En L30 var faktisk hensigten
Men Eheim 1048 er også en mulighed, tror sq fint de begge kan helt ned mod -90 grader uden at blinke
Men Eheim 1048 er også en mulighed, tror sq fint de begge kan helt ned mod -90 grader uden at blinke
er de ikke lavet af plastik - sprænger de ikke?
QuoteOriginally posted by M.Beier
hmm det tror jeg sq ikke du skal regne med... -90ºC er altså vildt meget koldere end hvad de er bygget til...
QuoteOriginally posted by M.Beier
Normal plast har et problem ved hårde frostgrader + fugten i luften vil kondensere og fryse til is på de mekaniske dele i den.
Det er ikke engang sikkert at metallet i pumpen kan holde til de hårde frostgrader da de er udsat for konstant slid...
Marc - du kan lige så godt skyde din tanke ud af hovedet mht til radiator og pumpe.
Jeg har prøvet med 2 forskellige raddiatore, samt 3 forskellige pumper. L20 og Ehiem 1048.. Dernæst en almindelig "cirkulations" pumpe fra Codan Gummi.. / Industri pumpe/.. Intet af dette kunne klarer mere end -25 c.
Industripumpen kunne dog godt, bortset fra at metalhætten flækkede ved -68 grader.. Tror også det har noget afgøre med Acetonen som jeg havde i systemet.
Hvis du bruger almindeligt kølervæske, så fryser væsken i radiatoren .. Væsken når simpelthen ikke ud af radiatoren, og så begynder rørerne ellers bare at fryse. og det går specielt stærkt med LN2..
Prøvede med Tøris og LN2..
så skal man ihvertfald op i en ordentlig størrelse slange og en snegl istedet...lidt svært og dumt....
QuoteDisplay MoreOriginally posted by Jacob Hansen
Marc - du kan lige så godt skyde din tanke ud af hovedet mht til radiator og pumpe.
Jeg har prøvet med 2 forskellige raddiatore, samt 3 forskellige pumper. L20 og Ehiem 1048.. Dernæst en almindelig "cirkulations" pumpe fra Codan Gummi.. / Industri pumpe/.. Intet af dette kunne klarer mere end -25 c.
Industripumpen kunne dog godt, bortset fra at metalhætten flækkede ved -68 grader..
Tror også det har noget afgøre med Acetonen som jeg havde i systemet.
Hvis du bruger almindeligt kølervæske, så fryser væsken i radiatoren .. Væsken når simpelthen ikke ud af radiatoren, og så begynder rørerne ellers bare at fryse. og det går specielt stærkt med LN2..
Prøvede med Tøris og LN2..
Jeg har kørt under -25 allerede
Skal fandeme ikke radiator i setup, res skal være bay skal være radiator, er selvsagt kun til kortvarigt test.... LN2 pumpe, hell no, en af mine mates, Waus-mod, købte en for 13.000 såvidt jeg husker...
EDIT:
Min nuværende blanding med kølevæske går til -28 uden problemer, derunder skal der flow til for at sørge for den ikke fryser.. (i chilleren)
Du kan self købe et highflow system beregnet til -xx grader, men helt ærligt?
Så tror jeg det i længden ville være billigere at smide pengene efter Hr. Holcks køler
nitrogen-har ikke helt fanget hvad du skal bruge det til-men det er nemt at skaffe
QuoteOprindeligt indlæg af Fuchs
nitrogen-har ikke helt fanget hvad du skal bruge det til-men det er nemt at skaffe
uheldigvis en næsten 5år gammel tråd du svare