner og beslutter at forbyde jyder, kvinder og folk der ejer hund adgang så er det 100% op til mig selv og intet regeringen skal blande sig i...


    Fed7haS


    Ja, det forstås - Men den holder jo ikke i princippet...


    Hvad så hvis supermarkederne sagde: Ingen adgang for rødhårede? Hvordan skal de så handle ind og leve?


    Eller hvad hvis apotekerne sagde: Ingen adgang for folk over 80 år?


    Husk lige at tænke på andre end dig selv. ;)


    Det er jo ikke fedt for de stille og civiliserede indvandrere, som kommer til diskotekerne og bare gerne vil have en sjov aften lige som alle andre? De skal da ikke afvises pga. deres hudfarve, bare fordi der måske er nogle andre af samme "race", som laver ballade nogen gange...