Bedste danske rappere?!

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Teksterne i hiphop sange er jo bare show. Det er stemningen der sælger, og her er der altså et gangster tema.
    Opfordrer action film også til at du går ud og slår folk ihjel med en uzi, eller er det bare underholdning?


    Jeg holder mig til Kølig Kaj. Han er straight up og nede på jorden.

  • Tjek den danske undergrund, der findes mange der er SÅ meget bedre end mainstream artisterne. Folk der er værdige at nævne kunne være:


    Kontra Crew ( Es, Kasper Spez, SvenOpiden, Supajan, Dj Profile )
    Paulo & Dj Cars10
    Pede B
    Cab


    Var lige et par eksempler på GENIALE artister, der basker ENHVER mainstream rapper big time :)

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Interessant nok. :)


    Har du nogen kilder?


    :) Jeg tror, at du kan finde det mange steder, men det link Fed7haS gav indeholder følgende:


    "In October 1993, in Atlanta, Shakur shot two off-duty police officers (one in the leg, one in the buttocks) that were harassing a black motorist."


    og


    "In December 1993, however, Shakur was charged with sexually abusing a woman in his hotel room. According to the complaint, Shakur sodomized the woman and then encouraged his friends to sexually abuse her."


    Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Teksterne i hiphop sange er jo bare show. Det er stemningen der sælger, og her er der altså et gangster tema.
    Opfordrer action film også til at du går ud og slår folk ihjel med en uzi, eller er det bare underholdning?


    Det kan du selvfølgelig have ret i, men det er de færreste skuespillere der "i virkeligheden" har skudt to politimænd ned, og som er anklaget for grov sexuel misbrug. Så gangster-lederen (Tupac) bekræfter altså koldblodigt, at han har gjort det, og opfordrer dermed en masse mennesker der ser op til ham, at følge hans eksempel og gøre det samme. Derudover er det også lidt noget andet i action-filmene, da de klart skildrer hvem der er den gode, og hvem der er den onde. Du ser meget sjældent helten, koldblodigt slå et andet menneske ihjel, hvis ikke det er nødvendigt / han ikke har en grund til det. Du ser ham også meget sjældent voldtage en uskyldig pige. Det er noget andet, når man ser de onde skuespillerer slå folk ihjel. Dem holder man ikke med, og det står klart, at hvis man gør, som de gør, så vil man få samme skæbne som dem: (hård fængselsstraf eller sågar døden). Det er noget med moralen.


    Men jeg kan godt se din pointe, men det kan også godt være, det bare er mig, der ikke bryder mig om den der "gangster"-attityde. Synes bare i grund og bund, det virker en smule barnligt og umoddent. Jeg foretrækker noget godt gammelt Kim Larsen :)

  • orgi-e er nok også definitionen af "danmarks fedeste rapper" i mit hoved.... ka rappe både seriøst, vildt og sjovt... den mand er en geni.... :finger:

  • Dansk Rap er som dansk wrestling = en billig efterligning af et amerikansk fenomen, som man i virkeligheden skulde have ladet være med at tro man kunde finde ud af..


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS
    Dansk Rap er som dansk wrestling = en billig efterligning af et amerikansk fenomen, som man i virkeligheden skulde have ladet være med at tro man kunde finde ud af..


    Fed7haS


    Hehehe, for satan det var smukt. Ikke et øje er tørt.

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS
    Dansk Rap er som dansk wrestling = en billig efterligning af et amerikansk fenomen, som man i virkeligheden skulde have ladet være med at tro man kunde finde ud af..


    Fed7haS


    :9xo

  • Har selv hørt en del rap for nogle år tilbage, og været meget i den kultur, eller nærmere skater kulturen, hørte/høre stortset alt, lige fra heavy til klassisk. Mener selv det er en gave, og kunne være åben for stortset alt musik, og også kunne se det "fede" i næsten alt. Men musik smag er jo meget en smags sag, og hva der passer bedst til ens temperament, og livs stil osv. ;)