QuoteDisplay MoreOriginally posted by Lecter
Sierre tequila er sgu slavetequila! Tag i en vinhandel og køb en ordentlig gylden tequila.
Hvis du vil have noget ordentligt, skal du lidt op i pris, men så smager det altså også bare aaaalt for nice. Jeg elsker tequila, og Sierras er også fin, når man drikker sig stiv i LA Bar's 10-kroners tequilabar. Citron og salt er et must, da det giver en helt anden smagsoplevelse.
Skjold Burne har så vidt jeg huske nogle rigtigt gode tequilaer.
Og så vil jeg lige aflive en myte. Man kan i forskellige lande få tequilaflasker med en lille larve/orm i. Den skulle eftersigende indeholde mescalin, som man skulle blive ganske skæv af. Men det er løgn og latin.
Tequila er en mezcal, hvilket alt spiritus, der er lavet på agaveplanten er. Ormen er et marketingstrick. Den er opdrættet til formålet og indeholder kun alkohol og protein.
Og så er tequila bestemt ikke lavet på kaktus nej. Agaveplanten gror i samme omgivelser, men udover det, så er de altså ikke i familie.
Tak for den omfattende info
Det med ormen ville jeg heller ikk tro på alligevel....det lisom med absinthe...Der er der jo os mange der påstår at der er svampe i osv hvilket ikke er sandt medmindre man selv tilsætter det.