Tænkte bare på om det var værd at prøve den?

Conroe overclocking tråd
-
-
jeg bruger den.. ser fin ud
-
lige et uden om spørsmål skal det være crosfire grafik ort for man kan køre med 2 grafikkort eller kan man købe eks 2 *1900xt normal kort ?
-
Det ser ud som om det var min E6600 der ikke var vild med at køre mere end ~470 Mhz fsb i Asus P5B.
Her er så min ene 2.93 ES B0 cpu @ 4 Ghz (8x divider), 500 Mhz fsb mem 1:1 cas 4-3-3-8 med 4 ram blokke. Og det er fejlfrit i memtest86 @ 2.35V Vdimm i bios.
Valideret ss her:
-
Hehe 520 Mhz fsb er også stabilt, kan ramme 525 Mhz men så er både ram og cpu på grænsen. Lidt sisoft memory @ 520 Mhz fsb 1:1 cas 4-3-3-8:
-
Sweet..
Lars, min mach II tigger om at blive smadret igennem, men, skole på mandag, så må ind i en ordenlig rytme..Hva', giv mig en uges tid, så skal jeg nok komme efter dig
sygt nok med ram'ne, mine vil ikke op i den frekvens stabilt.. - 500 4-3-2-4 maxer de ud ved stabilt, altså ved lav vdimm.. 2.8v tør jeg ikke til dagligt brug...Iøvrigt, jeg har et kort i ærmet, skulle have haft det idag, men min lørdagsekspress blev ikke lørdagsekspress
-
Originally posted by M.Beier
Sweet..
Lars, min mach II tigger om at blive smadret igennem, men, skole på mandag, så må ind i en ordenlig rytme..Hva', giv mig en uges tid, så skal jeg nok komme efter dig
sygt nok med ram'ne, mine vil ikke op i den frekvens stabilt.. - 500 4-3-2-4 maxer de ud ved stabilt, altså ved lav vdimm.. 2.8v tør jeg ikke til dagligt brug...Mine ram skal have lige præcist 2.35V i BIOS på P5B, på mit Asus P5WD2-P var det 2.40V. Ved alle andre indstillinger på får jeg adskillige fejl i memtest86, og det bliver værre ved at skrue endnu mere op for Vddr, hvilket helt sikkert er hvorfor jeg ikke havde held med mit Vddr mod på mit Asus P5WDP.
QuoteIøvrigt, jeg har et kort i ærmet, skulle have haft det idag, men min lørdagsekspress blev ikke lørdagsekspress
Mon ikke vi hører om esset i næste uge så
Jeg hader når lørdagsexpress pakker ikke kommer frem som lovet. De postdanmark djævle burde sagsøges for at kidnappe ens weekend når sådan noget sker
Har i øvrigt lige kørt pcmark05 @ 520 Mhz fsb (4160 Mhz på cpu'en) og scoret 10801. Og 3dmark2001se ligger på ca. 60k med et standard clocket x1900xtx
-
Skal vi lige tage en superpi 1M @ 528 Mhz fsb 1:1 (4224 Mhz på cpu'en): 11.953 sek
-
Sweet
De 60K bliver en ski' svær opgave med X850XT, men et forsøg værd
SPI 1M, argh, man down man down - Peter og jeg blev begrænset lidt af 380mhz ram 4-4-4-4
- Men we'll be back -
3333MHz, 9x370 1:1 5-6-6-18, 1,45v Vcore.
Har en idé om, at mit halvdefekte 7800GTX har indflydelse på systemet. Ryger til RMA i løbet af ugen. -
Ville lige tilføje dette, gammelt billede though
[Blocked Image: http://img55.imageshack.us/img55/6541/backuptidenhq8.jpg] -
Jamen så laver jeg da lige en 1M @ 530 Mhz fsb og mem @ 530 Mhz cas 4-3-3-8.....
-
Og så er det jeg bliver skaldet af at rive håret ud af hovedbunden!
Vil ha' min pakke nuVed ikke om der bliver tid før næste weekend, uni starter imorgen, så skal på en 106km køretur om morgenen
- Får først min lejlighed d.15 eller en uges tid efter... Piiiiv
- Og skal ligge ud med at køre af Lyngby-vejen (Danmarks travleste motorvej?) mod KBH, og så drejer jeg af mod motorring3 når jeg når derud.. (vejarbejde + Danmarks mest kaotiske strækning.. (afkørsel fra Lyngbyvejen til Jyllingevej) hvorefter den står på mod Roskilde hvor der er vejarbejde igen... - Sq lige før toget er hurtigere- efter Roskilde er der ellers fri bane, medmindre panserne er på lur selvfølgelig.
EDIT: Lars, hva' primer din max ved?
-
Jeg har slet ikke primet endnu med den her ES'er, men vil gætte på at den er prime stabil ved omkring 4.1 Ghz. Alle benches er helt stabile ved 4160 Mhz.
-
ingen som kan fortælle mig det ?
-
Originally posted by white
ingen som kan fortælle mig det ?Må erkende jeg havde lidt svært ved at forstå spørgsmålet...
Men ja, et kort skal være et mastercard, ellers virker det ikke - medmindre det er 1900GT -
Hmrfmnnllgpffft! ..Jeg syns nu min Kålroe begynder at opføre sig lidt mystisk - nogen dage kører den fint på 3.4/3.46 - andre dage ska jeg ned på 3.33 for at ku prime den stabilt..
-
Er lige ved at teste lidt Patriot ram blokke, et sæt på 2x 512MB PC2-8000+XBL blokke. Det erlidt en skam at min cpu ikke vil mere end ~4.2 Ghz stabilt, så jeg er nede på 6x divider nu. Men hvad med 555 Mhz fsb og mem @ 1:1 DDR2-1110 cas 4-4-4-12 på mit ikke moddede Asus P5B Deluxe... Nice, ikke?
-
Originally posted by M.Beier
Må erkende jeg havde lidt svært ved at forstå spørgsmålet...
Men ja, et kort skal være et mastercard, ellers virker det ikke - medmindre det er 1900GTdvs 2 stk x1900GT vil kunne køre CF ?
well kan sige at mange firmaer måske sender det som lørdagsekspress, men så kun sætter 1 mærkat på der viser det.....der skal mærkater på alle sider, for når det bliver videresorteret, så har de ikke tid til at kigge på alle sider.....men udover det, så har jeg ikke nogen forklaring...udover at problemet med at hyre skoleelever på deltid, ofte giver folk der er lidt mere ligeglad med kvaliteten af deres arbejde.
-
I skulle prøve RightMark CPU Clock Utility. Fantastisk lille program der sænker din idle temp med 10-12 grader!
Enable enhanced halt state(C1E) i advanced cpu settings.[Blocked Image: http://img366.imageshack.us/img366/7782/2700mhzcy2.jpg]
29 grader idle med 2700 mhz !
Altid rart at spare lidt penge på strøm regningen ik