Diskoteker holder indvandrere ude


  • hehe det er da ikke engang i nærheden af at være det samme.. jeg tvivler på at både 80+ årige eller rødhårede har gjordt deres "race" så upopulær at de vil blive nægtet adgang.. og nu taler du jo også om "Livsnødvændige" ting.. og det er diskuteks adgang ikke...


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Yilar
    Må man afvise turister på den måde? (altså på lovlig vis), de andre kan jeg godt forstå, men den med turister er da det sammen som race.


    jeg er simpelthen nød til det hvad endten det er ulovligt eller ej.. vi har typpisk grupper af 4-7 asiatere der kommer og fylder hele shoppen i 30 minutter og sviner til og så går uden at have brugt en krone.. hvorimens kunder der er intraseret ikke kan komme til da der ikke er plads til dem.. (vi har 5 seddepladser så 1 flok er nok til at lamme min shop i 30 minutter og det kan jeg ikke leve af..)


    Fed7haS


  • Nøj ville ikke være godt det med de rødhårede :P Men man ville nok vælge en anden kæde...
    Og såfremt at statestikkerne såvel som egne oplevelser sagde de stjal 4000% mere end folk med anden hårfarve, så ville der egentlig være forståelse... :pokey:


  • Præcis, det er nemlig essensen af det hele. Og præcis den pointe de noget så utrykkeligt fremhævede på TV2 igår.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Præcis, det er nemlig essensen af det hele. Og præcis den pointe de noget så utrykkeligt fremhævede på TV2 igår.


    Og jeg bliver afvist ved 90% af alle diskuteker i DK pga mine tatoveringer :P og jeg står da ikke og tuder.. jeg kan faktisk godt forstå at de ikke vil have overtatoverede folk ind.. og det må jeg jo så leve med.. hvis man som mig har et ydre hvor 99% af danmarks befolkning tænker "rokker" når de ser mig.. så må man jo regne med lidt forskælds behandling.. og det er da intet at pive over..


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS
    hehe det er da ikke engang i nærheden af at være det samme.. jeg tvivler på at både 80+ årige eller rødhårede har gjordt deres "race" så upopulær at de vil blive nægtet adgang.. og nu taler du jo også om "Livsnødvændige" ting.. og det er diskuteks adgang ikke...


    Fed7haS


    Ud fra dit tidligere udsagn at dømme, er det jo. :)


    Alle supermarkederne har da også en ejer, som bestemmer - Så hvis der ikke var regler på det her område, kunne de jo også bare udelukke folk som de havde lyst.


    Men ja - selvfølgelig overdrev jeg - for at fremme forståelsen naturligvis. ;)


    Men nu du nævner "livsnødvendige ting" - Hvad så hvis vi gik skridtet videre fra diskoter, til at det også omfattede barer, værtshuse, turistattraktioner, tivoli-parker, osv. - kort sagt: ALLE sjove steder, som ikke "fysisk nødvendige" - Hvor meget liv ville der så være tilbage for de minoritetsgrupper der blev udelukket fra dette, blot pga. nogle åndsvage fordomme?


    Og ja - jeg kender næsten dit svar på forhånd, fra før i tiden: "Så kan de jo bare rejse hjem til deres eget land..." - Am I right? :roller:

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS
    Og jeg bliver afvist ved 90% af alle diskuteker i DK pga mine tatoveringer :P og jeg står da ikke og tuder.. jeg kan faktisk godt forstå at de ikke vil have overtatoverede folk ind.. og det må jeg jo så leve med.. hvis man som mig har et ydre hvor 99% af danmarks befolkning tænker "rokker" når de ser mig.. så må man jo regne med lidt forskælds behandling.. og det er da intet at pive over..


    Fed7haS


    Du har 100% SELV valgt at få lavet dine tattoveringer - så den sammenligning holder SLET ikke!

  • Quote

    Originally posted by købkøb


    Enig... HVER gang jeg har oplevet problemer er det enten begge grupper der er invandrere eller 1 af grupperne...


    Synes bare det er for meget efterhånden...



    dem i TV2 indslaget var bestemt ikke ballademagere.... jeg synes det er ekstremt diskrimination at holde nogen ude fra resturationer pga. hudfarve... ballademagere af alle salgs må gerne holdes ude - men igen - dem i indslagt var IKKE ballademagere på nogen måde... jeg synes det minder lidt om at sorte engang ikke måtte sidde forrest i bussen i USA... unge sorte mænd i USA er jo også skåret over en kam langt mere sandsynlige for at lave ballade - men det er da ikke nogen grund til at holde sorte mænd ude fra natklubber over hele USA...


    jeg synes det er noget svineri


  • Jeg kan godt lide du bruger udtrykket åndsvage fordomme men jeg ser ikke hvor fordom spiller ind.. det er jo virkelighed at invandre i flok laver meget mere ballade og vold end danskere.. så det er væl bare at lægge sin foratnings politik efter hvordan verdnen ser ud nu..


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS
    Jeg kan godt lide du bruger udtrykket åndsvage fordomme men jeg ser ikke hvor fordom spiller ind.. det er jo virkelighed at invandre i flok laver meget mere ballade og vold end danskere.. så det er væl bare at lægge sin foratnings politik efter hvordan verdnen ser ud nu..


    Fed7haS


    Det sidste giver jeg dig ret i. Men der er jo også mange indvandrere som IKKE laver ballade på diskotekerne - Synes du så ikke det er lidt synd for dem, hvis de ikke må komme ind, blot pga. noget de slet ikke har eller har haft nogen indflydelse på?

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Du har 100% SELV valgt at få lavet dine tattoveringer - så den sammenligning holder SLET ikke!


    det gør den da.. jeg er da i 100% samme situration som de invandre.. at jeg har valgt det selv er da ligegyldigt.. pointen var at jeg kunde forholde mig til deres situration..


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Det sidste giver jeg dig ret i. Men der er jo også mange indvandrere som IKKE laver ballade på diskotekerne - Synes du så ikke det er lidt synd for dem, hvis de ikke må komme ind, blot pga. noget de slet ikke har eller har haft nogen indflydelse på?


    Jo selvfølgelig er det da synd for dem men de må da have forståelse for hvorfor siturationen nu engang er sådan.. det var defor jeg brugte mine tatoveringer som et eksemple.. der er massere af rokkere osv i danmark der har givet folk med tatoveringer et dårligt ry og de betragtes som ballademagere.. og af den grund bliver jeg skåret over en kam sammen med disse menesker som jeg slet intet har tilfældes med.. men i stedet for at pive på TV så prøver jeg at forstå hvorfor dem der driver diskutekerne har været nødsaget til at have sådan regler.. og jeg vilde jo nok i deres situration have gjordt det samme...


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS
    Jo selvfølgelig er det da synd for dem men de må da have forståelse for hvorfor siturationen nu engang er sådan.. det var defor jeg brugte mine tatoveringer som et eksemple.. der er massere af rokkere osv i danmark der har givet folk med tatoveringer et dårligt ry og de betragtes som ballademagere.. og af den grund bliver jeg skåret over en kam sammen med disse menesker som jeg slet intet har tilfældes med.. men i stedet for at pive på TV så prøver jeg at forstå hvorfor dem der driver diskutekerne har været nødsaget til at have sådan regler.. og jeg vilde jo nok i deres situration have gjordt det samme...


    Fed7haS


    Det er da også fair nok, at du bare finder dig i den slags uretfærdigheder, uden videre. Men jeg forstår så samtidig godt dem der ikke finder sig i det...


  • Helt enig. Det er også ved at være rimeligt træls, med alt det racisme snak. Man bli' snart anklaget for racisme, inden man overhovedet har sagt noget !


    Danske politikere er efterhånden nogle være vatp.... ! Og en del af vores love er så bløde, at det er til at kaste op over.


    Hvorfor skal vi tækkes en stor flok ballademagere, som kun går i byen for at chikanere og forulempe danske piger og smadre hvad der kommer i vejen for dem ?


    Så er der nok nogen, som siger: Jamen det er ikke alle der er sådan.
    Nej men det er nok heller ikke dem, der går i byen på et eller andet diskotek, hvor de ved chancen for, at nogle af deres "brødre", ødelægger det hyggelige ! Det er de kloge nok til at indse !


    Gi' dem en chance, er der der nogen der ytrer - Hvor mange chancer skal de ha', før de har tilpasset sig vores normer og skikke ?
    De burde s.. da snart ha' fundet ud af, at vi ikke gider deres jernalder normer og destruktive adfærd.


    Jeg er så træt af, at det er os, som skal nærme sig deres normer og kultur - det burde f..... være dem der tilpassede sig !!! Men det er jo tydeligt, at de ikke vil tilpasse sig.


    Mine skarpe holdninger skyldes, at jeg selv har overværet en flok "aber" smadre flere festlige aftener både på bodegaer, underholdingsteder og til privatfester.
    Mine 2 sønner har overværet, at en af deres kammerater helt umotiveret, blev stukket ned på et diskotek i City og kun blev reddet af en snarrådig læge på stedet. De har også oplevet, hvordan lignende flokke - totalt smadrede flere private fester her på Vestegnen, hvor de ikke var inviteret.


    Må hellere stoppe her, inden jeg koger over !


  • kan principielt kun være enig i at man ikke "bare" kan udelukke folk fra offentlige steder.....imo burde gentagne tilfælde af ubegrundet diskriminering koste tilladelse til udskænkning fx....men på den anden side så er carlsen også vidne på at visse grupper igennem længere tid har lavet ballade konstant, og for at forhindre det lavede man nogle regler for dresscode fx....imo er det ikke diskriminerende hvis det er erfaringsmæssigt at visse grupper laver ballade...det er ikke pga hudfarven som sådan men blot erfaring om at folk med den hudfarve er skyld i for megen ballade....jeg ville blot ønske at det ikke ville være nødvendigt at udelukken en hel gruppe for det.


    at det så slet ikke lader til at der i det her tilfælde er nogen relevant begrundelse er blot dumt af dørmanden/ejeren.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg kan sagtens forstå hvorfor folk mener det er deres ret at afvise folk på den måde. Jeg er heller ikke i tvivl om at diskotekerne ikke afviser invandrere fordi de er racistiske, men fordi de mener de på den måde skaber sikre forhold for deres gæster.
    Men det ændrer stadig ikke på at det er ulovligt.


    Og man kan da slet ikke sammenligne det med at være tatoveret. Det er fint nok at man kan sætte sig lidt i samme situation, men hvis man afviser folk pga. tatoveringer gælder det jo ALLE. Her snakker vi altså om at man bliver afvist uden grund, bare fordi man har en anden hudfarve. Ikke fordi man har valgt at lade sig tatovere eller har valgt at gå med 7 guldkæder eller har valgt at møde 12 mand op i "uniform".


    Ja, det er svært at forholde sig til at man ikke selv kan bestemme, hvem man lukker ind i ens egen butik, men det er jo åbenbart nødvendig med den slags regler.
    For øvrigt må man jo også gerne afvise kunder, bare det er på samme vilkår for alle. At afvise fodboldfans der kommer i deres klub-trøjer er helt okay, for det gælder jo alle, uanset hvilket land de kommer fra.


    Der jeg syntes filmen knækker er at det eneste der sker ved det, er at dørmanden får en bøde på 1000 kroner. Indehaveren burde klart få en bøde, og en meget større en.


  • ... men derimod fordi man (udstrålet fra sin hudfarve/udseende) kommer fra et samfund, der hylder vold og ballade


    Det er meget muligt, at man ikke har valgt det man bliver udelukket for i den forstand, men man kan uden diskussion tage hånd om problemet og sørge for man ikke har det omdømme, som de fleste indvandrere har nu om dage!



    Ud over det, så forstår jeg squ ikk hvordan det er lovligt at forbyde en hel gruppe (forstået på den måde at du siger det skal gælde alle og man godt må udelukke uniformerede fans), men det lige pludselig ikke er lovligt, fordi det er pga. udseende? Det er jo stadig en hel gruppe - nemlig indvandrere...

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    For øvrigt må man jo også gerne afvise kunder, bare det er på samme vilkår for alle. At afvise fodboldfans der kommer i deres klub-trøjer er helt okay, for det gælder jo alle, uanset hvilket land de kommer fra.


    Sluder.... ált dette startede jo fordi de afviste 2 invandre indsendt af TV2 om så bliv afvist... de bliv derved afvist på samme vilkår som alle andre invandre... så ifølge din udtalelse her er det ok at afvise dem så længe de også husker at afvise alle de andre invandre...


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS


    Sluder.... ált dette startede jo fordi de afviste 2 invandre indsendt af TV2 om så bliv afvist... de bliv derved afvist på samme vilkår som alle andre invandre... så ifølge din udtalelse her er det ok at afvise dem så længe de også husker at afvise alle de andre invandre...


    Fed7haS


    Øh netop?
    De blev udvist på samme vilkår som andre invandrerer, ikke som alle andre mennesker. Det er det hele handler om. Du må ikke stille hudfarve som en vilkår for hvem der må komme ind.
    Du må derimod gerne stille krav til påklædning så længe kravet gælder ALLE uanset hudfarve.
    Når jeg siger at alle skal have samme vilkårer (og loven siger det) handler det ikke om alle danskere og alle invandrerer (som to forskellige grupper) men derimod om alle (som en stor gruppe).


    Jeg har meget svært ved at tro på du ikke kan forstå hvordan det hænger sammen.

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Ud over det, så forstår jeg squ ikk hvordan det er lovligt at forbyde en hel gruppe (forstået på den måde at du siger det skal gælde alle og man godt må udelukke uniformerede fans), men det lige pludselig ikke er lovligt, fordi det er pga. udseende? Det er jo stadig en hel gruppe - nemlig indvandrere...


    Ja det er nemlig ligeså nemt at ta en anden hudfarve på som det er ta noget andet tøj på?