Koldeste kølevæske som IKKE buster plast.

• er de ikke lavet af plastik - sprænger de ikke?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by M.Beier
    En L30 var faktisk hensigten :P

Men Eheim 1048 er også en mulighed, tror sq fint de begge kan helt ned mod -90 grader uden at blinke :)

hmm det tror jeg sq ikke du skal regne med... -90ºC er altså vildt meget koldere end hvad de er bygget til... :boxed:

Originally posted by M.Beier
    En L30 var faktisk hensigten :P

Men Eheim 1048 er også en mulighed, tror sq fint de begge kan helt ned mod -90 grader uden at blinke :)

Normal plast har et problem ved hårde frostgrader + fugten i luften vil kondensere og fryse til is på de mekaniske dele i den.

Det er ikke engang sikkert at metallet i pumpen kan holde til de hårde frostgrader da de er udsat for konstant slid...

• Marc - du kan lige så godt skyde din tanke ud af hovedet mht til radiator og pumpe.

Jeg har prøvet med 2 forskellige raddiatore, samt 3 forskellige pumper. L20 og Ehiem 1048.. Dernæst en almindelig "cirkulations" pumpe fra Codan Gummi.. / Industri pumpe/.. Intet af dette kunne klarer mere end -25 c.

Industripumpen kunne dog godt, bortset fra at metalhætten flækkede ved -68 grader.. :S Tror også det har noget afgøre med Acetonen som jeg havde i systemet.

Hvis du bruger almindeligt kølervæske, så fryser væsken i radiatoren .. Væsken når simpelthen ikke ud af radiatoren, og så begynder rørerne ellers bare at fryse. og det går specielt stærkt med LN2.. :clap:

Prøvede med Tøris og LN2..

• så skal man ihvertfald op i en ordentlig størrelse slange og en snegl istedet...lidt svært og dumt....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Jeg har kørt under -25 allerede 8)

Skal fandeme ikke radiator i setup, res skal være bay skal være radiator, er selvsagt kun til kortvarigt test.... LN2 pumpe, hell no, en af mine mates, Waus-mod, købte en for 13.000 såvidt jeg husker...

EDIT:
    Min nuværende blanding med kølevæske går til -28 uden problemer, derunder skal der flow til for at sørge for den ikke fryser.. (i chilleren)

• Du kan self købe et highflow system beregnet til -xx grader, men helt ærligt?

Så tror jeg det i længden ville være billigere at smide pengene efter Hr. Holcks køler :)