n00bie i Photoshop

• Jeg fandt et gammelt Photoshop 5.0 frem, og sidder og roder lidt med det for første gang stort set..
    Kan se det er lidt mere avanceret end Paint :D

Har hørt mange bruger det i forbindelse med deres billeder, så ville sætte mig ind i det, for selvfølgelig også at kunne bruge det.

Eftersom det er 5.0, ved jeg ikke hvor meget i kan hjælpe, eftersom det vel er ændret med tiden, men håber da..

Er der nogle newbie-råd?
    Jeg har fundet ud af hvordan man maler med en pensel, og sådan noget :crazyeyes:

Men kan man forstørre næser, og gøre ting kortere, eller mindre, på en eller anden smart måde?

Og hvad bruger I det til?

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• der findes uendelig mange turtorials på nettet..

Prøv og søge på Photoshop Torturials.. på google. self.

Der burde du kunne finde lidt og lege med.

:clap:

Og forresten

"O" Sidder her på keyboardet.

:D :crazyeyes:

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by urbananen
    Takker for links..

Ang. CS2, så er det jo noget der koster lidt knaster..

Men også er det værd.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• Til mit photoshop portfolio, har jeg fået meget ud af at kigge på tutorials fra pslover.com :)

Du kan godt gøre næser, øjne, bryster og andre ting større i PS. Ved dog ikke om funktionen "Liquify" eksistere i PS 5.0. Lærte først denne funtion at kende i Photoshop 7 eller også var det CS.

Men utrolig sjov tool :$

Originally posted by Macimuz
    Til mit photoshop portfolio, har jeg fået meget ud af at kigge på tutorials fra pslover.com :)

Du kan godt gøre næser, øjne, bryster og andre ting større i PS. Ved dog ikke om funktionen "Liquify" eksistere i PS 5.0. Lærte først denne funtion at kende i Photoshop 7 eller også var det CS.

Men utrolig sjov tool :$

Det findes i hvert fald ikke i seach for help.. Altså ordet "liquify"

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by urbananen

Det findes i hvert fald ikke i seach for help.. Altså ordet "liquify"

Narj, tænkte det nok. Den ligger under "Filter" ellers. Tror også funktionen først er kommet til i nogle er de nyere udgaver.

her er hvad den kan:

http://www.90bpm.sk/picture/perex/rihanna.jpg (det original billede)

http://img.alcoholic.dk/?p=view&i=rihanna.jpg (det ændrede billede)

En yderst hurtig tur med liquify. Den kan også forminske, dreje med ting osv.

• Den kom først til i 7.0 eller CS kan ikke lige huske hvilken af dem. Det er noget mere bøvlet i de ældre verisioner.

Egentlig også noget man sjældent bruger til andet end humor og pjat :)

Hvis du bruger programmet til at rette på billeder så kig på.

Levels // under image adjust

USM = Unsharp mask // under filter sharpen

Værktøjerne Dodge og Burn i tool paletten.

Det er alle gode værktøjer som kan bruges til at forbedre billeder.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Præcis, den er der bare til at have det sjovt ind i mellem.

Fik den vidst engang i noget basisundervisning i Photoshop. Pudsigt nok skulle læreren lave nogle bryster større.

Men ellers er de nævnte tools utrolig gode. Bruger dem ofte til at forbedre et billede. Det kan være øge kontrasten. Kan også finde på at bruge Color Balance under adjustment layers, såfremt jeg vil øge en bestemt farve. Eksempelvis kunne det være den grønne farve, men afhænger selvf. af motivet.

Ellers mener jeg simpelthen, at Adjustment Layers er u-undværlige, når man arbejde i photoshop. Rart man kan slå et fra eller ændrer i det igen. De er guld værd.

• Rigtigt bruger tit bare hue sat og vælger farven hvis der lige skal små tweakes lidt på en farve.

Bruger også altid adjustment layers har bindet keys om til dem istedet for :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy