Æresdrab sagen

• Så er der faldet domme (hårde) i sagen om æresdrab på den pakistanske pige. Faderen har fået livstid og broderen 16 års fængsel. Det kan lyde som meget strenge straffe men man kan sige det også er en demonstration af vestens demokratiske spilleregler hvor man ikke bare dræber hinanden p.g.a. ens ære. Synes at dommene er ok. Hvad synes I ??

Husk at holde en sober tone.

MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

Rettet en gang, sidst af The old guy ().

• Det er godt!

Såfremt alt er sket retfærdigt og de er skyldige så er det godt at de ALLE er blevet dømt.

Man kan så håbe at denne sag giver en præventativ effekt så andre ikke prøver på noget lignende.

Originally posted by nano
    Syntes det er helt fint.
    Men er livstid ikke 16år?

16 år er den strengeste tidsbestemte straf. Typisk for mord.
    Livstid bliver brugt til mord på børn og politifolk og slige ekstra grove mordsager. (F.eks. Palle Sørensen.)

Originally posted by humpeligimp

16 år er den strengeste tidsbestemte straf. Typisk for mord.
    Livstid bliver brugt til mord på børn og politifolk og slige ekstra grove mordsager. (F.eks. Palle Sørensen.)

Hmm, nej, han er dømt på ubestemt tid hvis jeg ikke husker galt.. - Livstid er 16 år i DK, dvs. en hygge fætter som Peter Lundin er "snart" køreklar igen..

Synes det er skønt de fik så lang tid, så kan de fandeme lære det, sådan noget skal bare ikke kunne finde sted i Danmark!

• Livstid er IKKE det samme som 16 års fængsel.
    Hvis du er dømt 16 år er det "normale" at man bliver prøveløsladt efter at have udstået 2/3 af straffen. Er man idømt livstid skal man derimod søge om at blive benådet.

MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    WD Caviar SE16 320 gb
    Asus EAH 3650 HDMI
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

Originally posted by The old guy
    Livstid er IKKE det samme som 16 års fængsel.
    Hvis du er dømt 16 år er det "normale" at man bliver prøveløsladt efter at have udstået 2/3 af straffen. Er man idømt livstid skal man derimod søge om at blive benådet.

Oki, var jeg ikke bekendt med det med manglende prøveløsladt mulighed, men livstid er 16 år, ikke som i mange andre lande hvor det er du skal sidde der til du dør..

• Lige et par ting ang livstid og 16 år.

16 år: prøveløslades efter 2/3 dele afsonet.

livstid: ny regel : man afsoner mindst 16 år , før en prøveløsladelse kommer på tale, før skulle vedkommende benådes af dronningen

Og Peter Lundin er indsat på ubestemt tid, dvs han først kan løslades hvis en undersøgelse siger ok.

PS: De skulle have livstid hele bundtet.
    Er sgu sygt at skyde sin søster fordi hun gifter sig med en der ikke passer ind i deres kram.

The_Unforgiven

• Fra juli 2001 er reglerne ændret (ny §§ 41-43 i straffeloven samt §§ 80 (stk 2) og 112 i den nye straffuldbyrdelseslov), så livstidsdømte nu i stedet kan prøveløslades efter regler der minder mere om reglerne for tidsbestemte straffe. Der skal ikke ansøges om benådning; justitsministeriet skal af egen drift overveje en prøveløsladelse efter 12 års afsoning, og derefter en gang om året. Efter 14 år kan den dømte kræve at afslag på prøveløsladelse bliver prøvet af en domstol.

MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    WD Caviar SE16 320 gb
    Asus EAH 3650 HDMI
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

• Jeg syntes bestemt straffene er ok, det er sku på tide der bliver slået hårdt ned .. syntes det er forfærdeligt for kvinden at hun skulle lade livet pga fyren åbenbart ik passede familien, samtidig syntes jeg det er tragisk at en HEL familie skal splittes pga sådan noget gylle

Syntes de skulle ha haft livstid alle sammen.. altså rigtig livstid uden benådning, men mon ikke nok fyrene i spjældet nok også skal sørge for at dagene bliver lange..

Originally posted by KarGa
    Håber squ ikk de får lavere straffe nu hvor de har anket sagen... Men anklagen har åbenbart også anket den

Lad os håbe de opnår status af at bo på værelse med en rocker eller Lundin

Originally posted by KarGa

De ska bare ud... Bare ærgeligt det kun er 2 der er udvist eller hvor mange det nu er

Jeps, en skam - men ser ingen grund til udvisning, for der hvor de skal ned bliver de hyldet for æresdrab.. - Heroppe er der ikke just skide meget præstige i det..

Jeg må tilgengæld hellere tøffe iseng skal op kl.7 og pakke.. - Ninjah camp i Jydelandet :P

Originally posted by M.Beier

Jeps, en skam - men ser ingen grund til udvisning, for der hvor de skal ned bliver de hyldet for æresdrab.. - Heroppe er der ikke just skide meget præstige i det..

Jeg må tilgengæld hellere tøffe iseng skal op kl.7 og pakke.. - Ninjah camp i Jydelandet :P

Spejder hah. :D

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by M.Beier

Er egentlig bedøvende ligeglad hvordan de bliver behandlet dernede... vi skal ikke have dem her, hva end det er i fængslerne eller på gaden... Hvis de tror det er i orden man dræber, fordi det ikk lige kører efter deres hovede, så syns jeg slet ikke de har lov at leve her

Kun én ting er værre end æresdrab og det er de folk der flygter fra deres hjemland og så alligevel lige besøger landet igen...

Edit: Må nok hellere stoppe nu... tror vist ikk helt det er i overensstemmelse med tweaks regler det her

• Karga - der er da ikke noget forkert i, at du ha' meninger om folk som bli'r straffet af vores domstole. De skal da ikke ha' særbehandling, fordi de har en anden trosretning eller kommer fra et andet land.
    Loven gælder for alle i vores samfund.

Gi'r dig ret i, at de burde smides ud hele bundtet. Ka' ik' se hvorfor de skal koste samfundet mere - end de har gjort i forvejen.
    Den sag har kostet knaster og det vil en tur på Hotel Gitterly også gøre på sigt. Og så skal der lige lægges alt det til, de garanteret har modtaget af diverse ydelser.

Til topic - så synes jeg det er godt, at der er blevet sendt et kraftigt signal om, at vi ikke tolerer, at nogle folk ta'r sagen i egen hånd. Og at her i Danmark er det de danske love som gælder.

• Nu kender jeg ikke lige de enkelte personers status mht. statsborgerskab, men det kan jo være, at det kun er de to der ryger ud som IKKE har dansk statsborgerskab, hvor de andre har nået at få det. Men det er nu en underlig idé, at vi først skal bruge en masse penge på at have dem i fængsel før de ryger ud af landet.

Det er dog "rart" at se, at strafferammerne i den danske lovgivning endelig bliver brugt mere end de tidligere er blevet. At det så måske ikke helt er straf nok for det de har gjort, er en helt anden sag.