Der jo hellere ingen ulovligheder, hvis han tuner den hjemme i skuret.
Det jo først når han sætter sig op på den og kører ud på offentligt omårde.
Politiet plejer sig at tage af disse sager når den fiser på vejen
skal have scooter
-
-
Originally posted by sHOIKAW
Der jo hellere ingen ulovligheder, hvis han tuner den hjemme i skuret.
Det jo først når han sætter sig op på den og kører ud på offentligt omårde.
Politiet plejer sig at tage af disse sager når den fiser på vejenJa, men der er ingen grund til at lave en offentlig guide til hvordan man tuner sin knallert. Tweak.dk skal ikke forbindes med et sted hvor man kan få hjælp til ulovligheder, og nu har niller klart meldt ud, at den skal bruges på offentlig område, så der er ingen grund til at træde mere rundt i det.
I er blevet bedt om at stoppe det, og så gør I det naturligvis
-
Forresten, hvis nogen er i tvivl:
7.01.040
Knallert
Jf. Ub.a. §28, stk. 2, må der ikke foretages konstruktive ændringer ved motor samt
lyddæmpningssystem eller ændres i udvekslingen mellem motor og drivhjul og i
drivhjulsstørrelsen. -
igen happy så gælder den jo kun hvis man kører offentlige steder....
-
Originally posted by Fragman
igen happy så gælder den jo kun hvis man kører offentlige steder....Ja, og der er blevet oplyst, at den skal bruges offentlige steder, så kom nu videre
Der er slet ingen grund til at fortsætte den diskussion!
-
Hvis du ikke kan leve med at du ikke må køre ret hurtigt på en knallert, så syntes jeg du skulle spare op til en bil eller MC istedet for
... Er uden tvivl også den bedste løsning
... Personligt ville jeg vælge at spare op til en MC. Der får du også mest for pengene ... og er klart federe at køre frem for bil
-
Originally posted by GrillRotten
Hvis du ikke kan leve med at du ikke må køre ret hurtigt på en knallert, så syntes jeg du skulle spare op til en bil eller MC istedet for... Er uden tvivl også den bedste løsning
... Personligt ville jeg vælge at spare op til en MC. Der får du også mest for pengene ... og er klart federe at køre frem for bil
Jeg er nu glad for at sidde i tørvejr.. Ingen tvivl om det er fedt at køre MC, men det er nu også noget mere risikabelt.. Det kilder altid i håndledet for at gi den gas.. Især hvis man allerede har den slags tendenser.
-Derfor skal jeg ikke ha mig en i hvert fald. -
Originally posted by urbananen
Jeg er nu glad for at sidde i tørvejr.. Ingen tvivl om det er fedt at køre MC, men det er nu også noget mere risikabelt.. Det kilder altid i håndledet for at gi den gas.. Især hvis man allerede har den slags tendenser.
-Derfor skal jeg ikke ha mig en i hvert fald.Skal man absolut tænke med røven, så fortrækker jeg at folk holder sig fra at køre i trafikken ... I høj grad også når det kommer til bil.
Sjovt du syntes at MC´ere er mere risikable end biler. Jeg synes det er lige omvendt da man ikke mærker farten i bil som man gør på MC. Det sætter en naturlig grænse for mange
.... og en fysisk grænse for nogle da man mærker vindmodstanden.... på nogle MC´ere mere end andre naturligvis.
.... men igen ... Kan man ikke bruge hovedet når man kører på MC, så skal man ihvertfald heller ikke køre bil
Ingen tvivl om at det er nice at sidde i tørvejr når det regner. Hvis jeg var afhængig af privat transportmiddel for at komme på arbejde hele året rundt, så ville jeg også fortrække en bil. Men det er jeg heldigvis ikke afhængig af.
Syntes efterhånden der er lange perioder med godt vejr i Danmark. Lige i øjeblikket er det belastende at køre i bil medmindre der er Air-Con i den. Selv hvis der var, så ville jeg dog fortrække en MC.
Sne ser vi heldigvis heller ikke så meget til som vi har gjort ... Eller også fortrænger jeg bare minderne
-
knægten er 15/16 år......apropos at tænke med røven
han skal have en knallert....come on MC i hans alder, ja goddaw do
-
knægten er 15/16 år......apropos at tænke med røvenhan skal have en knallert....come on MC i hans alder, ja goddaw do
Grill mener nok nærmere at han skulle spare de penge op til en MC.
-
well han står og mangler noget transport og skal have en knallert....at han så skal begynde en opsparing til mc nu er måske lidt vanvittigt....dels skal han have råd til kørekortet om 2 år, og dels er omkostningerne ved at have MC i den alder jo skyhøje.....
-
well han står og mangler noget transport og skal have en knallert....at han så skal begynde en opsparing til mc nu er måske lidt vanvittigt....dels skal han have råd til kørekortet om 2 år, og dels er omkostningerne ved at have MC i den alder jo skyhøje.....Han bor 3 km fra byen - hvad er problemet med cykel?? Jeg har altid brugt cykel, så kan ikke rigtig se problemet.
Ellers kan en gammel puch gøre jobbet helt fint.
-
well en nymoderne knallert går jo ikke istykker så ofte som de gamle maxier...selvom de er nemme selv at lave igen, men om du havde valgt cykel eller ej er ligegyldigt, for knægten spørger jo til en knallert/scooter...det bør vi vel respektere.
-
well en nymoderne knallert går jo ikke istykker så ofte som de gamle maxier...selvom de er nemme selv at lave igen, men om du havde valgt cykel eller ej er ligegyldigt, for knægten spørger jo til en knallert/scooter...det bør vi vel respektere.Kører du en maxi ordenligt, så går den heller ikke i stykker.
Og han søger jo råd efter hvad der er bedst for ham - og der er han allerede gået fra at købe helt ny scooter og til at ville købe en puch.
-
Originally posted by Happy^
Grill mener nok nærmere at han skulle spare de penge op til en MC.Jepper. Var vist også det jeg skrev hvis jeg ikke husker meget galt.
QuoteOriginally posted by Fragman
well han står og mangler noget transport og skal have en knallert....at han så skal begynde en opsparing til mc nu er måske lidt vanvittigt....dels skal han have råd til kørekortet om 2 år, og dels er omkostningerne ved at have MC i den alder jo skyhøje.....Tja, vanvittigt for dig måske. Kommer jo an på hvor meget man vil have noget ... og hvor hurtigt. Kender en knægt der havde sparet lidt over 60.000 sammen til en MC, så da han blev 18 gik han ud og købte den.
Omkostningerne ved at have en bil i den alder kan også være "skyhøje" som du udtrykker det. Kommer helt an på HVAD man køber ... Det samme med en MC. Der er en verden af muligheder ... I forskellige prisklasser ... og forsikringsklasser.
Ja, et kørekort koster ... Stor nyhed ...
Dog billigere end til bil ... men hey, kunne også være han ville køre rundt på en Puch Maxi resten af sit liv. Ville ihvertfald være en yderst økonomisk og relativ miljøvenlig løsning
.... Men ja intet slår en cykel når det kommer til økonomi og miljøvenlighed. Skulle lige være et par rulleskøjter ...
.... Men tager jo en helvedes tid hvis man skal langt
-
well en nymoderne knallert går jo ikke istykker så ofte som de gamle maxier...selvom de er nemme selv at lave igen, men om du havde valgt cykel eller ej er ligegyldigt, for knægten spørger jo til en knallert/scooter...det bør vi vel respektere.Kængten spørger efter en knallert/scooter der er let at tune ... Skal vi stadig have respekt for det ?
Ingen tvivl om at han ville have godt af at lade være med det og så istedet for tage et kørekort når han bliver gammel nok. Så kan i det mindste nemmere mærke det når han kører med hovedet oppe i røven når han bliver snuppet, får taget papet og smid en kæmpe bøde i hovedet.
At nutidens politikere ikke har nosser nok til at lave love der er stramme nok så folk bliver afskrækket fra at køre fx. 90 KM/T på en tunet knallert uden styrthjælm ned af en cykelsti der løber ved siden af en børnehave er jo trist.
... well selv ... Kan ikke se et problem ved at få en Puch Maxi til at holde lige så godt ... og bedre end nymoderne "scootere" ... Som så ikke er scootere, men EU-knallertere/Knallert-45 ... kald dem hvad man vil, men kald dem bare ikke scootere. Kald dem mini-scootere eller scooter-wannabes så ...
-
knægten leder efter råd ang knallert/scooter...ikke noget han tidligst kan bruge om 2 år......det i lukker ud er jo faktisk OT.....og grill hvis du ikke vil respektere at hans ønske er noget der er let at tune..., så lad dog være med at poste.......og jo knallert-scootere er bygget til at køre 60-70 km/t ...det må de bare ikke herhjemme. hvilket i nogen tilfælde har gjort modellerne ekstremt dårlige mht acceleration, levetid, benzinforbrug osv, pga restriktionerne...det er ikke bare topfarten der lige er sat en begrænser på. og så ikke mere snak om den slags ulovligheder fra min side.
-
knægten leder efter råd ang knallert/scooter...ikke noget han tidligst kan bruge om 2 år......det i lukker ud er jo faktisk OT.....og grill hvis du ikke vil respektere at hans ønske er noget der er let at tune..., så lad dog være med at poste.......og jo knallert-scootere er bygget til at køre 60-70 km/t ...det må de bare ikke herhjemme. hvilket i nogen tilfælde har gjort modellerne ekstremt dårlige mht acceleration, levetid, benzinforbrug osv, pga restriktionerne...det er ikke bare topfarten der lige er sat en begrænser på. og så ikke mere snak om den slags ulovligheder fra min side.Tja Mikkel har jo sagt det der skal siges om det.
Må topic ikke gå på andet og andre muligheder, så er emnet jo dødt.
Men det er vel altid tilladt at sige sin mening om et topic og måske "angribe" tingene på en anden måde end der måske var henseende med topic. Kunne jo være der kom nogle brugbare indput i "opretterens" eller andres øjne.
QuoteOriginally posted by Mikkel
Jeg vil lige minde jer alle om at Tweak ikke er et sted hvor man diskutere hvordan man bedst muligt udfører diverse ulovligheder.Tunede knallerter er ulovlige - så de mere detaljerede forklaringer, bedes I undlade at poste her på forummet.
At snakke om hvorvidt man synes det er OK eller ej, og den slags, er helt iorden. Men så heller ikke mere.
-
har fortrudt jeg har haft de scooter jeg har haft
ville hellere have gemt dem til bil
bliver 18 på søndag
og har alledere bil nu =)
de scooter jeg har haft:
http://www.scootergalleri.dk/h…visbruger.asp?userID=6536og jo har været admin på scootergalleri.dk..
Og så min bil
-
jamen jeg er enig i dine pricipielle betragtninger grill, men lige nøjagtig i denne sag finder jeg det ikke spor relevant hvad han kan om 2 år....mine råd om 45 scootere var da også malplaceret kan jeg se da jeg nærlæste at knægten kun er 15/16 år.....det er lidt som en der spørger efter en skolebærbar til efter ferien, og vi beder ham om at spare pengene op til om 2 år, fordi så kan han få noget federe...