Skolepraktik

• jeg skal i skole praktik i uge 45 46, og jeg tænkte på om der var nogle af jer der havde nogle gode ideer til hvor man kunne tage i praktik henne. Det skal være på sjælland, og helst have noget med computer etc. at gøre. Jeg har selv kigged og jeg synes ikke rigtig jeg har kunne finde noget godt.

Originally posted by Claes
    Jeg var selv i praktik i en netcafé. Fejede gulvet hver gang jeg var der, ellers spillede jeg i tolv timer i streg. Kan kun anbefales :)

Årh, snyd. Da jeg var i praktik skulle jeg arbejde hele tiden, og 20 minutters frokost pause... Det værste var, da jeg kom ind og havde store forventninger til faget, var det bare noget hø da jeg kom i gang. Efter første dag, var jeg klar til at melde mig syg i en uge :D

Originally posted by DXC

Årh, snyd. Da jeg var i praktik skulle jeg arbejde hele tiden, og 20 minutters frokost pause... Det værste var, da jeg kom ind og havde store forventninger til faget, var det bare noget hø da jeg kom i gang. Efter første dag, var jeg klar til at melde mig syg i en uge :D

Du ka dælme tro jeg havde det sjovt :)

Battlefield 2 og diablo HELE ugen! Jeg fik endda lov til at være der om natten og sove hjemme indtil jeg var klar igen. Det var seriøst bedre end en ferie fordi man vidste at alle andre arbejdede røven i laser :D

Originally posted by Svan
    jeg skal i skole praktik i uge 45 46, og jeg tænkte på om der var nogle af jer der havde nogle gode ideer til hvor man kunne tage i praktik henne. Det skal være på sjælland, og helst have noget med computer etc. at gøre. Jeg har selv kigged og jeg synes ikke rigtig jeg har kunne finde noget godt.

Jeg kom ind på Risø forsknings center.
    Det er langt federe end at stå i en computer butik og samle computere...
    Så hellere se på 12 mio. mikroskober, arbejde med platin tråde, lære om kompositter og tage billeder og SELV fremkalde dem på gammeldags vis. Se det er sjovt ;)

Jeg var også nødsaget til at tage praktik i en Shawarma bar næste gang :))

Forsvaret, eller rettere Hæren, det da en spændende oplevelse.

Held og lykke med at finde en spændende plads :cheers:

• var inde på en falck station bl.a. mange ting må man self ikke komme med ud til, men der var da nogle sjove ting...bl.a. et udslip fra en silo med fiske ensilage...hvor stationsforstanderen spurgte mig til råds, da jeg boede på landet :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Var ude i CPH Airport i deres IT afdeling - Vi samlede ikke så mange computere, men det var super spændende. Der kan du evt prøve, hvis de stadig tager praktikanter, det var en 5 års tid siden.

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Originally posted by Fragman
    var inde på en falck station bl.a. mange ting må man self ikke komme med ud til, men der var da nogle sjove ting...bl.a. et udslip fra en silo med fiske ensilage...hvor stationsforstanderen spurgte mig til råds, da jeg boede på landet :)

Gætter på du mener stationslederen;) idet der ikke er noget der hedder en stationsforstander:)

• er meget muligt er jo nogle år siden....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Claes

Du ka dælme tro jeg havde det sjovt :)

Battlefield 2 og diablo HELE ugen! Jeg fik endda lov til at være der om natten og sove hjemme indtil jeg var klar igen. Det var seriøst bedre end en ferie fordi man vidste at alle andre arbejdede røven i laser :D

HAHA, det er fandme den underligste gang skole-praktik jeg ever har hørt om :))
    Jeg var ude med en elektriker i en uge.

• i 8. klasse var jeg i Fredgaard, og det var satme nedern.

Første dag var jeg ude og køre med en af deres medarbejdere, der skulle afhente et udlejet fjernsyn hos en gammel dame. Vi ankommer til lejligheden der stinker af sur gammel dame, og der går 20 minutter før frk. Jensen hører vi ringer på dørklokken. Fjernsynet havde det fint nok, men var ikke blevet rørt i over et år, så det var FULDSTÆNDIGT dækket med støv. Fjernbetjeningen var SÅ fyldt med øllebrød at tasterne ikke kunne tastes ned. "Ja Karl Einer var så glad for sin øllebrød," fortalte den gamle dame.

Anden dag havde jeg absolut intet at lave, så en sælger stak mig en brændt cd-rom med fifa på, som jeg så stod og spillede på en af computerne i forretningen. Chefen kom og så det og flippede totalt ud på mig. Jeg var 14, pubetær og følte mig pisse unfair behandlet så jeg råbte "Fuck af din homokarl", tog min jakke og skred (manden havde det blødeste håndtryk ever).

Resten af ugen var jeg hos min onkel, der er tandlæge.

Så hvad fik jeg ud af den erhverspraktik? En tandrensning! :))

• Som sagt, hvis du vil rode med computere så tag ind til en computerforretning..

Jeg selv var i SHG i en uge, hvor jeg reparerede og samlede computer.. kunne samle en computer med bind for øjnene efter den uge.. Og de var mega flinke allesammen :)

Tænkte også selv på det med netcafé, men valgte så SHG :)

Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

-Friedrich Nietzsche-

• Lol er det mindre sjovt? :))

Jeg var i praktik som tømrer

Det var hårdt.. Op kl halv 6 og får fri kl 16

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

Originally posted by DXC

Lyder somom der var godt gang i den på det bordel.

• var selv i pratik i Dragør komunes EDB afdeling! Der skulle jeg teste pcer for at se om de virkede før de skulle sættes op! skulle smide OS på maskinerne (image ftw :p). Kørte så med ud til børnehaver skoler og sådan for at sætte pcer op eller hjæpe med andet EDB udstyr

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro