billeder af Diana's død !!

  • CBS sendte i går en udsendelse omkring prinsesse Diana's død hvor de vidste billeder af den døende prinsesse inde i bilen. Blandt andet hvor hun bliver forsøgt genoplivet af en læge.


    I dag har to itilianske aviser så trykt billederne hvilket naturligvis giver et ramaskrig verden over.


    Det er 9 år siden ulykken og det er første gang at billederne bliver vist. Der har været en uofficiel aftale om ikke at vise billederne som nu er blevet brudt.


    Spørgsmålet er om dette vil for betydning for presse friheden, jeg tror helt sikkert vi kan vente os en ordentlig debat omkring det. Helt sikkert også en ratsag eller to.


    Det er jo nok også bare et spørgsmål om tid før vi nu ser billederne i andre medier.


    Hva mener du om denne sag ??

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Billederne er da ikke rare, men man ser dagligt blodige billeder i nyhederne på TV og i aviserne. Om det så er hr. jensen, hr. Hussein eller klovnen Krusty er sådan set ligegyldigt.
    Det rører mig ikke at man viser blodige billeder i aviserne, men af hensyn til børn osv. kan jeg godt sætte mig ind i at nogle føler sig stødt.


    At det er Diana er for mig sådan set ligegyldigt.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Billederne er da ikke rare, men man ser dagligt blodige billeder i nyhederne på TV og i aviserne. Om det så er hr. jensen, hr. Hussein eller klovnen Krusty er sådan set ligegyldigt.
    Det rører mig ikke at man viser blodige billeder i aviserne, men af hensyn til børn osv. kan jeg godt sætte mig ind i at nogle føler sig stødt.


    At det er Diana er for mig sådan set ligegyldigt.


    Vise ord, som altid.
    Helt enig.
    Selvfølgelig skal vi have presse-frihed. Der bør da ikke være forskel på om man vil vise billederne bare pga. hvem det er. Man kan måske så diskutere om man overhovedet burde trykke sådanne billeder. Jeg kan ikke på nogen måde se hvordan de billeder kan have betydning for en evt. artikel om emnet. For mig ville det være længe nok med billedet af bilen der er kørt galt. Det kan da ikke have noget formål at vise billeder af en døende kvinde. Det gælder selvfølgelig alle lignende situation, ikke kun dem der involverer kendte.

  • En stor del af debatten og etikken i det her er jo netop at årsagen til uheldet var at de blev jagtet af paparazzi fotografer.


    Derfor har man heller ikke set billederne før nu det blev lidt en uskreven regel at ingen medier ville bringe billederne for at vise deres foragt for det der skete.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hm ja, jeg vil nok sige at det ikke rører mig. Vi er jo efterhånden, desværre, vant til at se blodige billeder fra mellemøsten og andre steder i verden hvor der ikke hersker fred. Hvis det har været en aftale på papir om at de billeder ikke måtte vises, så fair nok, i retten med den avis, men ellers synes jeg det er noget pjat. Selvfølgelig skal man kunne stole på det folk siger, men billederne skal jo frem på et eller andet tidspunkt. Kan godt se det ikke må være så rart for de to prinser, at se deres døende mor på forsiden af en avis, fx ( ved ikke om det kommer så vidt )

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    En stor del af debatten og etikken i det her er jo netop at årsagen til uheldet var at de blev jagtet af paparazzi fotografer.


    Og blev de så alligevel det?


    Der har jo efterhånden været en del beviser for og imod, og der er vel ikke rigtig nogen der kender sandheden.


    Om de viser billederne eller ej, betyder ikke noget for mig, men det vil helt klart påvirke en del "Diana-tilhængere". Jeg glemmer aldrig en klassekammerats reaktion da hun døde, personen gik jo nærmest helt i spåner. Personligt har jeg svært ved at se hvorfor hun er så meget anderledes end alle de andre der enten gør noget godt, eller dør på en tragisk måde.


    Jeg vil mene pressefriheden er vigtigere end en person der døde i en ulykke for 9 år siden.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Billederne er da ikke rare, men man ser dagligt blodige billeder i nyhederne på TV og i aviserne. Om det så er hr. jensen, hr. Hussein eller klovnen Krusty er sådan set ligegyldigt.
    Det rører mig ikke at man viser blodige billeder i aviserne, men af hensyn til børn osv. kan jeg godt sætte mig ind i at nogle føler sig stødt.


    At det er Diana er for mig sådan set ligegyldigt.


    Du har helt ret.


    Men hvorfor skal vi ikke se noget som vi alligevel ser hver dag? Der er jo ikke noget nyt i at se de billeder.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina


  • Det at fotograferne i sig selv ikke bare fik skudt de her billeder af og fik dem trykt i samtlige medier er i mine øjne nok til at bevise at der var lidt om snakken. Du kan være helt sikre på at fotografer i den branche ikke bekymre sig en skid om hvad folk syntes om dem og med hensyn til deres billeder tænker på en ting, penge.


    Jeg syntes heller ikke hun speciel og går også en for pressefrihed.


    I mine øjne kunne problemet i det her være at billederne er så omdiskuterede og det hele har været så meget rodet sammen at det måske kunne gå ud over pressefriheden at de nu kommer frem i dagens lys.


    Skal da lige nævnes at jeg tager stærk afstand fra papperazi fotografering. Billeder af kendte er fint nok men at jagte dem og tage billeder af dem i private omgivelser syntes jeg er svineri.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg ser ikke rigtig problemet. Hvis fotografen nu havde været den eneste på stedet, ville det selvfølgelig være noget andet, eftersom han i så fald burde hjælpe hende, eller få fat på hjælp. Men eftersom der netop er billeder af en Diana, som bliver forsøgt reddet, ser jeg absolut ingen problemer



    Det er jeg uenig i. Jeg ser virkelig ikke problemet. Jo, det er da helt sikkert ikke specielt sjovt, men man må tage det sure med det søde - de ved jo hvordan det er. Desuden har de så mange midler, at de er i stand til mere eller mindre at afskærme sig. De vil jo gerne have millionerne...

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Billederne er da ikke rare, men man ser dagligt blodige billeder i nyhederne på TV og i aviserne. Om det så er hr. jensen, hr. Hussein eller klovnen Krusty er sådan set ligegyldigt.
    Det rører mig ikke at man viser blodige billeder i aviserne, men af hensyn til børn osv. kan jeg godt sætte mig ind i at nogle føler sig stødt.


    At det er Diana er for mig sådan set ligegyldigt.


    Ville sige det samme..

  • Syns ikk at nogle billeder skal holdes hemmeligt for nogen.
    Men kan ikk li at sådanne billeder kommer ud i en avis eller whatever, for at de skal tjene fler penge. lidt klamt imo.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Jeg ser ikke rigtig problemet. Hvis fotografen nu havde været den eneste på stedet, ville det selvfølgelig være noget andet, eftersom han i så fald burde hjælpe hende, eller få fat på hjælp. Men eftersom der netop er billeder af en Diana, som bliver forsøgt reddet, ser jeg absolut ingen problemer



    Det er jeg uenig i. Jeg ser virkelig ikke problemet. Jo, det er da helt sikkert ikke specielt sjovt, men man må tage det sure med det søde - de ved jo hvordan det er. Desuden har de så mange midler, at de er i stand til mere eller mindre at afskærme sig. De vil jo gerne have millionerne...


    Der er sgu grænser folk må også kunne have noget privat liv. Syntes det er direkte svineri at folk står og skyder ind på privat grund over 3-4 meter høje murer. Herhjemme i Danmark er det desuden ulovligt. Problemet er jo at nærmest lige meget hvor mange penge du har kan du ikke gemme dig for dem.


    Eneste mulighed er at blive gode venner med en regering i afrika som angelina og pit.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg synes overhovedet ikke at nogen får noget som helst ud af at se de billeder, og jeg synes det er ret urespektfuldt at vise den slags billeder af Prinsesse Diana (der ellers har været krævet gemt væk i 9 år), i en blodig og kaotisk situation, som fik til følge at hun mistede livet.


    Men der er da helt sikkert gode penge i det, for pressen, ved at vise de billeder. For nogle her i verden gælder det kun om at tjene penge, så snart chancen byder sig. :roller:


    Kors i hytten, siger jeg bare... :rolleyes: Hvad med at komme med nogle nyheder og noget brugbart fakta istedet for at vise kendte menneskers blodige tragedier?

  • lad hende dog være i fred...jeg ser ingen grund til de skal hemmeligholdes..vil blot opfordre folk til ikke at købe/se nogle medier med de billeder i.....


    se istedet discoverys "detektiv arbejde" omkring ulykken....det forklarer faktisk en del...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg svarede


    De må godt vise billederne
    og
    De må ikke vise billederne

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Kan heller ikke se nogen grund til at vise det?.. der er nogen der kan se det sjove i at folk kommer til skade men ikke mig, syns det er klamt, sygt, og perverst, uanset om det er hende eller bare en der lige er kørt galt, syns det er unødvendigt, syns slet ikke de skulle ha gjort det, uanset om hun døde på den ene eller den anden måde, der er ikke nogen grund til det, pressefrihed så lav en tegning af det eller skriv om det.

    A64 - 3200+@2.2GHz (1.5V, 1Mb L2 cache)
    MSI - K8N Neo P.(s754)
    2X512 PC3200 g.Skill
    Tyan - Radeon 9800Pro-m